חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הכנה רוחנית לחתונה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תרגילי מוח ליקויי למידה מימוש פוטנציאל אסטרטגיות למידה

נושא המאמר: תרגילי מוח Brain Gym ® - מה זה?
מאת: יונית שינטל מדריכה מוסמכת לתרגילי מוח Brain Gym ® מטעם הקרן לקינסיולוגיה חינוכית הבינלאומית   שמור מאמר למועדפים

תרגילי מוח הם חלק מתכנית מקיפה להתפתחות אישית בשם קינסיולוגיה חינוכית (Edu-K). דר' פול דניסון, מפתח ומייסד התוכנית, גייס את המומחיות שלו בחינוך ויצר שיטה לבניית למידה חדשה על חוויות בתנועה. "התנועה היא השער ללמידה". למעלה מ-30 שנה וביותר מ-80 מדינות, מאפשרת השיטה שיפור ביצועים מנטליים, קוגניטיביים ומוטוריים באמצעות תנועה. פעילויות אלו יעילות בהכנה של כל לומד (ילדים, מבוגרים וקשישים) לקראת רכישה ואימון בכישורי חשיבה וקואורדינציה.
השיטה מבוססת על תהליך מובנה שבליבתו 26 תרגילי תנועה פשוטים ומהנים, המשפרים את הקשרים בין מרכזי השליטה במוח תוך כדי התמקדות במטרות אישיות. שיטה זו מחברת תנועה ולמידה במערכת נפלאה ומאפשרת לנו להפוך כל למידה לאתגר המקדם אותנו אל המטרה. שיטה חינוכית זו יוצרת לתלמיד תהליך לעלייה בדרגה: ללמוד מהר יותר, ביעילות יותר ובקלות יותר, לבצע פעילות ספורטיבית טוב יותר, להיות ממוקד ומאורגן יותר, להתחיל ולסיים פרויקטים בנוחות, להתגבר על אתגרי למידה ולהשיג רמות חדשות של מצוינות.

מהי למידה

בתרגילי מוח קיימים 5 שלבים בלמידה:
1. רצון האדם ללמוד ולדעת.
2. אופן חשיבה – כל אדם שלם (לא פגום חלילה) בא עם קשיים כאלו או אחרים. אופן החשיבה פותח את כל הרצונות שיתממשו (מה התלמיד רוצה ואוהב לעשות?).
3. טכניקה – הקשר בין תנועה לתפקוד המוח. כל שלב בהתפתחות התלמיד חייב להתקיים. צריך לעבוד לקראת שילוב כאשר יש לבדוק מה קורה לפני השילוב. כשם שלפני שהתינוק מתחיל ללכת עליו למצות את תהליך הזחילה.
4. כלי עבודה הוא תפריט הלמידה: ביצוע תרגיל או מכלול של תרגילי מוח המחנכים את התלמיד לשיפור היכולות לקראת מימוש הפוטנציאל האישי.
5. מימוש/יישום של הלמידה.

תרגילי מוח נועדו לשפר יכולות ומתאימים לכולם. השיפור נעשה באופן יחסי למצב הקודם.

בספרה החכמה בתנועה אומרת דר' קרלה הנפורד כי הלמידה אינה מתרחשת במוחנו בלבד. אמנם באופן כללי שיטת החינוך הפורמלי שלנו מסתכמת יותר מידי על שפה כעל אמצעי ההוראה. מה רע בזה? כדי לענות על השאלה הזו ניזכר באמירתו של איינשטיין: "למידה היא חוויה. כל השאר הוא רק מידע." מילים, אף שהן חשובות, הן רק פיסות מידע. הן אינן מעבירות חוויה, אלא משמשות תחליף גרוע לישירות ולרעננות של למידה חוויתית.

מילים ניתנות להבנה רק כאשר הן מעוררות דימוי כלשהו במוחו של הלומד. אם לתלמיד אין גישה לדימוי זה, המילים אינן ניתנות להבנה. בלבול רק מתרחש כאשר התלמידים אינם מבינים את דברי המורה. לעומת זאת, חוויות הן ישירות ואמיתיות. הן כוללות את החושים. תוך כדי חוויה אנו מתבוננים, מתייחסים לחוויות קודמות ושמים לב לדפוסים. מילים הן שימושיות בהליך הזה, הן עוזרות לנו לסדר את מחשבותינו לקשר לתחושות, אך הן אינן תחליף לכוח ולבהירות של חוויה אמיתית.

