חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מכינה לעיצוב ואדריכלות – ניצול נכון של מגרש לבניה





    קישורי טקסט (לפרטים)




מבצע בניית אתר + מערכת עדכון עצמית + קידום בגוגל = הכל ב 900 $ + מע"מ!
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ניהול תוכן אתר אינטרנט מערכות ניהול תכנים פיתוח תוכנה

נושא המאמר: מערכות ניהול תוכן - מידע בסיסי
מאת: עדי כהן   שמור מאמר למועדפים

מערכת ניהול תוכן (CMS) כשמה כן היא, מערכת המספקת כלים לניהול תכנים, כיום בעיקר הכוונה לניהול תכנים אינטרנטיים אך ניתן למצוא לכך שימושים פנים-ארגוניים ואחרים.
אתרים ידועים כגון YNET, WALLA, תפוז משתמשות במערכות אילו בהיקף עצום, אך גם חברות קטנות בעלות אתרי תדמית פשוטים לעיתים מיוצרים מעל מערכות אילו.
מערכת ניהול תוכן מורכבת משני חלקים עיקריים, צד מנהל התוכן (Backend) וצד המשתמש הסופי (Frontend). צד מנהל התוכן מספק מנגנונים רבים לניהול תכני הממשק למשתמש. ממשק המשתמש מספק רשימה של מסכים המספקים מידע או מקבלים מידע מהמשתמשים הסופיים.
מערכת ניהול תוכן מספקת כלים ופונקציות בעלי יכולת מגוונת של ניהול תכנים שונים כגון: ניהול מאמרים חדשות וכתבות, פורומים, בלוגים, צ'אט, לוחות מודעות, הצגת מידע טבלאי שונה, דוחות, ניהול מסמכים, לוחות אירועים, דוח הוצאות, ניהול שאלות ותשובות, הפצת קבצים, גרפים וסטטיסטיקות, ניהול קבוצות, ספר אורחים, שירות לקוחות, לוח מחפשי עבודה, ניהול קישורים, פידבק ותגובות, חשבון פרטי של גולשים, Newsletter או עלון מתוזמן, גלריות תמונות, משאלים, ניהול מוצרים, מעקב פרויקטים, מנוע חיפוש, מפת אתר, מידע בורסאי, סקרים, RSS, מבחנים ושאלונים, ניהול זמן, מזג אויר,או אנציקלופדיה בסטייל Wiki.
בד"כ במערכות שכאלה ניתן ליצור תכונות נוספות בהתאם לצרכי האתר באופן תכנותי.
ישנם מאות מערכות ניהול תוכן שונות ברשת האינטרנט. המיון הראשוני שמסווג מערכות ניהול תוכן הוא אופן יצירת הדף המוצג לגולש הסופי או במונחים טכנולוגיים ה- Front End. בניית התוכן הן מתחלקת לשני סוגי מערכות, האחד אותן מערכות המייצרות דפים סטטים על המערכת במנגנון מיוחד המבצע עיבוד של הדף בטרם מועד והשני הן מערכות שמייצרות את הדפים באופן דינאמי בכל בקשה, יש גם סוג נוסף שמשלב את שתי השיטות.
סיווגים אחרים למערכות אילו הן תכונות האבטחה של המערכת , ניהול משתמשים ותפקידי משתמשים (מנהל, לקוח, עורך תוכן וכדומה), כלים ופונקציונאליות הנמצאות במקור, כלים ופונקציונאליות להתרחבות, כלי ניהול מתקדמים, עורכי תוכן מתקדמים, סוג רשיון ועוד.
בבחינת מוצר CMS צריך תחילה לאפיין את דרישות המוצר הרצוי והדרוש לאורך תקופת זמן של מספר שנים ואז לבדוק איזו מערכת מתאימה למודל העסקי של החברה או לצרכיה. אפיון התכנים צריך להתבצע באופן מדוקדק והתעמקות בצרכים. בחירה רנדומלית של מערכת בד"כ תוביל לקיצור שנות המוצר ולמעבר בזמן לא צפוי למערכת תומכת חזקה יותר ועמידה יותר.
