חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מס קנייה על מחיר סיטונאי - דיני מיסים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הטרדה מינית מעשים התנגדות

נושא המאמר: התנגדות מאוחרת להטרדה מינית
מאת: אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]

סוגיית ההטרדה המינית באופן כללי ובמקום העבודה בפרט מעסיקה, לצערנו, את אולמות הדיונים של בתי המשפט לא מעט בימים אלו.

לאחרונה, בעש"ם 6920/03 ד"ר אברהם כהן נ' מדינת ישראל, נדרש בית המשפט העליון לשאלת מועד הבעת ההתנגדות על ידי המוטרדת, כעניין שעל בית המשפט לשקול אותו בבואו להכריע בשאלה האם אכן מדובר בהטרדה מינית.

באותו עניין, הוגשה כנגד המערער, ד"ר לכימיה בעל תפקיד בכיר במשרד המדע, תביעה שכללה ארבעה אישומים של הטרדה מינית של העוזרת המדעית שלו.

על פי האישומים, במהלך נסיעותיהם המשותפות, היה המערער מעיר לעוזרתו הערות כגון "כמה את יפה" ועוד, במהלכן נהג אף לגעת בידה.

כפי שנטען בכתב התביעה, פעמים מספר אף ניסה לנשקה. המערער הכחיש מכל וכל את האישומים שיוחסו לו.

לגבי חלקם, טען כי המערערת מעולם לא התנגדה למעשיו, אלא אף הגיבה עליהם בחיוך, ולגבי חלקם האחר נתן הסברים מופרכים שונים, לרבות, נגיעה בברכה כניסיון להסב את תשומת ליבה לעניין מסויים, ולא למטרת המגע עצמו. עוד טען, כי התנהגותו אינה מהווה עבירת משמעת, כי אם ביטוי של רגשי חיבה כלפי עוזרתו על רקע יחסי העבודה הקיימים ביניהם, שלא תוך ניצול יחסי מרות. לבסוף, הוסיף המערער וטען, כי בתחילה נגיעותיו לא הפריעו למתלוננת, והיא לא ייחסה להן כל חשיבות, אלא במועד מאוחר יותר. לאור טענותיהם המנוגדות של הצדדים, נשאלה השאלה האם מעשי המערער מהווים הטרדה מינית, האסורה על פי החוק, או שמא מדובר במעשים של הבעת רגשי חיבה וידידות.


כבוד השופטת ד' בייניש קבעה כי, נגיעות קלות, הבעת הערכה או מחמאה למראהו של אדם אחר, לא יתפרשו בהכרח כהטרדה מינית.

אופי ההתנהגות של האדם המיוחסת לו הטרדה מינית, תבחן על רקע מכלול נסיבותיו של כל מקרה ומקרה. כמו-כן, "מעשים או התבטאויות בעלי אופי מיני או רימוז מיני, הנתקלים בהבעת התנגדות מפורשת וברורה מצד האדם אליו הם מכוונים, אין ניתן לסווג כמעשים ידידותיים גרידא. זאת, גם אם בתחילה התקבלה אותה התנהגות ללא גילויי התנגדות חיצוניים." (ההדגשות לא במקור).

כלומר, גם אם בתחילה המתלוננת לא ייחסה כל פסול למעשי המערער ומשכך, גם לא התנגדה להם, מרגע בו הביעה את התנגדותה בצורה מפורשת, אז הפכו אותם מעשים למעשים פסולים, המגיעים לכדי הטרדה מינית. משלא עשה כמבוקשה, ייחשב כמי שהטרידה מינית.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]