חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אי פוריות בגברים והקשר לויטמינים ומינרלים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עובדת זוגות צעירים רגיל שכר

נושא המאמר: עובדת שפוטרה בשל הריונה זכאית לפיצוי על נזק בשיעור של 150% מהשכר הרגיל
מאת: אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]

זוגות צעירים רבים אשר מתכננים להביא ילד לעולם מוטרדים מהאפשרות שמא האישה תאבד את מקום עבודתה בתקופת הריונה, או לאחריה, בזמן חופשת הלידה.

כך, דווקא בתקופה בה כל הכנסה נוספת חשובה, עלול הזוג להיקלע לקשיים כלכליים.

מיותר לציין שהמצב עלול להיות חמור יותר כאשר האישה היא מפרנסת יחידה, אם חד הורית וכו´.

על מנת למנוע היווצרותו של מצב כזה, או מצבים דומים אחרים, אשר מפלים לרעה את האישה רק בשל היותה אישה, חוקקו חוקים רבים, בניהם חוק עבודת נשים, תשי"ד-1954.

על פי סעיף 9 לחוק זה, אם ברצונו של מעביד לפטר עובדת במהלך הריון, במהלך חופשת לידה או במהלך 45 הימים שלאחר שובה של העובדת מחופשת לידה, הוא יאלץ לפנות אל משרד העבודה והרווחה על מנת לקבל אישור מיוחד לפיטורין. החוק קובע כי לא יינתן אישור לפיטורין אם הם קשורים להריון. כך, ללא קבלת היתר, הפיטורין אינם תקפים, והעובדת זכאית להמשיך לעבוד ולקבל שכר.

יש לציין כי הגנה זו מותנת בצבירת ותק כלשהו של העובדת במקום עבודתה וניתנת לעובדת רק אם עבדה במקום העבודה שישה חודשים מלאים בטרם התקבלה ההחלטה לפטרה.

כמו כן, נקבע בחוק זה איסור על פגיעה בהיקף המשרה של עובדת בהריון העלול להקטין את הכנסתה, אלא בהיתר מאת שר העבודה והרווחה. כלומר, לא רק פיטורים אסורים בשל ההריון, אלא אסורה גם פגיעה בהיקף עבודתה של העובדת. גם כאן נקבע כי לא יתיר השר פגיעה כאמור אם הפגיעה היא, לדעתו, בקשר להריון.

איסור אחרון זה חל הן על עובדת קבועה והן על עובדת ארעית או זמנית, ובלבד שהעובדת עבדה אצל אותו מעביד או באותו מקום עבודה שישה חודשים לפחות.

על מנת לאכוף את הוראות החוק, נקבעו בחוק סנקציות קשות שיוטלו על מעביד אשר מפר איסורים אלו. סנקציות אלו מפורטות בסעיף 14 לחוק.

לפי סעיף זה, מעביד "סורר" עלול להיקנס בסכום של עד 67,300 ₪ על כל עובדת שביחס אליה נעשתה העבירה או להיענש במאסר למשך חודש אחד, או בשני העונשים כאחד.

בנוסף לכך, נקבע בתיקון 31 לחוק עבודת נשים, כי אם בית הדין לעבודה יקבע כי עובדת פוטרה בתקופת ההריון, בתקופת חופשת הלידה או במהלך 45 הימים שלאחר חופשת הלידה, יהא על בית הדין לפסוק לעובדת פיצויים שסכומם יהיה 150% לפחות מהשכר שהיה מגיע לה במהלך התקופה המזכה, גם מבלי שנגרם לעובדת כל נזק ממוני. בנוסף, בית המשפט יכול לפסוק פיצוי בגובה אחר מטעמים מיוחדים שיירשמו.

יצויין, כי תוספת זו לחוק הינה ייחודית ויוצאת דופן, זאת בשל העובדה כי מעטים הם החוקים אשר מאפשרים מתן פיצוי לנפגע מבלי שהוכח כי נגרם לו נזק.

עוד במסגרת התיקון הרחיב המחוקק את הסנקציות המוטלות על מעביד שלא מילא אחר הוראות החוק, וכעת רשאי בית המשפט להוסיף על הפיצוי הכספי גם סעד של צו מניעה או צו עשה, וזאת אם ראה שהענקת פיצויים בלבד לא תהיה צודקת.

לסיום, יש לציין כי את התביעה לבית הדין רשאים להגיש העובדת עצמה, ארגון העובדים היציג, ארגונים אליהם שייכת העובדת וכן ארגונים שונים העוסקים בקידום זכויות.

כך, זוכות הנשים להגנה נוספת על זכויותיהן אשר מאפשרת להן להשתלב בשוק העבודה מבלי חשש לפיטוריהן בזמן הריונן, ואשר נותנת לגיטימציה לאימהותן.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]