חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
יום גיבוש לעובדים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תוכנית עסקית יזמות גיוס הון ייעוץ עסקי

נושא המאמר: תוכנית עסקית כחלק מיזמות נכונה
מאת: ניר יצחק   שמור מאמר למועדפים

דרכו של יזם הייטק לגיבוש המוצר והחדרתו לשוק רצופה קשיים ואיומים. פיתוח הטכנולוגיה הייחודית היא רק השלב הראשון. כדי להגיע ליעד עליו להיות בעל להט ותעוזה, לגבש תוכנית עסקית מרשימה שתוכל לסייע לו להחליט כיצד לפעול, כאשר לרשותו עומדות מספר דרכים ועליו לבחון את זו העדיפה או המעשית ביותר, מבחינתו. (להרחבה בנושא זה מומלץ לקרוא את הניוזלטר הקודם "מדריך ליזם המתחיל" .



לפני שיוצאים לדרך רצוי תחילה להכיר את המונחים המקובלים בעולם ההון-סיכון ולהגדיר את השלב בו נמצא הסטארט אפ שלכם. אם אינכם יודעים איפה אתם עומדים ולאן פניכם מועדות– קשה להמשיך במעלה הדרך.

Pre seed - משמעו שטכנולוגיית הסטארט אפ נמצאת עדיין בשלב העוברי. בשלב זה יש ליזם רעיון כללי אך הוא טרם גיבש תוכנית פעולה מעשית בשטח.

Seed - בשלב זה גובש כבר הצוות המקצועי, הוחלט על מבנה ארגוני, הוכנה תוכנית עסקית שניתחה לעומק כיצד יתקבל המוצר בשוק, הן מבחינת תחרות קיימת והן מבחינת הדרך שבה בחרתם לשווק אותו לשוק, ובנוסף יש כבר אב טיפוס של המוצר.

Early stage - המוצר נמצא בשלב אלפא אך החברה עדיין לא רושמת הכנסות.

Revenue stage - פיתוח המוצר הסתיים וכעת המוצר הוא מוצר סופי, כמו כן החברה מתחילה לרשום הכנסות ראשונות על מכירתו.

זיהוי השלב בו נמצא הסטארט אפ שלכם קריטי. במידה והנכם נמצאים כעת בשלב הראשון ותרצו לקבל סיוע כספי, האופציה הראשונה העומדת בפניכם תהיה גיוס כסף ממשפחה או חברים. ואולם, אם תחליטו לוותר על אופציה זו תוכלו לפנות לחממות טכנולוגיות בהנחיית ובתמיכת המדען הראשי (על פי החוק לעידוד התעשייה משנת 1984 ועדכונו מ – 2003 ו – 2005) במסגרת משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה.



חממות טכנולוגיות בתמיכת המדען הראשי

חממות טכנולוגיות הינן מסגרות המאפשרות ליזם להפוך רעיון למוצר מסחרי תוך שהן מספקות ליזם מקום, משאבים, כספים, הנחייה מקצועית וסיוע אדמיניסטרטיבי. יש לציין כי בשנת 2002 החלה הפרטה של החממות, במסגרת זו ניתנה אפשרות למשקיעים פרטיים להשקיע בחממות תוך לקיחת אחריות על פעילותן (בכפוף לתנאים מסוימים), והפיכת המשקיע לשותף משמעותי בצמיחת החברה.

בתום שנתיים, תקופת שהותו של הפרויקט בחממה, צריכה להיות בידי היזם הגדרת מוצר ברורה, הוכחת היתכנות טכנולוגית ושיווקית, אבטיפוס וכן תוכנית עסקית מסודרת. מכאן על היזם להיות מסוגל להמשיך בכוחות עצמו בפיתוח המוצר, לצרף שותף אסטרטגי או לפנות למסלולי התמיכה הרגילים של המדינה.



התנאים לקבלת סיוע מחממה טכנולוגית הינם רעיון טכנולוגי חדשני בעל פוטנציאל שיווקי המיועד בעיקר ליצוא

וצוות המונה 3-6 אנשים. התקציב השנתי נע בין 718,300- 1,235,300 לשנה (בין 1.5 ל- 2.5 לשנתיים) כאשר שיעור המענק הוא 85% מהתקציב המאושר.

