חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חשיבות תיעוד התהליכים העסקיים בארגון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צדוקים פרושים רבנות חנניה כהן

נושא המאמר: כהן צדוקי לעומת כהן פרושי
מאת: חנניה כהן סקלי   שמור מאמר למועדפים

מאמר זה אמור להאיר את הצדוקים באור אחר ממה שדובר בהם בגמרא או במקורות פרושים אלו ואחרים. די להזכיר את העובדה כי הצדוקים הם אלו ששרתו בבית-המקדש לאורך השנים הרבות כל תקופת בית ראשון ורוב תקופת בית-שני.המחלוקות שהתגלעו בין הצדוקים ובין הפרושים מוצגים במשנה מזווית ראות מאוד לא רצינית. לפני שחקרתי את הנושא לעומק חשבתי כי הצדוקים והבייתוסים היו כת נידחת השוכנת במערות קומרן בלי שום השפעה בבית המקדש או בשלטון היהודי דאז. ולא היא הצדוקים היו מזרם המרכזי כך התגלה מכתביו של יוסיפוס פלאביוס וכן ממגילות שנתגלו במערות קומרן. אז מה הייתה המחלוקת בין הפרושים לבין הצדוקים שגרמה לסכסוך עקוב מדם לאורך ההיסטוריה היהודית.
דעתי היא כי היו הבדלים פילוסופיים בין השניים שלא נתנו לגישור או למחיקה.
הצדוקים היו אז כמו הפוסט-מודרניסטים דהיום אכזיסטנצאליסטים בעבודת הקודש כאשר הכהן הגדול הצדוקי סירב להקריב את הקטורת בקודש הקודשים הוא אמר למעשה את תפיסתו את האל הוא לא האמין כי ביכולתו של האדם לעשות חיבורים עם האל;ראה הכהן הפרופי שכן חשב כך בהקריבו את הקטורת בקודש הקודשים כסמן לחיבור אולטימטיבי עם האל השעה הקריטית ביותר לאדם היהודי בשעת הנעילה ביום-הכיפורים. לעומתו הצדוקי נכנס לקודש הקודשים כאשר כבר הקריב את הקטורת מחוץ לקודש-הקודשים. אם כן מה עשה בתוך קודש הקודשים? איפס את עצמו,ניסה בכל כוחו לבטל את תודעתו החברתית,הפסיק לחשוב על ענייני דיומא,על כל עניין שמעסיק כל אדם כל יום וכל השנה.
ואז באיפוס תודעתו היה אומר האל הטרנסצדנטי הוא נשגב מבינתי נשגב מיכולת אנושית לבוא במגע,אם כן ברגע שאיפס או לפחות ניסה לא לחשוב על דבר מתוך כך יצא שפינה את מחשבתו למשהו לא אנושי למשהו אחר מן האנושי ומתוך כך היה פנוי למשהו טרנסצדנטי הוא לא ניסה לחבר כי אין לו ידיעה כלשהיא לגבי מי הוא רוצה לחבר לכן פשוט עמד שם נהילסט מכל מגע אנוש אנרכיסט לחברה אבל שם קיים היה בתוכו למשהו עילאי שלא ידע להגדירו לתודעת על כלשהיא.
מתוך פרספקטיבה היסטרית אני קובע כי בתקופת הצדוקים שרד בית המקדש הראשון כמעט 400 שנה וכן השני עד לתקופת הפרושים השולטים עד עצם היום הזה הגלימת הרבנות הנוכחית. אם כך אני שואל את עצמי מדוע נחרב כה מהר בית המקדש השני בתקופת שלטונם וחמור מזאת מדוע זמן כה רב מאז לא נבנה בית-המקדש השלישי,אולי תורתם אמונתם לא מאמינה בבית-המקדש השלישי ואולי מוטב שכך.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חנניה כהן סקלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]