חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מערכת המיסוי בקפריסין - ניתוח שיטת המס בקפריסין תוך התייחסות ליזם הישראלי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אמסטרדם שלום תל אביב פרשה

נושא המאמר: הרצחת וגם ירשת? הגרסה המסויית
מאת: אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]

לאמיתם של דברים, העניין שבפנינו אינו מקיים את הנסיבות אשר בעטיין נאמרה המימרה דלעיל (למקור ר' מלכים א' כא), אלא שהדמיון בהתנהלות ובאינטרסים של המעורבים בפרשה המקראית לזו שתפורט להלן הביאו את כב' הש' יהודית אמסטרדם, מבית משפט השלום בתל אביב, לפסוק על פי כלל זה בת.פ. מ"י נ' חב' נחמן בסרגליק בע"מ ואח'.

ואלה פרטי המקרה: בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, עסקה חברת נחמן בסרגליק בע"מ (להלן : " החברה") בייצור ועיבוד זכוכית. ביחד עם החברה (וחברה אחות אחרת - להלן: " החברה האחות") הואשם גם מנהלן (להלן: " המנהל"). החברה והמנהל הורשעו, עפ"י הודאתם, בכך שלא הגישו במועד 39 דו"חות תקופתיים, לתקופת הדיווח שבין נובמבר 1998 ופברואר 2003. החברה האחות, אשר עסקה בתיקון כלי-רכב מנועיים, הורשעה על פי הודאתה ביחד עם הנאשם, בכך שלא הגישה במועד 7 דו"חות תקופתיים לתקופה שבין מאי 2000 וינואר 2001.

נעיר כי עובר למתן גזר הדין, הסירו כל הנאשמים את מלוא מחדליהם נשוא כתב האישום ואף עתרו להמרת כתב האישום בקנס מינהלי (כאשר במקביל לעתירה זו נעשתה פניה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לעיכוב הליכים אשר נדחתה).

כן יצוין כי בית המשפט ציין מפורשות, בהחלטות קודמות בתיק כי: "מאחר ומותב זה דן בעניינם של הנאשמים בתיק אחר, ונפרשה בפני ביהמ"ש תמונת ניהולו של העסק ליצור ויבוא זכוכית, כשהבן - נאשם 3 נכנס לנעליו של אביו המנוח - יהיה זה הולם לסיים ההליך בקנס מינהלי, אם יעמדו הנאשמים במלוא התחייבויותיהם ויפעלו לתיקון המחדלים".

להשלמת התמונה נציין כי בגזר הדין שניתן בעניינם של הנאשמים בת.פ. 8745/99 התייחסה כב' הש' אמסטרדם לבעייתיות הכרוכה כיום בניהול עסק, אשר אינו מקבל תקבולים במועד אספקת הסחורה או בסמוך לכך, ובפועל מקבל תשלום מהלקוחות רק בחלוף 120-60 ימים מיום האספקה, כשכמעט מחצית ממחיר המוצר מורכב ממיסים שונים (מע"מ וקניה).

והנה, נסיבות התיק דנן, הוכח כי סכומי הפיגורים בהעברת התשלומים מאת משרדי הממשלה (מס רכוש ומשרד התחבורה), אשר היו אמורים להיות משולמים לחברה במועדם, היו בעלי זיקה ישירה לפיגורים בתשלומים למע"מ.

אשר על כן, קבעה השופטת, כי משום שמצב דברים זה, בו חובשת המדינה "שני כובעים" (מזמינת העבודה והממונה על גביית המע"מ) מצביע על "אי התאמה" ומשום שהמדינה, כמזמינת עבודה, שילמה לחברה תשלומים באיחור ניכר אשר הביאו לכך שהחברה לא היתה מסוגלת לשלם את המע"מ, אין התיק דנן " בא בגדר התיקים בהם יש להוקיע את העבריין / עבריינים על מעשיו / מעשיהם או יש להענישו / להענישם באופן שירתיע אותו עצמו וגם עוסקים פוטנציאלים".

כפועל יוצא בוטלה הרשעתו של המנהל והוטלו עליו 100 שעות שירות לתועלת הציבור בתוספת קנס בשיעור של 7,500 ₪, זאת חרף קיומה של הרשעה קודמת (בתיק בעל נסיבות דומות) ועמדת המאשימה אשר גרסה כי יש להשית על המנהל מאסר על תנאי וקנס.

לסיכום נציין שאנו בדעה כי מקום בו הוכח קשר בין הנסיבות שהובילו לעבירה, לבין פגם בהתנהלותה של המדינה (גם אם בכובעה כמזמין שירות / מוצר ולא כרשות מס), אין זה צודק ואף לא ראוי, כעניין של מדיניות, להעניש את זה אשר ממילא הוענש מעצם הגשת כתב האישום נגדו - שהרי נדרש למימון הגנה משפטית, כמו גם לתעצומות נפש עילאיות, לשם ההתמודדות מול כתב אישום.




רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]