חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אלרגיה למזון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: השמנה השמנת יתר הרזייה

נושא המאמר: השמנה
מאת: מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר    שמור מאמר למועדפים

במה שונה השמנה אצל גברים לעומת השמנה בנשים?

האם שמתם לב שבטלביזיה מרבית העיתונאיות רזות וחטובות ואילו הכתבים – לא תמיד?
הלך הרוח בחברה פחות מחמיר עם גברים הסובלים מהשמנת יתר. לפיכך גברים פחות סובלים ממחיר חברתי כמו סטטוס מקצועי וייצוגי.
ההשפעה של השמנת יתר על תחומי החיים תלויה בגורמים כמו דרגת ההשמנה, הגיל, הסטטוס המשפחתי, תחום העיסוק, הבריאות הנפשית והתרבות.
לעיתים, השומן עשוי להעניק נוכחות פיזית ואולי אף לשדר כח. בחברה המסורתית, הן המערבית והן המזרחית יש לעודף משקל מקום מבחינת מעמד, סמכות וממון.
יחד עם זאת, בימינו גוברת השאיפה לרזון בקרב גברים כמו אצל הנשים בשל הערך הבריאותי והאסתטי הנקשר בו.
בהשמנת יתר קיצונית אצל גברים ריכוז ההורמונים הנשיים עולה. יש שינוי בתפקוד המיני ולכך פגיעה בדימוי הגברי. הגבר השמן תופס את עצמו פחות מושך ולכך השלכה גם על קשיים במערכות יחסים. לגברים שמנים יש לעיתים קושי ליזום קשר רומנטי ולשמרו והם גם עשויים לחוות בעיות בתפקוד המיני. כובד המשקל מפריע גם בפעילויות גופניות וחברתיות. מתוך כך, מתעוררות תחושות של יאוש ודיכאון, חוסר חשק וחוסר בטחון.
מה מוביל גברים ונשים לתהליכי הרזיה?

את הגברים מובילה יותר מוטיבציה הקשורה בבריאות, כיוון שההשמנה היא בעיקר ביטנית ומערבת סיכון בריאותי. יחד עם זאת, קיימת בשנים האחרונות נטייה גוברת להרזיה אשר מבליטה את האסתטיקה ומשדרת שליטה עצמית, הישגיות וייצוגיות.
לעומתם הנשים מתחילות להתעסק עם נושא המשקל בגיל מוקדם יותר בעיקר בגלל האסתטיקה. מאמצן רב יותר כיוון שהורמוני הפוריות גורמים להצטברות השומן בירכיים באופן המקשה על הירידה במשקל. כמו כן, השינויים שעובר הגוף הנשי לאורך החיים מציבים אתגרים חוזרים ונשנים סביב ההריונות והמחזור החודשי.
מה ההבדל של עיסוק בספורט אצל גברים ונשים?

בשל המבנה הביולוגי שלהם, יש לגברים יותר שרירים מאשר לנשים, והם מסוגלים לרב לרזות בקלות יתרה, שכן תאי השריר שורפים יותר אנרגיה מתאי השומן.
לגברים גם קל יותר לפנות לאפיק הפעילות הגופנית מאשר לשינוי הרגלי האכילה, על אף ששני ההיבטים חשובים לשם הרזיה.
מעבר לכך, מבנה שרירי מקושר עם אידיאל גברי ולפיכך מקדם את העיסוק בפיתוח הגוף.
גברים לעומת נשים זוכים לתוצאות מהר יותר ויש לכך ערך מתגמל. התוצאה בטווח הארוך היא גוף שרירי, מה שמקבל משמעות חיובית ברמת דימוי הגוף הגברי והדימוי החברתי.
האם לגברים יש יותר נטייה להתמכר לספורט?

