חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מלחמת גוג(ל) ומגוג





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שירה בציבור להקות וזמרים אירועים תרבות ופנאי

נושא המאמר: אודות הזמר הים תיכוני"
מאת: "צמד הווי ובידור"   שמור מאמר למועדפים

שלום רב.
זהו המאמר השני אודות המוזיקה הים תיכונית,ונתייחס לחלק קטן מאוד מהזמרים שהשפיעו ומשפיעים על המוזיקה הישראלית ים תיכונית עד לעצם היום הזה.
ונפתח במי אם לא: אריס סאן אריס סאן נולד בשם אריסטידיס סאיסאנאס ב-19.1.1940 ביוון.
למרות היותו ישראלי וציוני מוצהר, היה אריס סאן יבוא ישיר מעבר לים. נגינתו החדשנית והצלילים שהביא מיוון השפיעו על המוסיקה הישראלית של שנות השישים והשבעים ופריחת ז'אנר ה"טברנות" של המאה ה-21 חבה לו רבות. גם כאשר עבר לחיות בארצות הברית, המשיך לכנות את ישראל כ"אמא שלי". אריסטידיס סאיסאנאס נולד בעיר קלמטה שביוון. כשהיה בן 8, עברה משפחתו לאתונה. שכנה ששמעה את הילד הקטן (כשהיה בן 11) וקולו הערב, הציגה אותו בפני מגלה כישרונות, ששיבץ אותו בתחרות כישרונות צעירים. סאן זכה במקום הראשון, ועם חליפת טוקסידו וגיטרה חשמלית (הפרס לזוכה במקום הראשון), החל להופיע במועדוני אתונה. כשהיה בן 16 הוציא "תקליטון" ראשון. שנה לאחר מכן, הכיר בחורה יהודיה, כאשר הופיע באיסטנבול. אחרי התכתבות ענפה, החליט להתחקות אחריה והגיע לארץ. כשהגיע לנמל חיפה, כמעט מחוסר כל, שאל את הסוורים היכן יוכל להופיע. הוא נשלח ל"מפגש הסבלים" בחוף יפו. הבעלים של המקום, סמואל ברזילי, הציע לו עבודה. עוד באותו ערב הרוויח סאן כמאה לירות מכל הכסף שנזרק עליו מידי הסבלים המרוצים. עם הזמן גדל בית הקפה, ושינה את שמו ל"אריאנה". המקום וזמר הבית, משכו אליהם את סלבריטאי התקופה, ובראשם משה דיין. הוא החל בקריירת הקלטה גם בישראל, והוציא מספר תקליטונים. בשנת 1960 התחתן עם פופי, והשניים נותרו נשואים עד יום מותו למרות רומנים רבים שנקשרו לו ובראשם,הרומן עם הזמרת עליזה עזיקרי, שילדה לו בת בשם סאני.בשנת 1962פתח סאן מועדון משלו בשם "מקסים", בשותפות עם דוד אזולאי. הוא לא הסתפק בכך, ובנה מועדון בגבעת עלייה, שם היה הבעלים היחיד. המועדון, שנקרא גם הוא "אריס סאן", משך אליו שחקנים וזמרים. אלא העובדה,שראש העיר דאז מרדכי נמיר נכח בערב הפתיחה של המועדון, לא עזרה לו כאשר התגלה שהמקום פועל ללא רישיון והוא נסגר מטעם המשטרה.בשנת 1964 החל סאן להקליט לראשונה בעברית. השיר "בחיים הכל עובר", הפך ללהיט גדול. ב-1969 הפך לזמר הישראלי הראשון שמכר למעלה ממאה אלף עותקים, בזכות הצלחת התקליטון "בום פם"."סיגל", שיצא אחריו, הפך ללהיט גדול נוסף. האכזבה מכך שלא זכה בפרס "כינור דוד" בפעם השנייה ברציפות, הביאה אותו להחלטה לעזוב את הארץ. עסקיו בניו יורק הביאו להסתבכות עם עולם הפשע. האף. בי. איי טען שסאן התערב בחקירה נגד אחד מעובדי המועדון ושניסה להדיח עד. במשפט הוחלט לגזור עליו עונש מאסר בן שנתיים ומועדונו נסגר. מן הכלא יצא עם עשרות שירים חדשים שכתב והלחין בזמן המאסר. למרות שחזר אחר כך להופיע בניו יורק, ניסיונו בניהול מועדון נוסף נכשל.
סאן נפטר ב- 1992 מדום לב במהלך סיבוב הופעות בהונגריה והוא רק בן 52 נקבר בניו יורק.עד כאן להפעם,להתראות במאמר הבא.
יורם ומוטי
"צמד הווי ובידור"

www.havayvebidur.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י "צמד הווי ובידור" שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]