חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מה הקשר בין טפטים מעוצבים ובין השכרת הנכס שלכם?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: כלכלה שיווק רשתי עסקים יזמות

נושא המאמר: האלכימיה הכלכלית של פרופ' פול פילזר
מאת: דר' מארק זלוצ'ין   שמור מאמר למועדפים

במה שאתם עומדים לקרוא להלן אני רוצה לטפל באחת הטעויות הנפוצות ביותר לגבי המציאות הכלכלית שבה אנחנו חיים.

הכלכלנים המסורתיים מתייחסים לעולם כאל עוגה שצריך לחלק אותה בצורה מסוימת. לפלגים פוליטיים שונים יש ראיה שונה לגבי השאלה "מהי הדרך הנכונה לחלק את העוגה?" - הליברלים מבקשים "לחלק הכול בצורה שווה" והשמרנים אומרים "תנו לכוחות השוק ליצור חלוקה הוגנת" - אך ההנחה הסמויה מאחורי כל הדיון הזה היא שבעולם יש כמות מוגבלת של משאבים, כלומר שאנחנו חיים במציאות של מחסור בסיסי.

מנגד, הכלכלנים המודרניים דוגלים במודל של "אלכימיה כלכלית". מי שטבע את המושג הוא פרופ' פול פילזר - כלכלן שחזה את מהפכת האינטרנט וגם היה מראשוני היזמים בתחום המולטימדיה, שהיה יועץ לשני נשיאים של ארה"ב ומה שלא פחות חשוב יישם בעצמו את אותן התיאוריות שהוא פיתח והפך למולטי-מיליונר לפני גיל 30.

אז למה אלכימיה?
אלכימאים של ימי הביניים חיפשו נוסחה להפוך עופרת לזהב. הם לא הצליחו בזה, אך הם צדקו לגבי דבר אחד חשוב - העושר נוצר מהתמרה של דברים חסרי ערך לדברים בעלי ערך.

התמצית של כל פעילות כלכלית היא בעצם אותו דבר - להפוך משהו לא שימושי למשהו מועיל, להעביר משאבים לתחומים בעלי תשואה גבוהה, ניתוב כוחות הטבע ליצירת אוכל ועושר לכולם. הפוליטיקאים יכולים להתווכח עד כלות נשמתם על השאלה איך לחלק את העוגה, אך היזמים שמניעים את הכלכלה עוסקים באפיית יותר עוגות.

בואו נתבונן של שלוש החברות המצליחות ביותר של העשור האחרון - אינטל, מיקרוסופט וגוגל.
אינטל לקחה חול - חסר ערך אפילו יותר מעופרת - והפכה אותו לשבבי פנטיום - שעולים יותר מזהב.

האם זאת לא אלכימיה?

מיקרוסופט וגוגל הלכו עם זה עוד יותר רחוק וייצרו את העושר שלהן מכלום - מידע, שורות של אפסים ואחדים שגורמות לאותם שבבי פנטיום לעשות פלאים בחיים שלנו.

האם אינטל הייתה צריכה לגזול ממישהו משהו על מנת לייצר את השבבים שלה?

לא.

האם מיקרוסופט או גוגל השאילו ממישהו אפסים ואחדים על מנת לכתוב את התוכנה שלהן?

לא.

זוהי אלכימיה - יצירת משהו מכלום תרתי משמע.

לפני 100 שנה לא היו לנו מכוניות, מטוסים, טלוויזיות, מחשבים או גורדי שחקים. היום יש לנו את כל הדברים הללו מבלי שהיינו צריכים לגזול אותם ממישהו אחר - כל הדברים הללו נוצרו על ידי ממציאים ויזמים.

בתכניתו " מעיין העושר" ובספרו "עושר איסופי" פרופ' פילזר מדבר בהרחבה על הקונספט הזה של אלכימיה כלכלית - שהעושר לא מחולק אלא נוצר מתוך פעילות כלכלית - ומצביע על הכוח המרכזי שגורם ליצירת העושר - הטכנולוגיה.

להבדיל מכלכלנים מסורתיים ששמים סימן שוויון בין המשאבים לבין העושר, פילזר מדבר על זה שבעולם הדינאמי של היום העושר נמדד כמכפלה בין משאבים פיזיים וטכנולוגיה קיימת. למשל, בדוגמא של אינטל שהבאנו לעיל הטכנולוגיה הפכה משאב חסר ערך - חול פשוט - לנכס יקר ערך

טכנולוגיה משנה את הערך הכלכלי של משאבים ואף יוצרת משאבים חדשים. טכנולוגיה גם יוצרת זרם בלתי פוסק של מוצרים חדשים שמתחילים כמוצרי יוקרה, אך במהרה הופכים למוצרי צריכה בסיסיים - כמו מכוניות, מחשבים, טלפונים ניידים או דברים "פשוטים" כמו מוצרי פלסטיק או חיתולים רב פעמיים.
ומהו הכוח שמניע את ההתפתחות הטכנולוגית?
פילזר נותן את התשובה שלאלה הזאת באחד מחוקי הבסיס של האלכימיה הכלכלית:

הקצב של ההתקדמות הטכנולוגית נקבע על ידי היכולת של החברה לעבד ולהפיץ מידע.

לא רק שהפצת מידע היא קריטית להתפתחות הטכנולוגית - תפקידה הכלכלי במאה העשרים ואחד הרבה יותר רחב. בחברת השפע שבה אנחנו חיים, כאשר עלויות הייצור יורדות משנה לשנה תודות להתפתחות טכנולוגית וההיצע בשוק הולך וגדל, הפוקוס עובר בהדרגה מן הייצור אל הפצת המוצרים.
יתרה מזו, פילזר מצביע על כך שאם לפני מספר עשורים סם וולטון – האיש העשיר בארה"ב דאז, עשה את הונו מהקמת רשת וול-מארט, אשר הביאה לשיא חדש את לוגיסטיקה והפצה פיזית של המוצרים, היום המידע ולא המוצרים הפיזיים הפכו לנכס אמיתי.

העושר היום נוצר על ידי אנשים וחברות אשר מספקות שירותי מידע שונים – כמו גוגל – או מחנכות את הקהל הרחב לגבי מגוון מוצרים שאנשים אפילו לא ידעו לפני זה על קיומם - כמו ענקיות השיווק הרשתי דוגמת אמווי או חנויות-העל האינטרנטיות בראשות אמאזון – אלה הם האלכימאים האמיתיים של המאה העשרים ואחד.

איך האלכימיה הכלכלית של פול פילזר יכולה להשפיע על החיים שלכם?

אתם מומזנים לבקר באתר שלי שמכיל שפע של מידע בנושא.

www.success-formula.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר' מארק זלוצ'ין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]