חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טבעונות והידרופוניקה – גם אמא אדמה זקוקה לרחמים





    קישורי טקסט (לפרטים)




חפש עסקים למכירה בתחום האינטרנט
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: האתר בבנייה מנועי חיפוש קידום אתרים שיווק באינטרנט

נושא המאמר: האתר בבנייה, תבוא מחר
מאת: זהר עמיהוד   שמור מאמר למועדפים

האתר בבנייה

"זה לא כל כך נעים לראות גן סגור", אומר שיר של יהונתן גפן, ובגרסתו החדשה – "זה לא כל כך נעים לראות אתר בבנייה". אולי הגיע הזמן להיפטר מהאנימציה של הפועל שעל ראשו כובע, בידו פטיש ומתחתיו כתוב: Under Construction?
ההיסטוריה של האתר בבנייה
איי שם בשנות ה- 90, בימים הראשונים של הרשת הפועלת בפרוטוקול http, קם לו השלט "האתר בבנייה" Under Construction. אנשים החלו לעשות גישושים ראשונים באוטוסטרדת המידע ובנו אתרים ודפים בעשר אצבעותיהם. אנשים בנו קישורים, אבל לא תמיד היה להם להיכן לקשר. קישורים הובילו לשום מקום, וגררו תשובה: 404 File Not Found, או שקיבלו הפניה לדפי 404 מותאמים לאתר, אשר בישרו לגולש שהגיע לדף שאינו קיים ויש לו טעות בניווט.
אוטוסטרדת המידע של שנות התשעים לא היתה בדיוק אוטוסטרדה, ולא פעם הגולש הגיע אל נתיב ללא מוצא. זה הזכיר לאנשים את השלט בכביש החוסם את המשך נסיעתם ובו כתוב Under Construction. לכן, מרבית התמונות והאנימציות של האתר בבניה קשורות לשלט הכביש בצבעי צהוב ושחור עם אנימציה של פועל: כובע לראשו ופטיש בידו.
השלט Under Construction היה במובן "אין כאן מידע", "תודה שהגעת, מצטערים, אבל אין לנו מה להציג". השימוש בו הלך וגבר. בשנת 1977 קמה תנועת מחאה בשם People against under construction images club. חברי העמותה ספרו בעזרת Alta vista (אז מנוע חיפוש מאוד מקובל) כמעט 1,500,000 דפים כאלה. הנה אתר המחאה שלהם: http://www.andrews.edu/~rickyr/noconst.html
לקראת סוף שנות ה- 90 שינה השלט "האתר בבנייה" את משמעותו. אנשים רצו להראות שהם מעדכנים בקביעות את האתר שלהם והציגו את השלט כשלא ניתן היה להציג דפים. בעוד הרעיון של עדכון האתר באופן תכוף היה טוב, המסר היה כפול, ולא מובן. כי השלט "האתר בבנייה" הופיע גם בדפים ללא תוכן וגם בדפים שיש בהם תוכן. כלומר, מצד אחד, הביטוי Under construction שימש תירוץ לאי-המצאות תוכן, ומצד שני המשמעות היא: "אנחנו מעדכנים את האתר ואתם מוזמנים לחזור ולבקר בו".
עדכון קל לשלט המעצבן היה עם הכיתוב Always Under Construction מתוך כוונה להדגיש שתמיד האתר נמצא בבנייה. יש מישהו שכל הזמן דואג לעדכן פרטים באתר ולכן כדאי שתשובו. אבל גם כאן התוספת Always לא תרמה לבהירות המסר, כי היו כאלה שהבינו שדף זה נדון לעולמים להיות בבנייה ולכן לא ברור מדוע טרח, מי שטרח, להציגו? מבולבלים? גם אנחנו!
בתקופה זו נספרו מעל 12,000,000 דפים במצב Under Construction עד שהדבר הפך לבדיחה. בשנת 1999 נכתב בעיתונות העולמית: "הרשת תמיד בבנייה". אנשים החלו להחליף את השלטים "האתר בבנייה" במשפטים אחרים שהיו בעלי משמעות זהה: "המידע בדף זה אינו זמין", "הדף יעודכן לאחר החגים", אלא ששכחו לציין באיזו שנה מדובר ובאיזה חג…