ההתמכרות לספורט, כמו כל התמכרות, מערבת העלאה הדרגתית של משך הפעילות והמאמץ, על מנת להשיג תחושת סיפוק.
לקראת האימון קיימת התרגשות ולאחריו תחושה של רגיעה וריחוף קל - "היי". בעצם מה שמביא לתחושות החיוביות הם הפרשת הורמונים של סטרס: אדרנלין ונוראדרנלין, שמפחיתים את תחושת התיאבון ומעלים את מצב הרוח, ואנדורפינים המעמעמים כאב ומעניקים תחושה קלילה בגוף.
לא קיימת עדות לכך שלמין יש השפעה ישירה על התמכרות לספורט. אולם, גברים שונים מנשים בבחירותיהם הספורטיביות ובהתייחסותם לפעילות הגופנית.
גברים בוחרים בתחומי ספורט אירוביים כשהמוטיבציה היא הישגית ולוקחת בחשבון את פיתוח הגוף השרירי. נשים לעומתם, בוחרות בסוגי ספורט "רכים" יותר מתוך מוטיבציה להוריד במשקל. הן גם בוחרות תחומים חברתיים יותר, כלומר חוגים או הליכות משותפות ולפיכך תלויות בגורם חיצוני.
גברים משקיעים יותר מאמץ והאופי ההישגי שלהם מגביר את הנטייה לעבודה אינדיווידואלית. הם מגיעים לתוצאות יחסית מהר ולפיכך מרגישים סיפוק וממשיכים להשקיע.
על הקשר בין רגש לאוכל

דיכאון וחרדה, נמצאים בשכיחות גבוהה יותר אצל נשים לעומת גברים (בערך פי 3) ומגבירים את אכילת היתר. בעקבות האכילה עולה רמת הסרוטונין המשפיע לטובה על מצב הרוח.
ביום יום, כאשר מדברים על מצבי רוח ומצבי דחק, ניתן לדבר על אכילה אמוציונלית כדרך למסך את הרגשות השליליים. במצבים אלו, על פניו נראה כי נשים פונות יותר לאכילה רגשית ואילו גברים נוטים יותר לעישון או לשתיית אלכוהול.
אורח החיים

כמובן שגם אורח החיים מתווך את ההתנהלות מול האוכל: האפשרות לאכול ארוחות באופן מסודר ומזין, בצורה "נקייה" כלומר ללא גורמים המסיחים את הדעת תלויה מאוד באורח החיים.
אנשים אשר נמצאים במשרד רב שעות היום הם בעלי מסגרת מובנית, המאפשרת להם לקבע הרגלים (אוכלים יחד עם כולם בשעה 12, לדוגמא).
הבעיה מתחילה כאשר חוזרים הביתה: אז זמינות האוכל היא גבוהה, האוכל מהווה עיסוק שמחליף תחושות של שעמום וכן משמש בן לוויה מול מסך הטלוויזיה, העיתון או המחשב. בזמן אירוח השתייה והאוכל הופכים ממש למרכז החגיגה.
גם טיפול בילדים משפיע על האכילה. בן או בת הזוג, האחראים על הטיפול בילדים, מגיע מוקדם יותר הביתה אחרי שעות העבודה וכחלק מהטיפול נידרש להתעסק באוכל: להכין, להגיש ולנקות. בכל אחד משלבים אלו יש נטייה לאכול.

ולסיכום מספר טיפים:

ספורט בונה מסת שריר ומסייע בירידה במשקל, בשיפור מצב הרוח ובהעלאת הכושר והדימוי העצמי. הקפידו לעסוק בפעילות ספורטיבית יומיומית לפי נטיית ליבכם כחלק מאורח חיים בריא.
היזהרו מאכילה בהיסח הדעת – ליד הטלביזיה, המחשב, במכונית, או בעת קריאת עיתון. לא שמים לב שאוכלים יתר על המידה ומה בכלל נכנס לפה. פנו זמן לארוחה ליד השולחן ולפחות פעם ביום בחברת בני המשפחה.
אם כאישה את רגילה לצעוד עם חברה טובה והיא כל פעם מבטלת ברגע האחרון, אין זה תירוץ לוותר לעצמך על הליכת הערב. קחי איתך את בני משפחתך לצעידה לפני ארוחת הערב. הפעילות המשותפת מיטיבה את הקשר המשפחתי ותורמת להעלאת המודעות לספורט בקרב יקירייך.
ואתה כגבר, אל תשכח יש לך יתרון. קצת פעילות גופנית תשחרר את המתחים, תשיל ממך משקל עודף ותחטב את גופך.
מאת: ד"ר אסנת רזיאל כירורגית מומחית בניתוחי הרזייה המנהלת הרפואית של מלב"י המרכז לטיפול בהשמנת יתר מקבוצת אסיא מדיקל ושרית פריג'יאן ,פסיכולוגית מרכז מלב"י.
מלב"י -המרכז לטיפול בהשמנת יתר

www.medportal.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]