חסרון הפניה אל החממות הינו עמידה בתנאי החוק הנוקשים יחסית הדורשים:

חלוקת בעלות לפי הוראות מנכ"ל התמ"ת.
הגבלה על מכירת הטכנולוגיה לחו"ל (או מכירה בתנאים מסוימים).
יצור המוצר בישראל והחזרת תמלוגים מהמכירה בגובה המענק על פי כללי ועדת החממות.
בנוסף, החל משנת 2005 הוחלט כי המדען ייתן העדפה לתחומי ביוטכנולוגיה, ננוטכנולוגיה ותעשיה מסורתית על חשבון תחומים כמו תוכנה ותקשורת. יתר על כן, יש להביא בחשבון כי התחרות על קבלת מענק מהמדען הראשי קשה ותקציבו של המדען נמצא בירידה זה מספר שנים.



אנג'לים

אפשרות אחרת היא פניה ל"אנג'לים" (או למועדוני אנג'לים), האנג'לים הנם משקיעים פרטיים הבקיאים במספר תחומים. האנג'לים מעוניינים להשקיע סכומים קטנים יחסית תמורת קבלת נתח גדול מהשליטה בחברה.



קרן הון סיכון

במידה וכבר בניתם תוכנית עסקית ויש לכם צוות מגובש וגם אב טיפוס של המוצר, הנכם נמצאים בשלב השני, בשלב זה תוכלו לשקול פניה לקרנות הון סיכון.

קרן הון סיכון הינה קרן סגורה המגייסת כספים מגופים גדולים לצורך השקעה במיזמים טכנולוגיים כאשר החברות נמצאות בשלב הראשוני של פיתוח המוצר אך לא בשלב מוקדם מדי בו גם הסיכון רב יותר.

בעשור האחרון פועלות בארץ קרנות הון סיכון רבות, מרביתן קרנות ישראליות, אולם, לאחרונה אנו עדים לעלייה במספר הקרנות הזרות, בעיקר אמריקאיות, שפתחו גם הן סניפים בישראל. חלק מהקרנות מוגדרות כקרנות מתמחות וחלק אחר כלליות. בנוסף, ניתן לפנות לקרנות פדרליות אשר חלקן פתוחות לחברות זרות.

מטרתן של הקרנות להביא את חברות הסטארט אפ תוך מספר שנים (בדר"כ 5) להנפקה או למכירה ולגזור מהשקעתן בהן רווחים גדולים יחסית, בשל כך הן אינן מעוניינות להשקיע במיזמים נישתיים או כאלה המיועדים לשוק המקומי בלבד בשל מוגבלות צמיחתו.

היתרון בפניה לקרנות הון סיכון, מעבר לסכום הכסף שניתן לגייס, הוא ה"גב החזק" אותו הן מעניקות ליזם או לחברה. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את החסרונות בפניה לקרן הון סיכון, הכוללים הכנסתן כשותפות למיזם או לחברה, התערבותן הרבה והכתבתן את המודל העסקי שעל החברה לפעול לפיו.



בחירה בדרך עצמאית

לסיום, במידה ונמנעתם מרצון או שנידחתם ע"י המשקיעים או הגופים אליהם פניתם בבקשת סיוע, פרט לעובדה שתצרכו כעת לסכן את ההון העצמי העומד לרשותכם, תדרשו לעבוד בצורה מדויקת יותר בהתאם לתוכנית העסקית שבניתם ולמסגרת הכלכלית שהצבתם לעצמכם.

עם זאת, עליכם לזכור שגם לדרך זו יתרון לא מבוטל, כעת אתם בעלי הבית הבלעדיים של המיזם שלכם- אתם תקבעו את מסלול ההתפתחות של הסטארט אפ שלכם גם אם כעת הוא יהיה ארוך יותר.



אם אתם באמת משוכנעים שיש בידכם רעיון פורץ דרך שיכול להבשיל למוצר מהפכני, אל תתחילו בתפירת חליפות אלא בחרו את הדרך שלכם וצעדו בה, שלב אחר שלב, תוך ידיעה שמתוך אלפי רעיונות מצוינים, רק אחד או שניים הופך את בעליו לסיפור הצלחה.

www.gonogo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ניר יצחק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]