חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עיצוב אתר - הדרכה איך לתכנן





    קישורי טקסט (לפרטים)




פרוק חברות מרצון
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס חברות ברזיל מניות

נושא המאמר: מיסוי חברות בברזיל
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) ) משרד עורכי דין דורון טיקוצקי [email protected]    שמור מאמר למועדפים


שיעור מס החברות האפקטיבי בברזיל מעודד הקמתן של חברות ברזילאיות מקומיות.

בניגוד לישראל, מבחן התושבות בברזיל היינו מבחן טכני במסגרתו נבחנים מקום רישומה והתאגדותה של החברה. לפיכך, חברה שהוקמה בברזיל בהתאם לחוק החברות המקומי היינה חברה תושבת ברזיל החייבת במס חברות בגין כל הכנסה ללא קשר למקום הפקתה. מנגד, חברה שאינה תושבת ברזיל חייבת במס חברות אך ורק בגין הכנסותיה שהופקו/נצמחו בברזיל. כאמור, מבחן זה הוא פשוט, רישום החברה בהתאם לפרוצדורה הקבועה בחוק החברות הברזילאי תעניק לחברה מעמד של תושבות.

שיטת המס בברזיל מעמידה בפני החברות המקומיות שתי אלטרנטיבות על פיהן ימוסו רווחיהן. חברות בעלות מחזור חודשי העולה על 1.5 מליון דולר בחודש ימוסו בהתאם ל – “actual profit”. מנגד, חברות בעלות מחזור חודשי נמוך 1.5 מליון דולר יכולות לבחור אם להיות ממוסות עפ"י ה – actual profit או עפ"י שיטת “presumed profit”. יודגש, כי לגופים מסוימים כגון בנקים וחברות ביטוח אין אפשרות בחירה והם ממוסים עפ"י שיטת ה - actual profit.

שתי השיטות כפופות לשיעור מס חברות בגובה 15% בגין ההכנסה החייבת. כמו כן, הכנסה שנתית העוברת את הסך של 240,000$R (20,000$R לחודש) חייבת בתוספת מס של 10% (שיטת מס פרוגרסיבית).

מכאן, שההבדל העיקרי בין שתי השיטות הוא באופן קביעת בסיס ההכנסה החייבת לצורך תשלום מס הכנסה. בעוד שיטת ה - actual profit בודקת את רווחיה בפועל של החברה לאחר ניכויי ההוצאות והעלויות לשם קביעת ההכנסה החייבת במס, קובעת שיטת ה - presumed profit חזקות לצורך קביעת ההכנסה החייבת (לדוגמא: 8% מסך המכירות או 32% מסך השירותים מהווים הכנסה חייבת לצורך מס הכנסה). כלומר, רשויות המס מאפשרות לחברות להימנע מהפרוצדורה והבירוקרטיה הקיימת בשיטת ה - actual profit (הצורך בחישוב ההוצאות והעלויות בהפקת ההכנסה), ע"י קביעה מראש של אחוז מסוים מסך הכנסותיהן (תלוי בסוג העסק) המהווים הכנסה חייבת לצורך מס הכנסה.

מס נוסף המוטל על החברות המקומיות בברזיל הינו ה - Social contributions - זהו מס בגובה 9% המוטל על רווחי הנטו של החברה. מס זה כפוף גם הוא לשיטת ה- actual profit או ה – presumed profit לפי בחירתה של החברה הנישומה.

מסים נוספים הקיימים בברזיל:

· Investment Program contributions (PIS\PASEP)– מס בגובה 0.65% מסך הכנסותיה של החברה.

· Social Security Financing Contributions (COFINS) – מס בגובה 3% מסך הכנסותיה של החברה.

· IPI – מס המשולם על יצור מקומי של מוצרים ועל יבוא של טובין מחו"ל. שעור המס משתנה בהתאם לטבעו של המוצר. כך לדוגמא, שעור המס הגבוה ביותר משולם בגין מותרות כגון סיגריות, קוסמטיקה ואלכוהול.

