חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כל אחד מרויח במצליח





    קישורי טקסט (לפרטים)




ייעוץ משפטי בנושא תמ"א 38 ללא תשלום
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מהירות דו"ח שוטר פסילה

נושא המאמר: הוכחת עבירת מהירות
מאת: עו"ד א. אורון    שמור מאמר למועדפים



"השוטרת שתמיד רושמת " / א. אורון, עו"ד
זיכוי בדו"ח מהירות – לא הוכח שהדרך עירונית
ע"פ 71656/03 (מחוזי ת"א) יצחק בשור נ' מ"י , פסק דין מיום 01.07.04




כאשר נהג טוען בבית המשפט כי, לדוגמה, לא יתכן שחצה צומת באור אדום וזאת כיוון שתמיד הוא מקפיד לחצות צמתים רק באור ירוק, טענתו זו תזכה ליחס של ביטול, תוך שהשופט ידגיש בפניו שהשאלה העומדת למבחן הינה רק מה אירע במקרה אשר נדון בפניו ולא במקרים אחרים.

יחד עם זאת כאשר שוטר מעיד בביהמ"ש מטעם התביעה וטוען טענה דומה לפיה הוא תמיד מקפיד במילוי ההוראות המחייבות אותו, השאלה היא , האם השוטר יופלה לטובה וטענתו תתקבל או שמא טענה זו תדחה על הסף באותה מידה שהשופט היה דוחה טענת נאשם שלפיה הוא תמיד חוצה צומת רק באור ירוק.

בביהמ"ש לתעבורה בת"א, הועמד לדין נהג אשר הואשם בנהיגת רכב בדרך עירונית, במהירות 73 קמ"ש במקום 50, הסניגור טען כי לא הוכח שהדרך הינה עירונית ואם אכן הדרך אינה עירונית, במקרה כזה , המהירות המותרת הינה 80 קמ"ש ודין הנאשם לזיכוי.

במהלך שמיעת הראיות, חקר הסניגור את השוטרת רושמת הדו"ח. הסניגור שאל את השוטרת האם היא אכן בדקה כי בכניסה לדרך עירונית היו מוצבים תמרורים ההופכים את הדרך לעירונית (תמרורי הבית). בתשובה לשאלת הסניגור, השיבה השוטרת (שהינה בדרגת רב סמל) כי באותו בוקר יצאה מתחנת השכונות הנמצאת בהמשך לרח' קיבוץ גלויות בת"א (שם נרשם הדו"ח) וקודם שהגיעה לכביש בו הציבה את המכשיר, בדקה את התמרורים באזור , לרבות תמרורי הבית ורק לאחר מכן הגיעה כאמור למקום ההפעלה. לשאלת הסניגור, האם הפעולה עליה העידה השוטרת נרשמה בדו"ח, השיבה השוטרת כי אכן הדבר לא נרשם בדו"ח אך "לפני כל הפעלה אני בודקת את תמרורי ב- 24 (תמרורי הבית)" ולאחר שהסניגור הקשה מדוע הפעולה לא נרשמה בדו"ח, השיבה השוטרת כי "אני בדר"כ רושמת, אך הפעם זה לא נרשם".

לאור דברים אלו, ביקש הסניגור לזכות את הנאשם בטענה לפיה אין הצדקה להאמין לשוטרת כי גם במקרה דנן, היא בדקה את קיומם של התמרורים, מה גם שהשוטרת, לדבריה אינה זוכרת את האירוע אלא מעידה על נוהל העבודה השגרתי שלה.

שופט התעבורה דחה את טענת הסניגור וקבע כי, לאור עדות השוטרת לפיה היא תמיד בודקת קודם את קיומם של התמרורים, מצא בית המשפט להאמין לדבריה ולקבל את גרסתה כאמת וזאת חרף העובדה שבדיקת התמרורים לא נרשמה בדו"ח.

על החלטה זו הגיש הסניגור ערעור לביהמ"ש המחוזי בת"א. השופטת בערעור, נורית אחיטוב, קיבלה את טענת הסניגור וזיכתה את המערער. בנימוקי הזיכוי כתבה השופטת כי בהתחשב בכך שאת המקרה עצמו השוטרת אינה זוכרת וכיוון שהשוטרת התרשלה ברישום לגבי בדיקת התמרורים, התעורר בליבה של השופטת בערעור ספק שמא השוטרת שכחה לא רק לרשום את הדברים אלא אף לבדוק אם אכן התמרורים מוצבים בכניסה לדרך העירונית, טרם צאתה למשמרת. כן הוסיפה השופטת וציינה כי אין די באמירה כי בדרך כלל השוטרת בודקת את התמרורים בטרם הפעלת המכשיר , שכן השוטרת עצמה ציינה שבדרך כלל היא גם רושמת זאת, אך הפעם לא ביצעה רישום בהתאם. בנסיבות אלו נוצר בלבה של השוטרת ספק ולאור הספק הזה קבעה השופטת כי לא הוכח שהדרך עירונית וכיוון שהדבר לא הוכח, נהיגת רכב במהירות הפחותה מ- 80 קמ"ש הינה חוקית.

בנסיבות, אלו המערער אשר הואשם בנהיגת רכב במהירות 73 קמ"ש, יצא זכאי בדין.









גילוי נאות: עוה"ד אילון אורון ייצג את הנאשם בתיק זה.





אילון אורון, עו"ד























Site powered by [ Telerom ] ,Israel - 2005

www.oron-law.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד א. אורון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]