האתרים שיעזרו לך לבחור מערכת ניהול תוכן מתאימה לארגון שלך הם: http://www.cmsmatrix.org/ המספקת יכולות השוואה בין מערכות ניהול שונות והאתר http://www.cmswatch.com/ שמספק אנליזה בתשלום לגבי מערכות ניהול התוכן המובילות בעולם הכולל רשימה מדוקדקת של מאפייני המערכות השונות ומציג אנליזה פרטנית לגבי היתרונות והחסרונות של כל מערכת נבדקת.
לרוב מערכות ניהול התוכן השונות תוכל למצוא גרסאות נסיון שיעזרו לך לבחון את המוצר הנרכש, אין לדלג על בדיקה זאת טרם שימוש במערכת מכיוון שמפרטים טכניים ותצוגות מקדימות אינן מספקות את נוחות וקלות השימוש במוצר, ומכיוון חלקנו שיטות עבודה שונות מאחרים יהיו מערכות שיתאימו יותר מאחרות.
שאלה מרכזית נוספת היא באיזה מערכת הפעלה לתמוך, העיקריות הן Unix/Linux ו- Windows. על שאלה זאת יש ויכוח סוער והדעות מתחלקות בעיקר לשתי מערכות ההפעלה הנ"ל. ההבדל העיקרי בין השניים הוא ביצועים מול זמן פיתוח.
מבחן התוצאה מראה שחברות ה SAS - Software As Service בינלאומיות והאקדמיה מעדיפות להשתמש במערכות Unix/Linux לצורכי השירותים שהן מספקות וחברות קטנות עד בינוניות משתמשות בשרתי Microsoft.
בכדי לא הכנס לעין הסערה נסכם שבמידה ואתם מכוונים למוצר הדורש לספק שירות למאות אלפי עד מליוני משתמשים עדיף לבחור מראש מערכות Unix ולשלם על ההפרש בזמני פיתוח שכן זאת תהיה השאיפה שלכם בזמן שהמוצר יגיע לגודלו הצפוי ובמידה ומדובר על מוצר שפונה לעד 10 אלפי משתמשים מערכת Windows אכן תספק פתרון הולם.
לאחר בחירת המערכת המתאימה והתקנתה יתחיל שלב התאמת המערכת לארגון. התהליך מורכב מיצירת רמות ההרשאות השונות של משתמשים במערכת, יצירת מבנה ודפים והניווט, הוספת והגדרת הפונקציונאליות השונה לכל אחד מדפי המערכת, עיצוב גרפי, תכנון תהליכי עבודה, הזנת תכנים, יצירת מדריכים הולמים והדרכות משתמשים.
לעיתים נפוצות דרישת הארגון מכילה מורכבות ספציפית כגון תהליכי עבודה או פונקציונליות שאינה קיימת כלל בשום מערכת ניהול תוכן. מצב נוסף שעלול להווצר הוא שהחזות הגרפית הדרושה למערכת אינה עומדת בקו אחד עם היכולות הגרפיות של המערכת. במצב זה ניתן להשתמש באחת משלושת הגישות הבאות: 1. להקטין את הדרישות להתאמתם למערכת הקיימת 2. לוותר על מנגנונים קיימים במערכת ניהול התוכן ולפתח מנגנונים חדשים שיספקו את המודל העסקי המדוייק. 3. לוותר על מערכת ניהול תוכן קיימת ולפתח אחת המותאמת בדיוק לצרכי הארגון.
לסיכום נוסיף שבחירת מערכת ניהול תוכן קיימת יכולה לחסוך בעלויות פיתוח לעד עשרות אלפי דולרים בפיתוח תוכנה.

עדי כהן
מנכ"ל ADICO פתרונות תוכנה

www.adico.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עדי כהן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]