חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תרגיל לבעל חזיר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בני סלע כלא משטרה שוטרים

נושא המאמר: בריחה אחת שווה יותר מאלף שוטרים
מאת: עו"ד אברהם פכטר   שמור מאמר למועדפים

עלות החיפושים ביום אחרי בני סלע (האנס הסדרתי) עולה לכדי 2-2.5 מיליון ש"ח ליום. המיליונים שיבזבזו על לכידתו, יכלו לשקם את המשטרה בתחום כוח האדם, ציוד, ניידות וכל יתר הצרכים שהם זקוקים להם.
אבל אצלנו עדיין פועלים לפי הפתגם העממי: "שנועלים את הדלת אחרי שהסוסים כבר ברחו". העיתוי לבריחה - נפל למשטרה בזמן הגרוע ביותר למעמדה.
* מאת: עו"ד אברהם פכטר


הקשר והתיאום בין המשטרה והשב"ס בתחומי המודיעין, הפרוצדורה בליווי והעברת אסירים - ובמיוחד המסוכנים והמסומנים שבהם - לוקה בחסר, בתכנון ובביצוע.
הכשלים שנתגלו בתיאום בין שני הזרועות משטרה ושב"ס - מזכירים את הכשלים שנתגלו במלחמת לבנון 2 בצה"ל ובפיקוד העורף.
הדברים הבולטים, מתוך כל הפרסומים עד כה בפרשה, מצביעים על שגרה אפורה ומשעממת, שאננות, אדישות, ניסיון לחסוך בהוצאות וכוח אדם לליווי, עיגול פינות - שהובילו ל"בריחה המצחיקה" של אנס סדרתי. מה שמעניין ובולט בפרשיה הזו, שהיה שילוב שלומיאלי בין שלוש הזרועות, מזכירות בית המשפט, שב"ס וליווי עצירים של המשטרה. בעידן המחשבים, אי מאיילים וטלפונים סלולאריים, לטעון שהזימון שהוצא בטעות, בוטל בבית משפט, אבל לא הגיע לשב"ס - הוא מגוחך למרות שיכול להיות אמיתי. אבל השלומיאליות והחלמאות זועקים לשמים.
המודיעין של שב"ס ומשטרה - דומה לרשת שנפלה או דיסקטים שנמחקו בלי שיהיה להם גיבוי.
בני סלע - שפוט ל-35 שנות מאסר, בין העונשים החמורים ביותר, שנתנו אי פעם ע"י בית משפט, למעט מאסר עולם, סווג מזה זמן רב כאסיר מסוכן ומועד לבריחה.
בכלא בו ריצה את העונש ולחבריו בתא - סיפר לא פעם על רצונו לברוח, ומאחר שמדובר בפושע מסוכן, מתוחכם מניפולאטור ובעל אינטליגנציה - היו צריכים לקחת נתונים אלה בחשבון ולסמן על התיק שלו אזהרה ברורה וחדה לגבי הטיפול בו. מה עוד ששוטר ליווי ותיק התריע לפני חודש במזכר פנימי על מסוכנותו ויכולת בריחתו של בני סלע.
כל מי שמבין בתהליכים של בית משפט, שב"ס - משטרה, יודע היטב, שנקודות התורפה הביטחוניות ונקודות התורפה לבריחה, העברת מידע, סמים, הוראות לחברים בחוץ - הם בית משפט, תאי המעצר בבית משפט והעברת אסירים ב"זינזנות" הידועות.
בערוץ 10 בטלויזיה התפרסמה כתבה ובה פירוט הבריחות שהיו משב"ס ומשטרה, רק בשנים האחרונות שעלו על 10 מקרים. בתקשורת בכלל פורסמו הבריחות הגדולות כמו הרצל אביטן והעבריין המסוכן אטיאס, אבל בריחתו של חנניה אוחנה (שנרצח בינתיים במלחמת כנופיות), היא המעניינת והקרובה ביותר לבריחה של בני סלע - מאחר ונעשתה מאותו מקום ובשיטה דומה.
חנניה אוחנה הובא בזמנו לבית שמפט המחוזי בת"א להישפט על יבוא וסחר בסמים בכמות של 12 ק"ג הרואין (ולפי טענת יחידת הליווי המשטרתית אזוק בידיו ורגליו) - וכשהגיעו לחצר הפנימית והרכב עצר, לפתע כמו קוסם, השתחרר מהאזיקים, קפץ מעל השער, שם חיכה לו אופנוען, והם נעלמו מהשטח. כעבור שנתיים ימים, הוא נתפס באמסטרדם, בסחר בסמים ובניסיון להבריח לישראל כמות של 10 ק"ג הרואין - ולאחר דיונים רבים הוסגר לישראל להמשך משפטו. כמובן שהמשטרה הקימה וועדת חקירה, שבדקה את המקרה, אך באופן מפתיע ותמוהה לא מצאה כלום.
