חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כמה מים הפרח והצמח צריכים וכיצד לשמור עליהם בצורה נכונה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חדרי מלח אסטמה מכרות מלח דרכי הנשימה

נושא המאמר: היסטוריה של חדרי המלח.
מאת: ברוך   שמור מאמר למועדפים

אוסטריה בנויה כולה על מלח. מלח הוא הזהב שלה. בכל אוסטריה תמצאו מחצבים של מלח. בעבר היו שולחים מתנגדי משטר ואסירים לעבודות כפייה במכרות .למרבה ההפתעה, בניגוד לכורי פחם למשל, מצבם הבריאותי לא הורע למרות ששהו בעומק רב בתנאי עבודה קשים.

הליחה היא מין גוש עטוף בנוזלים. המעטפת הנוזלית קושרת את הליחה למערכת הנשימה ולריאות ומקשה על הגוף להיפטר ממנה.

ברוך זוכר את התקפי האסטמה של סבא עוד מביילורוס. הבעיה של הסבא הייתה שכשהוא היה נכנס להתקף הוא לא היה יכול לשחרר אוויר. הוא היה ממשיך לנשום ולנשום אבל לא היה יכול לשחרר. ברוך זוכר איך סבא היה מתנפח, מתנפח, מתנפח ומאדים ליד השולחן החגיגי ואת רגעי החרדה שחוו כל בני המשפחה עד שההתקף היה נעלם.
הדבר היחיד שמקל על המחלה הכרונית שממנה סובל סבא של ברוך כל חייו הוא ביקור שנתי במכרות המלח בפולין. כבר עשרות שנים שהוא רגיל לנסוע עם סבתא ולהעביר את הקיץ באזור המכרות.

על מנת להקל על שחרור גוש ליחה מן הגוף או פסולת שמקורה בזיהום או עישון רצוי לייבש את מעטפת הנוזלים שסביבה ואז כשהצנרת יבשה וחלקה הגושיש יכול להיפרד מן הגוף, ולהיפלט החוצה ביתר קלות.

כל ילד שנוסע היום לאוושוויץ, מספר לי ברוך, לוקחים אותו למכרות המלח. המכרות יכולים להגיע לעומקים של 300 מטר והירידה מתבצעת במעליות תעשייתיות של כורים והנוסעים חבושים בקסדות, לא צחוק. אתה יורד במעלית 100 מטר - מחליף יורד עוד 100 מטר - מחליף וככה איזה 300 מטר עד למטה. לפני מספר שנים סבא הגיע לשם ואמרו לו: אתה לא נכנס! אתה זקן מדי ואנחנו לא ניקח עליך אחריות. אם אתה רוצה יש לנו חדר מלח בבית ההבראה. הסיפור הזה הדליק נורה אצל ברוך - אם אפשר לבנות חדרי מלח באופן יזום, אז מן הסתם אפשר לעשות את זה גם בישראל.
במדינת ישראל כידוע לא חסר מלח. סגולות המרפא של ים המלח ידועות לרובנו. המלח בים המלח מכיל 15 אחוז נתרן כלורי וזה הופך אותו לבלתי מתאים בעליל לשימוש בחדרי מלח. במכרות באירופה מכיל המלח לא פחות מ-98 אחוז נתרן כלורי ולמליחות הגבוהה הזאת יש אפקט רפואי כפול. הראשון הוא יכולתו לספוח נוזלים מן האוויר. מה שקורה במכרות העמוקים והקרים הוא שהטמפרטורה במכרה נמוכה מטמפרטורת הגוף והיונים השליליים שמפזר המלח בחלל המכרה גורמים להתאדות הנוזלים שהצטברו במערכת הנשימה ולהפרדת הליחה מן הנוזלים שקשרו אותה. עכשיו הגוף יכול להתייחס אל הליחה כאל גוף זר ולהיפטר ממנה ע"י שיעולים וכיחכוחים. האפקט השני הוא חיטוי. המלח מחטא את האוויר ומאפשר לשוהה לנשום אוויר סטרילי נקי מזיהומים ואלרגניים כאלה ואחרים. האוויר המחוטא מאפשר רגיעה מוחלטת למערכת הנשימה, שהתרגלה להפעיל נוגדנים ומיני חיסונים ולהתעייף מבלי שנוכל להבחין בכך.

במושב נווה מבטח שנמצא בפיז דה-לוך, או אם לדייק יותר דרומית לאשדוד לא רחוק מגן יבנה, גרה גליה פישר שסובלת מכאבי גב. אמנון בעלה בנה עבורה בריכת שחייה שתתאים לטיפולים הידרותרפיים (טיפולי מים) כדי להקל על סבלה. מפה לשם הובאו מטפלים והגיעו לקוחות והבריכה הטיפולית הפכה לביזנס. אחרי שפגש הזוג שיפר את ברוך, "הגורו שלי" כפי שמכנה אותו אמנון, הם החליטו להרחיב את חוות הטיפולים גם לעסקי חדרי המלח.

