חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חולשה: חולשה כללית, חולשה בשרירים, חולשה בגוף





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דיאטה דיאטות הרזיה ירידה במשקל

נושא המאמר: דיאטה- עיצוב ושליטה
מאת: טלי שחר   שמור מאמר למועדפים

האדם מעצם טבעו שואף להתקבל על ידי הסובבים אותו. לשם כך עליו להיענות לקודים חברתיים רבים, מסובכים ונסתרים מן העין אך גלויים לאינטואיציה שלנו, לחושים החברתיים וליכולת לקלוט מסרים חבויים.
בעולם המערבי, במאה ה 21 'דיאטה' היא מילת קוד מורכבת שנושאת עמה כמה וכמה רבדים תרבותיים חברתיים וציווים שכאלו. דיאטה היא ציווי חברתי מרכזי. כולנו, או לפחות רובנו, שמנים מדי, רפויים מדי כלומר לא נראים טוב כלומר לא משדרים מה שאנחנו אמורים לשדר- אותו ציווי חברתי תרבותי אולטימטיבי של להראות טוב.

עיצוב על פי הגדרתו היא הפעולה של לקיחת חומר או גוף או מושג, עיבוד או לישה ושיווי מראה אחר/חדש לדבר המקורי. על מה שמתקבל כתוצאה מהעיצוב החדש ניתן לתלות כעת דימויים ומילות תואר שונות. כלומר ע'י השימוש בחומר המקורי המעצב מיצר דבר חדש או אחר. המעצב שומר על המהות המקורית של נשוא העיצוב אך משווה לו נראות שונה. לדוגמא גוש פלסטלינה שנילוש לצורת צפרדע, למרות שהוא נראה כמו צפרדע לעולם יישאר (עשוי) פלסטלינה. כעת ניתן לומר על הפלסטלינה שהיא 'נראית כמו צפרדע'. כך גם כאשר אדם שהשיל כמה ק'ג ממשקלו הופך משמנמן, רוטט 'לחתיך' חטוב ניתן יהיה להגיד עליו שהוא 'נראה כמו דוגמן'

אם להמשיך את הדוגמא של הפלסטלינה, הרי שהמעצב השתלט על הגוש חסר הצורה, או טוב יותר לומר, השתלט על חוסר הצורה ושיווה לגוש הפלסטלינה צורה. כך גם בדיאטה. השתלטות על השומן העודף תשווה לאדם השומר על דיאטה צורה מהודקת ומחוטבת יותר. כדי להשתלט על שומן עודף יש להשתלט על המזון הנכנס לגוף (למעט במקרים בהם ההשתלטות על השומן מתבצעת בעזרת איזמל ניתוחים). כדי להשתלט על המזון ולצרוך פחות אוכל יש להשתלט על התאווה או הצורך הפיזיולוגי והרגשי לאכול יותר.

ככל שבן אדם מסוגל למשול ברוחו ולגבור על יצריו כן יוכל להתמיד ולהאריך במשטר הדיאטה. והצלחה בדיאטה לאורך זמן היא, כמו כל הדברים האחרים בחיים- שאלה של איזון- כמה אני מרוויח מול כמה אני מפסיד: אם סך כל ההטבות שבן אדם שואב משמירה על דיאטה גובר על סך כל החסרונות והסבל הדיאטה תשמר. ובמקרה ההפוך הדיאטה תשבר. לדוגמא אם לנערה שרזתה והופכת להיות מקובלת בחברה חשובה יותר המקובלות החברתית מאשר מילוי החור בקיבה היא תתמיד בדיאטה. מאידך אם יש לה דחף אדיר לאכול ערמות של סנדביצ'ים דשנים לבדה באמצע הלילה כדי להשביע את החור הרגשי שמקנן בליבה היא תשבור את הדיאטה.

לסיכום, כדאי אולי לשים לב לעצם טבען של המילים כדי לבחון מה המשמעות הרגשית נפשית של שמירה על דיאטה:
עיצוב גזור גם מהשורש עצב- צער כמיהה ובדידות.
שמירה על דיאטה- שמירה, לשמור- שלא תברח הדיאטה... שלא יברח החלום... שלא תברח הפנטזיה. כי על המציאות אין צורך לשמור פן תעלם- היא הרי קיימת בכל מקרה.
לשבור את הדיאטה- השורש שבר הוא כאן בהוראה של לשבור, לפרק, להרוס- אלים וכואב. אבל גם שבר, כמו יוסף שירד למצרים לשבור שבר. שבר= מזון. שבר הוא גם פתרון- החלום ושברו.
וכמו שכבר אמרנו- לשמור על דיאטה זה עניין של איזון : כדי להרגיש טוב יש להיראות טוב. כדי להראות טוב כלומר יפה יש לרזות כי רזה הוא יפה. כדי לרזות יש לרעוב. רעב הוא חרפה- חרפת רעב...

www.dietah.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י טלי שחר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]