חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נפלאות יצירת קשר עין בראיון עבודה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס פולין דיבידנד הכנסה

נושא המאמר: על קצה המזלג - עקרונות המיסוי בפולין
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) ) משרד עורכי דין דורון טיקוצקי [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אין זה סוד, כי גודלו של השוק הפולני המקומי (אחת המדינות הגדולות במרכז אירופה שאוכלוסייתה מונה כ- 40 מליון נפש), היותה של פולין עשירה במשאבי טבע שונים, השתייכותה לחבר מדינות האיחוד האירופאי (החל ממאי 2004), תהליך ההפרטה המסיבי שעברה, הסכמי סחר רבים עליהם היא חתומה וקיומו של סחר חופשי (יבוא-יצוא) לגבי מרבית המוצרים, הפכו את פולין ליעד מועדף בקרב משקיעים זרים.

יש לציין, כי נתונים אלו לא נעלמו מעיניהם של המשקיעים הישראליים, המגלים בשנים האחרונות עניין הולך וגובר באפשרויות ההשקעה המגוונות במזרח אירופה בכלל ובפולין בפרט.

לאור האמור לעיל, בטרם יחליט היזם הישראלי על ביצועה של השקעה מקומית בפולין, ישנן מספר סוגיות אותן רצוי להביא בחשבון שהרי פעילות כזו כרוכה במיסוי, הן בפולין והן בישראל.

יזם ישראלי המעונין להשקיע בפולין באמצעות חברה מקומית חייב לזכור, כי חברה תושבת פולין חייבת במס חברות בשיעור 19% (יצויין כי זהו אחד משיעורי המס חברות הנמוכים באיחוד האירופאי) בגין כל הכנסה ללא קשר למקום הפקתה, בעוד חברה זרה, דהיינו חברה שאין לה מקום ניהול עסקים קבוע או מועצת מנהלים (דירקטוריון) הפועלת בתוך גבולותיה הטריטוריאליים של פולין , ממוסה רק בגין הכנסות שנצמחו ממקורות בפולין. רווחי הון ממוסים ככל הכנסה אחרת בידי החברה.


דיבידנד המשולם ע"י חברה פולנית כפוף לניכוי מס במקור בשיעור 19%, אלא אם קיימת אמנה למניעת כפל מס הקובעת שיעור מס שונה. כמו כן, דיבידנד, המועבר מחברה פולנית אחת לחברה פולנית אחרת או לחברה תושבת אחת ממדינות האיחוד האירופאי, פטור מניכוי מס במקור, אם החברה המקבלת מחזיקה לפחות ב - 15% ממניות החברה המשלמת במשך שנתיים. ריבית ותמלוגים כפופים לניכוי מס במקור בשיעור 20%, אלא אם קיימת אמנה למניעת כפל מס הקובעת שיעור מס שונה. ריבית ותמלוגים המשולמים לחברה תושבת אחת ממדינות האיחוד האירופאי, כפופים לניכוי מס במקור בשיעור 10% החל מיוני 2005, ו- 5% החל מיוני 2009. החל מיוני 2013 יהיו תשלומים כאלו לחברה תושבת אחת ממדינות האחוד האירופי, פטורים לחלוטין מניכוי מס במקור.

אדם (יחיד) תושב פולין חייב במס בפולין בגין כל הכנסה ללא קשר למקום צמיחתה, בעוד תושב זר חייב במס רק בגין הכנסה שהפיק בפולין. יחיד תושב פולין הוא מי שמרכז חייו נמצא בפולין, או מי שישב בפולין מעל ל - 183 ימים בשנת המס. תושב פולין כפוף לשלושה שיעורי מס פרוגרסיביים: 19%, 30% ו - 40%, הכל בהתאם לגובה הכנסתו.

ישראל ופולין חתומות על אמנה למניעת כפל מס. כפועל יוצא מאמנה זו, חברה המשלמת דיבידנד לחברה תושבת המדינה האחרת חייבת בניכוי מס במקור בשיעור 5% אם המקבל מחזיק במישרין לפחות ב-15% מהון החברה משלמת הדיבידנדים; 10% בכל המקרים האחרים. לגבי ריבית, קובעת האמנה, כי שיעור הניכוי מס במקור יעמוד על 5% ואילו לגבי תמלוגים קובעת האמנה כי שיעור הניכוי מס במקור יעמוד על 5% מהסכום ברוטו של תמלוגים המשתלמים עבור השימוש או עבור הזכות לשימוש בציוד תעשייתי, מסחרי או מדעי; ועל 10% מהסכום ברוטו של התמלוגים בכל המקרים האחרים.
לאור כל האמור לעיל, יעשה היזם הישראלי נכון אם בטרם יבחר להשקיע בפולין יתייעץ עם מומחים הבקיאים בתחום, הן לגבי השלכות המס והן לגבי הדרך בה כדי לבצע את ההשקעה (באמצעות חברה או באופן אישי).

רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) ) משרד עורכי דין דורון טיקוצקי [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]