מי שרצה לציין שהדף שלו עודכן, החליף את הטקסט "האתר בבנייה" בטקסט מדויק יותר, כמו: Last Updated והיה מי שתרגם לעברית: "השתנה לאחרונה", מה?!?
בשנת 2000 יצא לאור הספר Web Usability מאת Jacob Nielsen, הגורו של השימושיות באינטרנט (הספר תורגם לעברית בידי הוצאת הוד-עמי ונקרא "עיצוב ממשק באינטרנט"). בספר זה פורסמה רשימה של "עשר השגיאות הנפוצות בעיצוב אתר אינטרנט" (מהד' עברית, עמוד 377) ובה כולל Nielsen את השימוש בשלט "האתר בבנייה" תחת הכותרת "דפים יתומים".
גם Steve Krug בספרו רב-המכר Don't Make Me Think שלל מכל וכל את השימוש בשלט "האתר בבנייה".
האתר בבנייה ומנועי החיפוש
אין זה רעיון טוב להציג למנועי החיפוש אתר שיש בו דפים הנמצאים בבנייה. הדבר אינו מראה על רצינות, אלא רק יכול להזיק לדירוג. לפני שאתם מספרים לעולם על האתר החדש שלכם, כדאי שתשימו בו תוכן. ההתרשמות הראשונה מתוכן האתר היא שקובעת, וכדאי שההצגה בפני מנועי החיפוש תיעשה כמו שצריך.
דף ללא תוכן, או שכל התוכן שבו מסתכם במילים "האתר בבנייה", אינו רלוונטי למנועי החיפוש. אין משמעות לטקסט "האתר בבנייה". אם יש דף ובו טקסט קצר אחר, כמו למשל, "פרפרים הם חופשיים", מה כבר יכול מנוע החיפוש להבין?!?
תוכן טרי ורענן – זה מה שמנועי החיפוש מחפשים. אם התוכן של האתר או הדף מסתכם במילים "האתר בבנייה" אין זה נחשב ל"תוכן" על ידי מנועי החיפוש. הם אינם נוטים לחזור ולסרוק דפים בבנייה. לפעמים, מנוע החיפוש חוזר לדף מסוג זה לאחר חודשים רבים.
האתר בבנייה והגולשים
לפני שאתם מספרים לעולם על האתר החדש שלכם, כדאי שתכינו עבורו תוכן. ההתרשמות הראשונה של הגולש מתכני האתר היא שקובעת. משתמשים אינם אוהבים לראות את הטקסט "האתר בבנייה", "בקרוב", "דף זה אינו פעיל" ודומיהם. גם האנימציות של "האתר בבנייה" אינה משעשעות את הגולשים שהגיעו כדי למצוא מידע, ובמקום זה מצאו איזו דמות שמכה בפטיש ומתחתיה הכתובת: Under Construction.
גולשים טוענים שהם מרגישים שהם מבזבזים את זמנם בהגעה לדף שכל תוכנו: "האתר בבנייה". אם הגולש שמגיע לאתר לוחץ על קישור ובסופו של דבר מגיע לדף שבו רשום "האתר בבנייה", הוא בודאי יתרגז, ואתם הרי אינכם רוצים להרגיז הלקוחות (הפוטנציאלים) שלכם, נכון?
לפעמים יש בעיה בטעינת הדף, אשר מקורה בתקלת תקשורת. לקוחות מקבלים זאת בהבנה ובדרך כלל לוחצים 'רענן' (refresh) כדי לנסות פעם נוספת. הדבר שונה מהגעה לדף שרשום בו "האתר בבנייה", שבו הניווט הצליח אבל אין תוכן.
לקוחות יזכרו שהאתר שלכם בבנייה, ולכן יהיה להם פחות חשק או מוטיבציה לחזור אליו. כאשר יעשו את המאמץ ויחזרו לאתר לאחר זמן מה, ושוב ימצאו שחלקים ממנו נמצאים בבנייה, הסיכויים רבים שזה גם ביקורם האחרון.
בעלי אתרים לא ירצו להחליף קישורים עם אתרים שבעליהם הכריז עליהם כלא גמורים. מטרת הקישורים היא להפנות לקוחות לקבלת מידע נוסף. אם באתר שלכם יש "חורים של מידע", הוא אינו מועמד ראוי ליצור אליכם קישור ולהפנות אליכם לקוחות. אף אחד אינו רוצה לאכזב את הלקוחות שלו בהפניה לאתר שבו מוכרז כי "האתר בבנייה".
מדריכים ואינדקסים יסרבו לקטלג אתרים בבנייה, כי השלט "האתר בבנייה" משדר יכולת ביצוע נמוכה וחוסר מוכנות. חשוב מאוד שהאתר שלכם יקוטלג במדריכים ואינדקסים, כדי להפנות אליו את תנועת הגולשים וגם כדי שמנועי החיפוש ימצאו את הקישורים אליכם.
