חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מיחזור משכנתא





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דלקת כבד הפטיטיס Hepatitis

נושא המאמר: דלקת כבד (הפטיטיס)
מאת: רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.)   שמור מאמר למועדפים

דלקות הכבד נגרמות עקב זיהום נגיפי או היחשפות הכבד לחומרים רעילים כגון תרופות, אלכוהול ועוד
דלקות הכבד הנגיפיות מסוגים A, B, C, D, E ו- G נגרמות מנגיפים שונים, עם שינויים בדרך ההדבקה, זמני הדגירה, עוצמת המחלה ותחזית הריפוי. אך בכל מקרה כאשר מתרחשת דלקת בכבד, הבילרובין מצטבר בזרם הדם וגורם להופעת צהבת בעור ובעיניים והשתן הופך ליותר כהה. התסמינים הנוספים של דלקת בכבד הם: עליית חום הגוף, חולשה, כאבי שרירים ומפרקים, חוסר תאבון ובחילות.
גורמים

נגיף דלקת הכבד סוג A. תקופת הדגירה 14-45 יום. זוהי דלקת חריפה שיכולה להתפרץ כמגיפה. הנגיף נמצא בצואה של החולה ומועבר לאחרים דרך מגע, בעיקר בתנאים של תברואה וניקיון ירודים אך גם דרך ירקות שהושקו במי השקייה נגועים. נגיף זה אינו גורם להתפתחות דלקת כבד כרונית.
נגיף דלקת הכבד סוג B. תקופת הדגירה 30-180 ימים. מחלה זו נישאת ומועברת בדם בלבד. קבוצות הסיכון להדבק במחלה זו הינם צרכני סמים ואנשי צוותי הרפואה שמתעסקים עם דם. הסתבכות המחלה עלולה לגרום להפיכת המחלה לכרונית, לשחמת הכבד ואף לסרטן הכבד.
נגיף דלקת הכבד סוג C. תקופת הדגירה 12-150 יום. נגיף שכיח ביותר בעבר לפני הנהגת בדיקות לנגיף זה בבנקי הדם בעולם. הנגיף מועבר לרוב דרך הדם אך גם דרך מגע מיני. כ 90% מנשאי הפטיטיס C הינם נרקומנים. המחלה עלולה להפוך לכרונית.
נגיף דלקת הכבד סוג D. "מתלבש" על דלקת הכבד סוג B וגורם למחלה חריפה במיוחד. קבוצת הסיכון הינה בעיקר הנרקומנים המשתמשים במחטים משומשות.
נגיף דלקת הכבד סוג E. נגיף זה פוגע לרוב בקרב האוכלוסייה במדינות מתפתחות ומועבר על ידי מים מזוהמים. זהו סוג אלים של דלקת הכבד אך בדרך כלל המחלה אינה הופכת לכרונית.
נגיף דלקת הכבד סוג G. המחלה מועברת באמצעות דם נגוע. עלולה להפוך לדלקת כבד כרונית.
אלכוהול
תופעות לוואי של תרופות מסוימות

תסמינים


חולשה ועייפות
עליית חום פתאומית
בחילות וחוסר תיאבון
שלשול
שתן כהה
ירידה במשקל
כאבי פרקים ושרירים
צהבת בעור ובלובן העיניים שעוברת אחרי שבוע או שבועיים אך לפעמים ממשיכה מעבר לזה (חודשים)
רגישות באזור הכבד
הגדלת הכבד והטחול
המלצות לטיפול עצמי

הטיפול בדלקת הכבד באמצעות רפואה טבעית מסייע לחיזוק מערכת החיסון ומניעת נזק לכבד עקב הזיהום הנגיפי. ניתן ומומלץ לשלב בהצלחה את הטיפולים הטבעיים עם הטיפול הקונבנציונלי לאור העובדה שאין תרופות שיכולות לעזור ביעילות לדלקת בכבד.

תזונה: המנעו מלאכול מזון מהיר (שווארמה, פלאפל, המבורגרים ועוד) ומשתייה של משקאות אלכוהוליים. הפחיתו צריכת סוכר, התנזרו מקפאין, מזונות מטוגנים וגבינות עתירי שומן ובמיוחד שומנים מוצקים כגון מרגרינה. מומלצת שתייה מרובה של נוזלים כגון: מים רתוחים, תה צמחים, מרק עוף צלול, מרקי ירקות ומיצי ירקות מדוללים במים. אך אין לשתות כמויות מופרזות כדי לא לקבל בחילות. את הירקות מומלץ לצרוך מבושלים או מאודים. את הפירות ניתן לאכול טריים או בצורת מיצים. יש לצרוך מזונות עתירי סיבים כגון פסיליום ושיבולת שועל. הסיבים סופחים חומרים מזיקים במעיים ומונעים את ספיגתם מחדש ובכך מקלים על הכבד
חיוני להפסיק לעשן לפחות למספר חודשים
ויטמין C נטול חומצה בכמות של 1000 מ"ג 3 פעמים ליום לחיזוק מערכת החיסון
ויטמין B12 1000 מ"ג פעם ביום תת לשוני. ויטמין B12 נמצא יעיל בצהבת ויראלית, מקצר את משך המחלה, מפחית את רמת הבילירובין בדם ועל ידי כך משפר את סימפטומי הצהבת
נטילת מולטי-ויטמינים ומינרלים תחזק את מערכת החיסון ותתרום לקיצור משך המחלה
קומפלקס ויטמין E 800 (לפי הוראות היצרן). קומפלקס זה חשוב להגנת הכבד ולחיזוק מערכת החיסון
צמחי מרפא לניקוי הכבד. תערובות של צמחים לניקוי הכבד ניתן לרכוש בכל חנות טבע
מומלץ לפנות למומחה בהרבולוגיה סינית ולהנות מצמחי מרפא סיניים אשר ידועים כמועלים במיוחד
תמצית שיסנדרה. עד 500 מ"ג 3 פעמים ביום
חליטה ממספר עלי נענע בתוספת עלה שיבה מרגיעה את מערכת העיכול ומטיבה לכבד
כדי להתגבר על החולשה שכל כך אופיינית למחלה, טלו אצות אגמים (ספירולינה) או אצות ים (כלורלה). אצות אלה הינן מקור מעולה לאנרגיה זמינה. טלו לפי הוראות היצרן שמופיעות על האריזה
המנעו ככל האפשר מנטילת תרופות ללא מרשם (רצוי בהתיעצות עם הרופא) כדי להוריד עומס מהכבד

רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.)
מרפאות רפא – רפואה משלימה

www.medportal.co.il/pagedisplay.asp?artnum=491


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.) שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]