הלמידה מתרחשת תחילה באמצעות חושינו. בעוד אנו חוקרים וחווים את העולם החומרי, מוטבעים דפוסים חושיים ראשוניים על רשתות עצביות סבוכות. הדפוסים החושיים הללו הופכים לבסיס מערכת המידע החופשית שלנו, המתעדכנת ונעשית מעודנת יותר עם כל חוויה חדשה. הדפוסים החושיים שהראשוניים הללו הופכים לנקודות ההתייחסות שלנו ומספקים לנו את ההקשר לכל למידה, מחשבה או יצריה. על הבסיס החושי הזה נמשיך ונוסיף רגשות ותנועה לריקוד הלמידה הארוך שלנו.

הנה מספר סיפורי הצלחה שימחישו את נפלאות שיטת תרגילי מוח Brain Gym ®.

לבבות גדולים

עבדתי עם ילדה בת 5 אשר ביקשה לצייר לבבות גדולים. התחלנו בתהליך העבודה המלא של איזון פעולה לכתיבה (אפשר לראות באתר שלנו תחת עדויות, סיפורי הצלחה, לבבות גדולים תמונות של לפני ואחרי):
1. ביצענו ח.פ.צ. חיים תוך שימת לב לשינויים במהלך ביצוע התרגילים.
2. ניסחנו את המטרה של הילדה: אני רוצה לצייר לבבות גדולים בכיף ובהנאה.
3. פעילות מקדימה: הילדה הראתה לי כיצד היא מציירת לבבות היום. (הערה: בשל גילה הצעיר לא ביצענו את כל הבירורים המקדימים המוצעים באיזון).
4. תפריט למידה: הראיתי לילדה את כל התרגילים המוצעים בתפריט הלמידה ושאלתי אותה איזה תרגיל היא מעוניינת לבצע. הילדה בחרה בשירבוט כפול. בתרגיל זה על הילדה ל"צייר" בעזרת 2 טושים/צבעים (אחד בכל יד) ציורים כפולים: יד אחת היא מראה של השניה – כאשר יד ימין מציירת קו ימינה, יד שמאל תצייר קו שמאלה וכן הלאה. בתחילה, התקשתה הילדה לצייר את השירבוט הכפול ולכן הצעתי לה לצייר רק ביד ימין. לאחר מכן, היא ציירה רק ביד שמאל. כאשר סיימה הגשתי לה את שני הטושים כדי שתצייר בשתי הידיים ואכן יצא שירבוט יפה. בגמר התרגיל הזה שאלתי את הילדה אם היא מעוניינת לעשות תרגיל נוסף. הילדה אמרה שהתרגיל הספיק לה.

5. פעילות מסכמת: הילדה ניגשה ללוח וציירה לב גדול באופן חלק וברור.

כעבור שבועיים, דודתה של הילדה ביקשה להיפגש איתי לשיעור פרטי. לשאלתי מדוע פנתה אלי ענתה כי לאחר עבודתי עם הילדה, חלו בה שינויים מדהימים. מילדה סגורה וביישנית הפכה הילדה ליותר פתוחה, לבבית ובעלת ביטחון עצמי גבוה יותר.