אז למה השלט האתר בבנייה מוצג באתרים חדשים?
השלט "האתר בבנייה" נמצא בחברה טובה של אנימציות מיותרות. יש עוד שלטים מיותרים שלא ברורה תרומתם או המשמעות שלהם עבור הגולשים. הנה רשימה של כמה מהתירוצים העיקריים לשימוש בשלט "האתר בבנייה":
1. אפקט העדר או במילים אחרות: "ראינו שהוא נמצא גם באתרים נוספים…". אז מה? עצם השימוש בשלט "האתר בבנייה" באתרים אחרים אינו נותן לו אישור שזה בסדר לעשות בו שימוש. יש אתרים שיש בהם "מונה כניסות", גם אותו תעתיקו לאתר שלכם?
2. קשיחות העיצוב. המעצב מעוניין לבנות את כל הקישורים בתפריט כי הוא יוצר תפריט בפלאש או בגרפיקה כלשהי. גם אם הוא יודע שלא יהיה תוכן לדפים, לא מחר ולא בעוד חודשים, הוא יעדיף לבנות את כל הקישורים בתפריט כדי לשמור על "שלמות מראה האתר", או על "מפת האתר".
3. השלט "האתר בבנייה" משעשע את בעל האתר, ולדעתו הדבר גם ישעשע גם את הגולשים לאתר שלו.
מה לעשות במקום הצגת השלט "האתר בבנייה"
נניח שברצונכם לבנות אתר. אתם רוכשים עבורו שם דומיין ומקום אחסון, אבל עדיין אין לכם אתר. מכל הבחינות עדיף להעלות לרשת אתר מוכן ושלם. אבל, לפעמים המציאות מכריחה אותנו לעלות לרשת ומהר, כמו למשל כאשר יש בקרוב תערוכה וצריך להציג אתר. במקום להעלות דף עם השלט או הכיתוב "האתר בבנייה", צריך להציג דף עם פרופיל החברה או הארגון, מידע על העסק שלכם ודרכי התקשרות. זה כל מה שיש לכם עכשיו להציג, וזה גם מה שתציגו. אחר כך המשיכו בתכנון ובבנייה והציגו יחידות שלמות יותר של תוכן לאחר הכנתן.
אם יש דף באתר וצריך לעדכן את תוכנו, עדכנו ואל תודיעו דבר. הודעה על עדכון ראוי להציג כאשר יש שוני מהותי אשר מחייב גם הסבר כלשהו על נוהל הגלישה.
אם יש דף באתר שצריך להוריד לצורך עדכון ואחר כך להציגו שוב (נדיר, אבל קורה) – אל תשאירו אותו עם שלט "האתר בבנייה" במקום זאת השאירו תוכן מתאים. נדירים המקרים שבהם תוכן הדף הפך כולו ל"לא רלוונטי". השאירו חלק מהתוכן בדף ואל תבטלו את הדף.
אם יש תפריט שצריכים להיות בו קישורים לדפים שונים, אבל עדיין אין בהם תוכן, בקשו ממפתח האתר לבטל את הקישורים האלה עד לסיום הכנת הדפים המקושרים. כלומר, טקסט הקישור יישאר ויוצג, אבל הקישור לא יהיה פעיל.
אם אין לך מה להציג, אל תציג!
כשהערתי לחברה עסקית שביקשה את עזרתי בנושא שיווק באינטרנט, שיש למנוע מגולשים גישה לדף שנמצא בבנייה, ענו לי: "תוך שבועיים יהיה בדף תוכן". שאלתי: "למה לאכזב ולהרגיז לקוחות במשך שבועיים?", "ומי מבטיח שאכן העדכון אכן יבוצע בתוך שבועיים?".
סיכום
אל תכללו את הטקסט "האתר בבנייה" באף לא דף מדפי האתר שלכם. בעיקרון, כל דף נמצא תמיד במצב "בבנייה". אם עדין לא הגיע הזמן לפרסם דף, אל תעשו אליו קישור. אין דבר יותר מרגיז מאשר להגיע לדף ולמצוא שיש שם – כלום.
אם יש לך מה להציג, הצג זאת!
אם אין לך מה להציג, אל תציג!

מאת: זהר עמיהוד, יועץ עסקי לנושאי שיווק באינטרנט. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר הספר HTML & CSS למפתחי אתרים באינטרנט ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".


www.read4free.co.il/im.htm


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זהר עמיהוד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]