חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נקודה שבועית פרשת "נח" ה'תשע"ה





    קישורי טקסט (לפרטים)




אימות חתימה מזוייפת על צוואה / ירושה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ירושה עיזבון נושים מס הכנסה

נושא המאמר: מגבלותיו של יורש להסתלק מעיזבון
מאת: אלי דורון, עו"ד - אתי סדיס-פרל, עו"ד [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - אתי סדיס-פרל, עו"ד [email protected]


החוק מאפשר ליורש להכריז כי אינו מעוניין בחלקו בעיזבון, על ידי ההליך של
הסתלקות מירושה או צוואה, אך זאת ניתן לעשות רק במהלך פרק זמן מוגבל ומוגדר שבין מות המוריש ועד מועד חלוקת העיזבון בין היורשים.

אחת הסיבות הנפוצות ביותר בגינן יורשים מסתלקים מזכותם בעזבון היא נסיון להבריח
באמצעות ההסתלקות את נכסי העזבון מעיני הנושים שלהם הם חייבים כספים.

בדרך כלל במקרים כאלה, מדובר בהסתלקות למראית עין, שכן היורש המסתלק מקבל
בסופו של דבר את חלקו בעזבון באופן עקיף מאותו יורש שלטובתו הוא הסתלק מן
העזבון, ואשר לרוב משתף עמו פעולה מאחורי גבם של הנושים.

נושה אשר מעוניין לתפוס את חלקו של היורש בעזבון, ינסה למצוא דרכים לבטל ולפסול את הסתלקות היורש מחלקו בעזבון. כאן לפעמים מגייס בית המשפט דינים אשר הנם חיצוניים לדיני הירושה, כגון דיני תום הלב ותקנת הציבור, בכדי לפסול את הסתלקות החייב/יורש מן הירושה.

סעיף 6 לחוק הירושה מגדיר את הכללים לפיהם יכול יורש להסתלק מן הירושה. עם זאת היורש אינו יכול להסתלק לטובת כל גורם, אלא רק לטובת בן זוגו של המוריש, ילדיו או אחיו, ולטובת אלו בלבד, וכן, יכול שההסתלקות תהיה לטובת יורש אחד או כמה יורשים ועל פי היחס שיבחר המסתלק.

הפסיקה קבעה כי על אף שאין חשיבות לסיבה להסתלקות היורש בחוק הירושה, המועד להסתלקות הינו מעין פרמטר אשר יעיד על כוונותיו "הנסתרות" של היורש להסתלקות. על כן מדגיש החוק וקובע כי המועד להסתלקות הינו לאחר פטירת המוריש וכל עוד לא חולק העיזבון, היינו, לא ניתן יהיה להסתלק מן העיזבון לאחר חלוקת העיזבון בין היורשים.

במידה והמניע להסתלקות היורש מחלקו בעיזבון מקורו בחוסר תום לב, למשל, ניסיון להתחמק מנושיו שלו או מנושיו של המוריש, להם חייב המוריש כספים עוד מחייו, יוכלו הנושים לבקש מבית המשפט לבטל את הסתלקות היורש מן העיזבון מכח העילות של חוסר תום לב ותקנת הציבור.

אפשרות נוספת של נושה לרדת לנכסי חייב שיורש נכסים, הנה הטלת עיקול על העיזבון עקב חוב של היורש. במידה והעיקול הוטל בטרם הסתלק היורש מחלקו בעיזבון, העיקול תקף, והיורש לא יוכל להסתלק מהעזבון לטובת אחרים.

אגב, גם יורש אשר אחד היורשים הסתלק לטובתו מהעזבון, יכול להסתלק אף הוא מחלקו בעיזבון לטובת יורש אחר בכפוף לתנאי סעיף 6 לחוק הירושה.

ניתן גם להסתלק מחלק יחסי מהזכויות בעיזבון ואין חובה להסתלק מכלל הזכויות אשר מגיעות ליורש מן העיזבון. חוק הירושה קובע כי ההסתלקות הנה בלתי הפיכה, וכי לאחר ההסתלקות היורש שהסתלק נחשב כמי שלא היה יורש מלכתחילה, והיורש לא יוכל להתחרט ולחזור בו מהודעת ההסתלקות.

לסיכום – אם אתם יורשים שמעונינים להסתלק מן העזבון מומלץ לעשות זאת בהקדם ובטרם חלוקת העזבון בין היורשים, בכדי שההסתלקות תהא תקיפה. אם אתם נושים המעונינים לתפוס זכויותיו של יורש בעזבון בטרם יסתלק מן העזבון, עליכם לפעול במהירות לשם הטלת עיקול על זכויות היורש בעזבון בטרם יחולק העזבון.

רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]



www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - אתי סדיס-פרל, עו"ד [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]