חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כאבי צוואר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן : עסקים - קונים בשוק עסקים עסקים למכירה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פטור מס מס הכנסה עו"ד מיסים פטור מס לנכה

נושא המאמר: כיצד לקבל פטור ממס הכנסה לנכים ועיוורים?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

מי זכאי לפטור? מהו אחוז הנכות שבגינו מוענק הפטור? כיצד ועל ידי מי תקבע הנכות? בגין איזו הכנסה ניתן הפטור? כיצד מבקשים את הפטור ממס הכנסה בפועל? מה יש לציין בבקשת הפטור? אילו מסמכים יש לצרף לבקשה?

בכתבה זו ננסה להותיר את הסבך הבירוקרטי ולפשט לכם את הדרך הארוכה שעליכם לצעוד, בכדי לקבל פטור מפקיד השומה על הכנסותיהם ממס לנכים ולעיוורים.

מי זכאי לפטור? סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה נותן פטור ממס על הכנסותיהם של עיוור או של נכה בשיעור של 100%. את הפטור ניתן לסווג לשניים, האחד, פטור שניתן לכם בגין הכנסה מיגיעה אישית (עד לתקרה מסוימת), והסוג השני הנו פטור בגין הכנסה אחרת עד לתקרה, שהיא נמוכה מהתקרה הקבועה לעניין הכנסה מיגיעה אישית. הפטור ניתן רק אם תקופת הנכות הכוללת עולה על 184 יום.

עיוורים - עיוור שזכאי לקבל את הפטור הוא אדם שניטל ממנו כוח הראייה כליל. הפטור לא יינתן לאדם שכוח ראייתו מוגבל או פגום.

נכים - הפטור לנכה ניתן למי שנקבעה לו נכות בשיעור 100%; או נכות של 90% לפחות - למי שלקה באיברים שונים אחרים, בתנאי שקביעת שיעור הנכות נובעת מחישוב מיוחד של הליקוי באיברים שונים אחדים, ואילולי החישוב המיוחד - הייתה נקבעת נכות של 100%. שימו לב, כי הפטור חל על נכות רפואית בלבד ולא על נכות תפקודית.

מי קובע את שיעור הנכות? קביעת הנכות הרפואית שלכם ושיעורה יכולים להיקבע על ידי שניים:
א. ועדה רפואית של ביטוח לאומי.
ב. וועדה רפואית שתקבע את הנכות על-פי אחד החוקים המפורט בפקודה. לדוגמא, ניצולי שואה מכוח חוק נכי המלחמה בנאצים, אזרחים שנפגעו בפיגוע מכוח חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, או למשל עובד שנפגע במהלך עבודתו מכוח חוק הביטוח הלאומי.

כיצד תזומנו לוועדה רפואית? אם לא נקבעה לכם נכות רפואית, עליכם למלא ולהגיש למוסד לביטוח לאומי את שלושת המסמכים הבאים, לשם זימונכם לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי לקביעת אחוז הנכות שלכם:
1) טופס 1516 – "בקשה לפטור ממס".
2) טופס 169א – "בקשה לוועדה רפואית", בטופס זה הנכם נדרשים למלא פרטים אישיים ולציין מהם מחלות/הליקויים שמהם הנכם סובלים או סבלתם בעבר ועליכם לציין האם כבר נבדקתם בעבר בפני וועדה רפואית.
3) טופס 169ב – "אישור מסירת מידע", בטופס זה תתבקשו להביע את הסכמתכם לחשיפת המידע הרפואי שלכם למס הכנסה (כתב ויתור סודיות).
4) שובר אגרת תשלום – עליכם לשלם למוסד לביטוח לאומי אגרת תשלום בגין בקשתכם לבדיקה בפני וועדה רפואית (ניתן לקבל את השובר במשרדי הביטוח הלאומי/מס הכנסה).
5) כל מסמך רפואי התומך בבקשתכם.

כיצד מגישים את בקשת הפטור? עליכם למלא טופס הנקרא "בקשה לפטור ממס" (טופס 1516). את הטופס ניתן להוריד ממאגר הטפסים של אתר רשות המיסים. באמצעות הטופס הנ"ל אתם מבקשים שיזמנו אתכם לוועדה רפואית לצורך קביעת אחוזי הנכות שלכם. המדובר בטופס קצר ופשוט ביותר למילוי (עמוד אחד), בו עליכם לציין את פרטיכם האישיים, הסיבה בגינה נדרשת בחינת נכותכם בפני וועדה רפואית, האם זו הפעם הראשונה שאתם פונים לוועדה. כמו כן, אם כבר נקבעו לכם אחוזי נכות על ידי וועדה רפואית שבדקה אתכם מכוח סמכותה מחוקים אחרים, עליכם לציין בפני איזו וועדה נבדקתם, מהם אחוזי הנכות שנקבעו לכם בצירוף פרוטוקול הוועדה הרפואית. ולבסוף עליכם לציין את פרטי הכנסתם בתקופה בה הנכם מבקשים את הפטור.


אילו מסמכים יש לצרף לבקשת הפטור:
1) עיוורים צריכים לצרף תעודת עיוור ממשרד הרווחה - השירות לעיוור. נכים צריכים לצרף תעודת נכה שקבלו מכוח החלטה של וועדה רפואית שקבעה את נכותם או מכוח אחד החוקים המופיעים בסעיף 9(5) לפקודה.
2) העתק מפרוטוקול הוועדה הרפואית, כשהוא מאושר כמתאים למקור והוצא מכוח אחד החוקים שלעיל.

ראוי לציין שההוראות הנ"ל הנן הוראות קצרות ופשוטות אשר אין במילוין בכדי למצות את כל זכויותיכם, ואין לראות בהן משום יעוץ או חו"ד משפטית. על סמך ניסיוננו, ניתן להגדיל את שיעור אחוזי הנכות שייקבעו לכם ואף לקבל הטבות נוספות המגיעות לכם, בעזרת ייעוץ משפטי בנושא.





רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]