מר חנניה אוחנה נשפט ל-20 שנה והטופס שנשלח לשב"ס מבית המשפט, זויף ל-10 שנים - ורק במקרה נתגלתה הטעות והזיוף. כמובן שוועדת החקירה - לא מצאה כלום, למרות כל הסממנים לתכנון ועזרה מבפנים ומבחוץ.
בני סלע - ברח מאותו מקום, כמעט באותה שיטה (השב"ס והמשטרה טוענים שהיה אזוק בידיו ורגליו), ובדרך פלא - רץ כמו איילה, דרך השער ללא אזיקים, החליף בגדים ונעלם.
הבריחה נפלה למשטרה בעיתוי גרוע ביותר. וועדת זיילר, עומדת בפני סיום ומה שנתגלה במהלך הדיונים, לא מוסיף כבוד למשטרה וביצועיה. המפכ"ל קראדי - מככב בוועדה ליד קצינים בכירים נוספים.
המפכ"ל היוצא אהרונישקי - נמצא בחקירה משטרתית, ניצב בורובסקי לשעבר מפקד מחוז הצפון - בחקירה, קצין בכיר במחוז הצפוני - שוחרר מתפקידו עקב חשדות על נושא טוהר המידות - בקיצור המערך המשטרתי חולה וזקוק לטיפול מהיר יסודי וטלטלה רצינית.
מי ששומע את הדיווחים מהשטח ומהראיונות הרבים של קציני משטרה בכירים, יכול רק לגחך לעצמו. קלישאות בנוסח: "אנחנו ערוכים לכל תרחיש אפשרי", פרשנו כוחות ומבצעים חיפושים נרחבים, אנו פועלים גם במישורים אחרים כולל מודיעיניים וכו'.
והשאלה הנשאלת עקב הצהרות אלה, למה כל זה לא נעשה קודם לפני הבריחה לאמור: מודיעין, בדיקה ומוכנות לכל תרחיש. אז נכון ששב"ס ומשטרה, לא צריכים ולא יכולים לבדוק כל זימון לבית משפט של עצורים/אסירים - אבל כשמדובר באנס מסוכן, שיש עליו מידע על מסוכנתו וכשמדובר ביום ו' - יום שאין בו דיונים משפטיים, זה צריך לעורר תמיהה ובוודאי שווה שיחה טלפונית למזכירות בית המשפט. המיליונים הרבים המושקעים בחיפושים (שעלותם היומית היא 2-2,5 מיליון ש"ח ליום) יכלו לעזור לשיקום המשטרה, בכוח אדם, ניידות ואמצעים טכנולוגיים וסכום זה יחסר עכשיו לתקציב המשטרה לעתיד.
כפי שאמרתי לעיל התיאום בין הזרועות שב"ס - משטרה, לא פועל בצורה תקינה, מזה זמן רב. מצער הדבר - ששתי הזרועות שהמטרות שלהן זהות: להגן על האזרחים כל אחד בתחומה. לא מתפקדת בשילוב ובתיאום בין המפקדות. רשת המחשבים וזרימת המודיעין לא אחידה ולא מתואמת - כל אחד מושך לכיוון שלו, תוך מלחמת אגו ומשחקי כבוד ילדותיים.
אנו נמצאים במצב חברתי מביך ורוע - צה"ל כולו מהרמטכ"ל ומטה - בחקירה, המשטרה - מהמפכ"ל ומטה - בחקירה. ראש ממשלה, נשיא, שרים - בחקירה. ולא פלא שהרגשה בציבור שהמדינה, חס וחלילה, עומדת להתפרק כמו מגדל לגו.
אבל בכל רע, יש גם קצה טוב ורצוי להדגיש אותו.
המפכ"ל קראדי הודה: "המשטרה נכשלה בליווי בני סלע" - הודאה מעניינת ואמיצה. המשטרה ציינה בסיפוק, כי בשל פריסת כוחות מאסיבית באיזורים רבים, במרכז ובשרון, עקב החיפושים, הפשיעה ירדה באותם המקומות. אז מי אמר שאין גם צד חיובי בבריחה.
עכשיו נחכה לתוצאות של וועדת האלוף ירון. שאולי יביאו למפנה חיובי בנושא התיאום בין שב"ס למשטרה. אך אל לנו לצפות ליותר מדי. ובאשר לעתיד - לא אתפלא אם בסיום ועדת זיילר וועדת ירון - יקודם מועד פרישתו של קראדי מתפקידו והשר לביטחון פנים דיכטר - ימנה קצין בכיר מצה"ל או מחוץ למערכת לתפקיד המפכ"ל הבא.

אודות הכותב:
הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.

www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד אברהם פכטר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]