חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אודות שלישיית גשר הירקון.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דיכאון חרדה טיפול הומיאופתי סימפטום נפשי טיפול נפשי

נושא המאמר: הומיאופתיה ומצוקה נפשית
מאת: אורנה מיכלוביץ   שמור מאמר למועדפים


הומיאופטיה- רפואה הוליסטית בטיפול בבעיות נפשיות

הומיאופטיה- רפואה הוליסטית בטיפול בבעיות נפשיות


הבנת הבריאות לפי ההומיאופטיה קשורה להבנת הנפש באופן כללי, ההפרדה בין גוף ונפש לפי ההומיאופטיה שונה מהמקובל, ההומיאופטיה מתמקדת ביחסי גומלין בין גוף ונפש. הקשר בין גוף ונפש אינו רעיון מעורפל אלא מדריך מעשי בחיפוש תרופות, סימפטומים פסיכולוגים הכרחיים לפעמים למציאת תרופה למחלה פיזית ולהיפך. ההומיאופטיה לא מתעסקת בפועל, לגבי כל פציינט, בשאלה מה גרם לסימפטום זה או אחר, אלא מנסה להבין את תמונת הסימפטומים בכללותה ולהתאים תרופה לתמונה זו. אפילו השאלה של מה קודם למה היא יותר מורכבת ממה שמקובל לחשוב, בודאי רבים שמו לב לכאב ראש שהופיע אחרי מתיחות או כעס, והכעס גרם לכאב ראש, אבל למעשה אפילו כאב הראש היה רק הקש ששבר את גב הגמל, גמל שנשא מטען גדול עוד קודם, של השפעות פיזיות תורשתיות, סביבתיות, ולחצים מקומיים. מה שנראה כסיבה, כלומר הכעס, המתח, החרדה, הוא כבר תוצאה של סיבות רבות אחרות.
פסיכולוג ידוע הגדיר את חוסר השחר שבחיפוש הסיבה למצוקה כך:
לא מטפלים בשריפה ביער על ידי גילוי הגפרור שהצית אותה.
מנקודת מבט הומיאופטית מחלות נפש רבות בתקופתנו הן תוצאה ישירה של הרפואה הקונוונציונלית המדחיקה מחלות גופניות, (מה שהרפואה הקונונציונלית קוראת ריפוי) ואת המחיר אנחנו משלמים במחלות ומצוקות נפשיות. העלמת הסימפטומים בלי טיפול בגורמים העמוקים להופעתם, כלומר טיפול שלא נוגע בגורמים העמוקים למחלה יביא ליצירת סימפטומים קשים יותר בהמשך ובהפרעה נפשית.
המחלה היא לא הסימפטום. טיפול בסימפטום משאיר את המחלה בלתי מטופלת, ושם, בחשיכה היא מתעצמת באין מפריע.
הומיאופטים בדומה לביולוגים מכירים בכך שאורגניזמים מגיבים ללחץ בדרך הגנה על תהליכים חיוניים והקרבת אלו הפחות חיוניים.. הנפש (והמוח) היא חיונית ביותר כי היא אחראית על ההחלטות שיביאו בסופו של דבר לשימור החיים בתנאים מסוכנים. תחת לחץ תתעורר חרדה ויתעוררו רגשות מסוימים אבל לא כאלו שיסכנו את שיקול הדעת ויכולת הסקת מסקנות לטובת ההישרדות. פגיעה נפשית שמשבשת את שיקול הדעת היא הפרעה הרבה יותר עמוקה. גם ברמה הפיזית, לחצים יפגעו קודם כל באברים פחות חיוניים, לא במוח ובלב אלא באוזן ובעור. הסימפטומים הם למעשה צורת הסתגלות ותגובה על לחצים, דרך להחזיר איזון, והאורגניזם בוחר את הדרך הזולה ביותר, הוא בוחר "להקריב" את מה שפחות חשוב. הדחקה של הסימפטומים ה"קלים" תגרום לאורגניזם להקריב אברים יותר חשובים, וכך רואים בקליניקה לעיתים קרובות הדחקת בעיות בעור באמצעות משחות קורטיזון, ובעיות בדרכי הנשימה שמתפתחות מייד אחרי כן.
אפשר להבין גם תוצאות לוואי נפשיות של תרופות מסויימות (כמו דיכאון אחרי שימוש בקורטיקוסטרואידים) כתוצאה של ההדחקה שתרופות אלה עשו.
סימפטומים פסיכולגים הם דרכים להסתגלות ללחצים ביולוגים ופסיכולוגים. לא כדאי להדחיק את הסימפטומים האלה, אלא אם אין ברירה, ועדיף להשתמש בתרופה הומיאופטית שמעלה את יכולת ההתמודדות של האדם ומאפשרת תהליכי ריפוי. תהליך זה חייב להיות מלווה בתמיכה נפשית של ההומיאופאט ואנשי מקצוע אחרים






מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אורנה מיכלוביץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]