הערה: ההישגים שהושגו בעבודה נצרבים ונשמרים במוח ובגוף לנצח. כמו-כן, יש לציין שתהליך זה נעשה אף עם ילדים, מבוגרים וקשישים. בכל מקרה ומקרה שיפרו התלמידים/ות שעברו את התהליך את ביצועיהם/ן בין אם בכתיבה ובין אם בפעילות אחרת. לסיפורי הצלחה נוספים, בקרו באתר www.braingym4me.com.
סדנה במתנה מהמעביד
כאשר שמעתי לראשונה על תרגילי מוח, עבדתי בחברת הייטק. חיפשתי דרך לעזור לבתי, אלה, שהיתה בכתה ב' לממש את הפוטנציאל הגלום בה. חברתי לעבודה סיפרה לי על השיטה והמליצה לי ללמוד אותה. לקחתי 4 ימי חופש מהעבודה והלכתי ללמוד.
כאשר שבתי לעבודה, אחת המטלות שלי בתפקיד החדש, שקודמתי אליו זמן קצר לפני יציאתי לסדנה, היתה לחולל דו"ח מורכב וחדשני שהמנהל שלי הגדיר ויצר. הדו"ח היה כל כך מורכב שמדי שבוע המנהל שלי ואני ישבנו שעות רבות (לעתים יותר מיום עבודה מלא) כדי לייצרו. אולם, לאחר הסדנה הדו"ח לא נראה לי מאיים כקודם וכאשר הגיע הזמן ליצר אותו נגשתי לעבודה בעצמי ותוך פחות משעה וחצי סיימתי את המשימה. כאשר הראיתי את הדו"ח למנהל שלי, הוא היה כל כך מופתע לטובה מהעבודה הטובה שעשיתי בכוחות עצמי שהחליט להעניק לי את הסדנה במתנה, מבלי שביקשתי זאת ממנו.
המשקפיים שוב נשברו
סיפור מרגש על בתי, אלה, כיום בת 15:
בתי אלה נותחה בגיל 11 חודש לאחר שבגיל 6 שבועות החלה לפתע לפזול בשל עין "עצלה". כתוצאה מתפקוד לקוי של העיניים יכולת הראיה התלת-מימדית לא התפתחה אצלה. יכולת זו מתפתחת בחודשים הראשונים של התינוק. נאמר לי, כי בחיי היום יום אין לראיה התלת-מימדית שימוש למעט מצבים של לאמוד מרחקים (כמו בחניה). בנוסף, אי יכולתה זו גדעה את קריירת הטיס של אלה כי לא תוכל לרכוש יכולת זו, לדברי הרופאים. לאחר הניתוח שעברה כאמור בגיל 11 חודש עיניה של אלה היו ישרות. לצערנו, כעבור מספר שנים, כשאלה היתה בת 4, חלה רגרסיה בפזילה ואלה נאלצה להרכיב משקפיים לצורך תיקון הפזילה. עם השנים המספר הלך וגדל עד ל-2.5.
כשאלה היתה בת 11.5, בחופשת הקיץ, נשברו לה משקפי הראייה פעמיים בטווח של שבועיים. ברוח ה-Brain Gym, הצעתי לה שניקח זאת כהזדמנות ונראה איך היא יכולה לראות ולהסתדר ללא משקפיים. לשמחתי הרבה, אלה הסכימה. הימים הראשונים לא היו קלים: אלה חשה אי נוחות מסויימת. יחד עם זאת, המשיכה בתהליך וכל בוקר נהגה אלה לבצע ח.פ.צ. חיים לפני שהלכה לבית הספר. כשחזרה הביתה מבית הספר, נהגה אלה לבצע מספר תרגילים לפי בחירה. מהר מאד הבחינה אלה בשינוי לטובה בראיה שלה ולא חשה צורך במשקפיים.
כעבור מספר חודשים, כאשר הלכנו לרופא העיניים לביקורת השנתית, לאחר הבדיקה, ציין הרופא בסיפוק רב שאלה אינה זקוקה למשקפיים וששתי העיניים ישרות ואינן פוזלות.
בפסח השנה, בילו הילדים בעיר המלכים באילת עם אביהם. באחד מהמתקנים יש סרט תלת-מימדי. אלה הרכיבה את המשקפיים ולהפתעתה הרבה לראשונה בחייה הצליחה לראות סרט בתלת-מימד (בעבר כשהייתה מרכיבה את המשקפיים הייתה רואה את הטשטוש של הסרט ללא המשקפיים).
בעזרת תרגילי מוח הצליחה אלה (כמו רבים אחרים) לשפר את הראיה שלה, להפטר מהמשקפיים ולרכוש ראיה תלת-מימדית עם שימוש דו-עיני.

*הכותבת הינה מדריכה מוסמכת מטעם הקרן לקינסיולוגיה חינוכית הבינלאומית
לפרטים נוספים, נא בקרו באתר: www.braingym4me.com ו/או צרו קשר בטלפון נייד:
054-2340233

www.braingym4me.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יונית שינטל מדריכה מוסמכת לתרגילי מוח Brain Gym ® מטעם הקרן לקינסיולוגיה חינוכית הבינלאומית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]