ברוך, שהחוויות המכוננות של התקפי האסטמה של סבו דחפו אותו להתמחות, עוד באוקראינה, בספלאותרפיה - ריפוי באמצעות מלח ולהפוך לאח מוסמך בתחום, היה בדיוק הבנאדם המתאים למשימה. והשלושה החלו בהפצת בשורת המלח.

קודש הקודשים: מערת המלח
אנחנו נפגשים ליד בקתת עץ חמודה ועוברים דרך שלושת המדורים עד שאנחנו זוכים לחדור פנימה אל קודש הקודשים. החלק הראשון מסביר אמנון זה החלק "המלוכלך" שם אנחנו נפטרים מן הבוץ שנדבק לנעלינו ועוטים עליהן שכבת ניילון לשמירה על הסטריליות. אחר כך אנחנו נכנסים לחלק הנקי שהוא מן הול שמאפשר כניסה לשלושת חדרי המלח שבקומפלקס ומשם "לחלק הסטרילי" שזהו חדר ממוזג שמדמה את הטמפרטורה והיובש שבמכרה וכל קירותיו מצופים בלבני מלח בעובי 20 ס"מ, הרצפה מכוסה בגבישי מלח מנצנצים והאור המעומעם יוצר תחושה אפלולית ונעימה. אני מוזמן להתיישב על כורסא מתכווננת ונוחה ולהתכסות בכירבולית. את הכורסא והכירבולית שלידי תופס ברוך, שבמהלך השעה הקלה שבילינו יחד עטופים במלח סיפר לי עוד ועוד חוויות על מלח. אחר כך ברוך עשה לי מסאז' שנועד לפתוח את דרכי הנשימה ולשחרר את הליחה ולאחריו עיסוי נוסף המקל על פריקת הסינוסים. מכיוון שאיני סובל טפו טפו טפו מבעיות נשימה או ברונכיט איני מוסמך לדווח על יעילות הטיפול מה גם שברוך ואמנון ממליצים על סדרה של 15 טיפולים. אחר כך היה גם מסאז' שנועד לפתוח את דרכי הנשימה ולהקל על הכיוח, או בשפה מקצועית לנתק את הליחה מן הדפנות של סמפונות הריאה


מנוחה מנטלית מוחלטת
אבל גורו המלח ברוך ממליץ על טיפולי המלח גם לאנשים שדרכי הנשימה שלהם תקינות לחלוטין והם לא סובלים מאסטמה. "תאר לעצמך שאתה נמצא בחדר שבו כל אבן היא בת יותר מ-270 מיליון שנה. מי שמסוגל להתחבר לתחושה הזאת, מרגיש תחושה מאוד מיוחדת של מערה עתיקה מאוד, וזה כבר משרה תחושה עמוקה מאוד של רגיעה ושלווה, מנוחה מנטלית מוחלטת".

ברוך מסביר שחדרי המלח, שמכילים כמות גבוהה מאוד של חמצן, גם מחזקים את המערכת החיסונית. "בחדר מלח יש בערך 30-40 אחוז לחות. בחוץ יש 60-70 אחוז ולכן קליטת החמצן בחדר מלח היא הרבה יותר קלה. המערכת החיסונית שואפת אוויר נקי מאלגרנים וטהור. וסוף סוף היא נחה ולא צריכה להילחם בשום דבר. חוץ מזה, אחרי שבנאדם שואף כל כך הרבה חמצן הוא מרגיש תחושה אנרגטית חזקה מאוד של 'היי'".

לברוך יש בטן מלאה על קופות החולים שלא מוכנות לממן טיפולי מלח לפציינטים הסובלים מן המחלות הרלוונטיות. "מי ששולט היום בשוק אלה חברות התרופות, והרופאים הם ממש סוחרי סמים. כשהצעתי לרופאים להמליץ על חדרי המלח הם שאלו אותי במפורש מה הם יכולים להרוויח מזה. בגרמניה, כשמישהו סובל מאסטמה ממליצים ישר על חדרי מלח כטיפול ראשון".

בבית אני מעיין במכתבי תודה של לקוחות שצילם עבורי ברוך, ביניהם מכתב של ילדה בת 8 שנרפאה מאסטמה ושל אשה מבוגרת שטיפולי המלח שעברה הקלו באפן משמעותי על הברונכית שממנה סבלה.

אני מכחכח באמפתיה כדי להחצין את העובדה שבכל זאת קרה לי משהו. הרגשתי פתיחה והקלה מסוימת בנשימה, ורע זה בטח לא עשה לי. מי יודע מתי אחזור לנווה מבטח.

saltroom.co.il/main_page_heb.htm


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ברוך שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]