חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רמ"י תבעה ממושבניקים 761 אלף ש' על עסק של אירוח ו הפסידה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שירה בציבור זמר עברי להקות וזמרים תרבות פנאי ובידור

נושא המאמר: מחווה ליוצרים שכל כך אהבנו - מאמר שני בסדרה.
מאת: "צמד הווי ובידור"   שמור מאמר למועדפים

זהו מאמר שני אודות היוצרים שכל כך אהבנו.והפעם אודות נעמי שמר.
נולדה בקבוצת כנרת ב- ביולי 1930 לרבקה ומאיר ספיר שהיו ממייסדי הקבוצה. בעידודה של אמה החלה לנגן בפסנתר בגיל שש. כשבגרה, למדה באקדמיה למוזיקה בתל אביב ובירושלים. בשנת 1953 התגייסה לצה"ל ושירתה בפיקוד הנח"ל. לאחר שחרורה, כתבה שירים בקצב מסחרר ללהקות הצבאיות שזכו כמעט כולם להצלחה מיידית: "חמסינים במשלט", "הכל בגלל מסמר קטן","מחר", "מטריה
בשניים","חורשת האקליפטוס" ועוד רבים וטובים אחרים. בשנת 1954 נישאה לשחקן גדעון שמר ובשנת 1956 נולדה בתם הללי. בתחילת שנות השישים נפרדה מבעלה ונסעה עם בתה לפאריס. שם כתבה שירים ששיקפו השפעות שָׁנסונייריות בולטות כמו "העיר באפור". כמו כן, כתבה לתוכניתה הראשונה של שלישיית גשר הירקון את "אהבת פועלי הבניין", "סרנדה לך","איילת אהבים", ו"לילה בחוף אכזיב". בשנת 1967, זמן מה לאחר שובה ארצה מפריס, נישאה לעורך הדין מרדכי הורוביץ ובשנת 1969 נולד בנם, אריאל הורוביץ, מלחין ומבצע בזכות עצמו. אחד מרגעי השיא בקריירה המוזיקלית של שמר היה בשנת 1967, כאשר כתבה את השיר "ירושלים של זהב". השיר נולד כאשר החליט טדי קולק ראש עיריית ירושלים, להזמין שיר מיוחד על ירושלים לכבוד פסטיבל הזמר והפזמון שנערך אותה שנה בבנייני האומה. השיר זכה להצלחה רבתי בפסטיבל. לביצוע השיר נבחרה זמרת צעירה אלמונית בשם שולי נתן, ששמר בחרה בה משום שקולה הצלול מצא חן בעיניה. שלושה שבועות לאחר הופעת הבכורה של השיר בפסטיבל, פרצה מלחמת ששת הימים, שבעקבותיה שוחררה ירושלים. בחודשים שאחרי המלחמה ובשנים שבין המלחמות קנה לו השיר שֶם והפך למעין המנון-מִשנה, שהיו אף שקראו להפכו להמנון הלאומי החדש. בשנת 1983 קיבלה שמר את פרס ישראל לזמר העברי. מלבד זאת הוענק לה תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית וממכון ויצמן ותואר אזרח כבוד של תל אביב. שמר לא הסתפקה בהלחנה ולכל אורך הקריירה שלה הופיעה גם כזמרת. אפילו שקולה היה רחוק משלמות וביצועיה היו לרוב טובים פחות משל רוב מבצעיה, היה חשוב לשֶמר להימצא במגע עם קהלה ולזכות באהבתו. לקראת סוף שנות השבעים חלתה שמר במחלת הסרטן ואיבדה הרבה ממשקלה, מה שעורר אצל רבים חשש לחייה. בסופו של דבר, התגברה שמר על המחלה, אך זו חזרה לאחר עשרים שנה,והפעם הביאה למותה בליל 26 ביוני 2004,נעמי שמר נטמנה בבית הקברות של כנרת, הסמוך לקבוצת כנרת בה נולדה. אחרי מותה הפכו קברה של נעמי שמר והבית בו גרה לאתר עליה לרגל עבור ישראלים שרצו לחלוק כבוד אחרון לאישה שגילמה בשיריה ופזמוניה את "ארץ ישראל היפה".
להתראות במאמר הבא.

www.havayvebidur.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י "צמד הווי ובידור" שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]