· ICMS – מס המשולם על שלבי המכירה השונים של המוצר, מהיצרן ועד הלקוח הסופי. המס משולם ע"י היצרן ו/או ע"י הספק. שעורי מס זה זהים לגבי כל המוצרים, אך משתנים בין מדינה למדינה ונעים בין 25% ל – 7%.

רשויות המס בברזיל (החל משנת 1996) אינן מנכות מס במקור על העברת דיבידנדים מחברות ברזילאיות לבעלי מניותיהם ללא קשר לזהותו של בעל המניות (בעל מניות זר או בעל מנית ברזילאי).



בעלי מניות ישראלים המעוניינים להקים חברה בברזיל יכולים: 1) להחזיק במניות באופן ישיר 2) להחזיק במניות באמצעות חברה ישראלית הנשלטת על ידם. להלן נסקור בקצרה את השלכות המס של כל אחת מהאפשרויות:

ככלל, שיטת המס הישראלית מכבדת את עיקרון האישיות המשפטית הנפרדת וממסה בעלי מניות על רווחי החברות שבבעלותם רק בעת שהרווחים האמורים מחולקים להם כדיבידנד. הדיבידנד חייב במס ישראלי בשיעור 25%, תוך זיכוי מס זר שהוטל עליו. בענייננו כאמור, לא מוטל מס זר (לא מתבצע ניכוי במקור בברזיל החל משנת 1996) בגין העברת הדיבידנד מהחברה הברזילאית לבעלי מניותיה בישראל אשר יחויבו בישראל בלבד, במס בשיעור 25% בשל הכנסת הדיבידנד.

יחד עם זאת, במקרים מסוימים, חברות ישראליות, המקבלות דיבידנד מחברה זרה בבעלותם, רשאיות לבחור להתחייב במס חברות בשיעור מלא (29% לשנת המס 2007) אך לזכות כנגדו הן את המס שהוטל בחו"ל על הדיבידנד והן את מס החברות ששילמה החברה הזרה במדינת מושבה. הואיל, ובענייננו יוטל מס חברות (בשיעור 15% לפחות) בברזיל, ניתן יהיה לזכות כנגד המס ששולם בארץ בעבור הדיבידנד את מס החברות ששולם בברזיל. כך תהנה החברה הישראלית משיעורי מס נמוכים יותר מאלו המוטלים על בעלי מניות ישראלים המחזיקים באופן ישיר את מניות החברה הברזילאית.

אף על פי כן, בסופו של יום משיכת הרווחים מהחברה הישראלית ע"י בעלי מניותה תהווה אירוע מס הכפוף לשיעור מס בגובה 25% בגין משיכת דיבידנד, ולכן הקמת חברה ישראלית שתחזיק במניות מומלצת במקרה בו לחברה תוכן עסקי ממשי, אשר מאפשר לה שימוש עסקי בכספים.
האמנה למניעת כפל מס בין ישראל וברזיל משנת 2006 קובעת, כי דיבידנדים המשולמים מחברה ברזילאית לבעל מניות ישראלים כפופים למס מרבי בשיעור 10%, וזאת בתנאי שבעל הזכות שביושר מחזיק לפחות 25% מהון החברה המשלמת את הדיבידנדים. בכל המקרים האחרים בעל הזכות שביושר כפוף למס מרבי בשיעור 15%. למרות האמור, הוראה זו אינה רלוונטית הואיל ודיבידנדים המשולמים לתושבי ברזיל או למי שאינו תושב ברזיל מתוך רווחים שצמחו לחברה ברזילאית לאחר 1 בינואר 1996 אינם נושא לניכוי מס במקור בברזיל. לפיכך, הדיבידנדים המשולמים לבעלי המניות הישראליים יהיו כפופים למס בשיעור 25% בישראל בלבד.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]


www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) ) משרד עורכי דין דורון טיקוצקי [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]