חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תאור טיפול בארוע חירום בכוננות פק"ס חוק נוער





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס כספים אאוטסורסינג

נושא המאמר: ניהול כספים במיקור חוץ (אאוטסורסינג) בחברה קטנה ובינונית – האם עדיף על מנהל שכיר?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) ) משרד עורכי דין דורון טיקוצקי [email protected]    שמור מאמר למועדפים

במאמר זה נתמקד ביתרונות של מיקור חוץ של ניהול הכספים ובצורך של המנכ"ל להתמקד בפיתוח העסקי .

ניהול כספים בחברה הינו מקצוע. כל העסקים מקבלים שירותי הנהלת חשבונות פנימית או חיצונית אשר מטרתם לתעד את העבר, אולם שירותים אלו אינם מהווים תחליף לניהול כספים אשר מטרתו לנהל את ההווה ולתכנן את העתיד. מרבית המנכ"לים בעסקים הקטנים והבינוניים הינם מומחים בתחומם, אולם מוצאים את עצמם, עוסקים בחלק ניכר מזמנם בנושאי כספים, תקציב, תמחיר ובנקים.

מטרת ניהול הכספים במיקור חוץ הינה לאפשר למנכ"ל לפנות את זמנו ולהתמקד בנושאים בהם יש לו יתרון יחסי.

מה כוללים שירותים אלו? שירותי ניהול הכספים כוללים אחריות מלאה על תחום הכספים בחברה, כולל פעילות מקצועית מול בנקים, משקיעים, מנהל החשבונות, רואה החשבון, תזרים מזומנים, גבייה, תקציב, תמחיר, משא ומתן עם לקוחות וספקים (בפן הפיננסי) וכמו כן ניהול נושא השכר אל מול עובדים.

מדוע דווקא ניהול כספים במיקור חוץ? מכוון שחברות קטנות ובינוניות אינן נזקקות למנהל כספים במשרה מלאה ולא מסוגלות לממן משרה מלאה למנהל כספים בכיר. אם מנהל כספים בכיר יסכים להצטרף במשרה מלאה, הוא ישתעמם מקצועית במרבית זמנו. מנהל כספים מחברת אאוטסורסינג יהנה מגיבוי ידע של החברה ויוכל להתייעץ עם עמיתיו. לכל מנהל כספים ידע ספציפי שצבר במהלך הקריירה שלו, אולם לחברה שבה מנהלי כספים רבים, יש יכולת לתת מענה לבעיות אשר מנהל כספים אחד ויחיד לא יכול לתת להם מענה מלא עקב מגבלת הידע והניסיון. ההתמקצעות של מנהל כספים בחברת אאוטסורסינג גבוהה מאד, מכיוון והוא עובד כמנהל כספים ביותר מחברה אחת ונחשף לבעיות מגוונות יותר ופתרונות שונים. כמו כן עקב העבודה במגוון חברות הוא וחברת האאוטסורסינג מכירים את השוק, את רמות השכר הנהוגות, ואת מכלול העמלות והתנאים אשר ניתן לקבל בבנק באופן משמעותי טוב יותר. מנהל כספים באאוטסורסינג יוכל להשתמש בידע שנצבר בחברת האאוטסורסינג על מנת להשיג תנאים טובים יותר עבור החברה המעסיקה, מול ספקים, בנקים, גביה ועוד. בנוסף, זמן ההחלפה של מנהל כספים מחברת אאוטסורסינג נמוך יותר עקב זמינות מנהלי הכספים בחברת מנהלי הכספים, ניתן להחליף מנהל כספים באחר, יום לאחר עזיבת הקודם והחפיפה הנדרשת קצרה. גם עלויות ההחלפה יצטמצמו משמעותית היות ובאאוטסורסינג אין עלויות פיטורין (ההעסקה הייתה על בסיס חשבונית ולא תלוש משכורת). בנוסף, חברות קטנות ובינוניות רבות לא מסוגלות להעסיק מנהל כספים מנוסה עקב העלויות הגבוהות שלו, דבר שחברת האאוטסורסינג פותרת באמצעות חלוקת זמן מנהל הכספים בין מספר חברות ובכך נותנת מענה מוזל כאשר מרבית חברות אלו לא נזקקות למנהל כספים במשרה מלאה.

האם ניהול כספים אינו מהווה תקורה ועל כן יהיה הוצאה מיותרת?

ניהול כספים מקצועי ונכון תורם הן להגדלת השורה העליונה של החברה, הן להגדלת השורה התחתונה שלה והן לשיפור תזרים המזומנים שלה. הגדלת המכירות של החברה מתבצעת באמצעות פינוי זמנו של המנכ"ל למכירות ופיתוח עסקי. הגדלת השורה התחתונה של החברה מתבצעת באמצעות בניית תקציב נכון ותמחיר מלא לחברה, בדיקות כדאיות כלכלית וחסכונות שונים (הוצאות מימון ותפעול). שיפור תזרים המזומנים שלה יתבצע באמצעות בניית עסקאות (בפן הפיננסי) נכונות יותר, בקרה על הוצאת חשבוניות מדויקות (ללא החזרה מלקוחות עקב טעויות) וגביה משופרת.

ניהול כספים מקצועי בחברה תורם יותר מעצם ביצוע הפעילויות הכספיות. ניהול כספים מקצועי מייצר שקט למנכ"ל. מנהל הכספים מהווה לא אחת מוקד להתייעצות בתחומים רבים ומגוונים אשר לא נוגעים ישירות לניהול הכספים. מנהל כספים מקצועי ומנוסה יהווה למנכ"ל מעין יועץ שניתן לסמוך עליו בכל - Trusted Adviser.



לסיכום, לתפישתנו יש להשתחרר מדעות קודמות לגבי אאוטסורסינג ולבחון באופן מעמיק מהן הפעילויות המהוות את הליבה העסקית של החברה ואשר אותן רוצים לשמר בחברה ואת יתרת הפעילויות להוציא למיקור חוץ. כמו כן, חברות קטנות ובינוניות חייבות להוציא את מירב הפעילויות שאינן בליבה העסקית שלהן למיקור חוץ על מנת לשרוד בשוק ולהתנהל תחרותית כמו חברה גדולה.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]


www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) ) משרד עורכי דין דורון טיקוצקי [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]