חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טוֹב שֵׁם, מִשֶּׁמֶן טוֹב





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: השכלה עסקים שותף חברה

נושא המאמר: השכלה רב תחומית
מאת: אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]

עד היום בחר המחוקק להכיר בהוצאות לימודים של עצמאי, בעל עסק, דרך נקודות זיכוי שניתנו בגין זכאות לתואר ראשון ושני כאשר לתארים ניתנות נקודה וחצי נקודה בהתאמה, לימודים אקדמאים לא הוכרו לניכוי כלל. הצעת חוק שהוגשה לאחרונה על שולחן הכנסת על ידי חברת הכנסת סטס מיס'ניקוב באה לשנות את פני הדברים בדרך של הכרה בהוצאות לימודים אקדמאים בתנאים מסויימים שהם מרחיבים מאוד.

תנאי הבסיס:

1." הוצאות שהוציא יחיד בעל עסק"- רב הנסתר על הגלוי, חלק זה של הצעת החוק כולל בחובו את המילים יחיד בעל עסק. על פניו נראה כי ההצעה נוגעת לבעלי עסקים יחידים ובודדים, גם הצעת החוק מפרשת כי ההצעה באה להטיב עם בעלי העסק העצמאים. אך עם זאת, דעת המיעוט בפסיקה מפס"ד ע"א 2026/92 פקיד שומה פתח תקווה נ' שדות חברה להובלה (1982) בע"מ דנה בשאלה האם שותפות מוגדרת כאוסף יחידים לצורכי מס, שכן זהו הדבר המתפרש מהפסיקה בנוגע לסעיף 63 לפקודה. אומנם במקרה הנ"ל נמנעו השופטים אהרון ברק ותאודור אור מלהכריע, על מנת לא לכפות את הפסיקה על רצון המחוקק אך הם התוו יסודות להגדרת שותפות בשיטה המצרפית, כאוסף של יחידים, וכי יש לראות כל שותף כיחיד.

בנוסף קבעו כי בין שותפות לעסק של אדם פרטי ניתן למצוא מכנה משותף רחב יותר מאשר שותפות לחברה. על כן ייתכן כי ניתן יהיה לטעון כי שותפים, שהם אותם אוסף של יחידים בעלי עסק, זכאים לאותו תשלום בגין הוצאות לימודים כל אחד בנפרד. זאת כמובן בהתאם לזכאותם בכפוף לדרישות הנוספות בהצעת החוק.

2." שפעל בעסקו 5 שנים לפחות" - ההצעה קובעת כי אדם חייב לעסוק לפחות חמש שנים בעיסוקו הנוכחי לפני שהוא עורך "השבחה" של לימודיו על מנת לנכות את הוצאות לימודיו. זאת על מנת למנוע מצב בו אנשים ינצלו את החוק על מנת לפתוח עסק וללמוד חינם.

סוגי הלימודים שיוכרו בניכוי:

1. " ללימודים שיש בהם כדי לשפר את המיומנויות הדרושות לו דרך כלל, בעיסוקו" - תנאי זה מאפשר להכיר בהוצאות הלימודים של עוסק בתחום כלשהו שמבקש להעלות את רמת הידע בתחום עיסוקו בצורה אקדמאית .

2. " ללימודים בהם יש לשפר את המיומנויות הדרושות לו דרך כלל על ידי מי שהוא מעניק לו שירות בעיסוקו"- תנאי זה בעצם מאפשר לימוד רב תחומי לבעל עסק על בסיס כוחות השוק. לדוגמא, רופא מומחה מתבקש לעיתים קרובות, בשל התפתחות תחום הרשלנות הרפואית, ליתן את דעתו בנושאים משפטיים. לכן, יתכן כי תוכר הוצאת לימודי משפטים של רופא המייעץ בנושאים משפטיים אשר דורשים ידיעת מושגים והליכים רפואיים אותם יתקשו להבין וליישם בדיון משפטי עורכי דין. יש לציין כי אף קיום קיימת מגמה בתחום הרפואה בה רופאים רוכשים השכלה בתחום המשפטים על מנת לעסוק בנושאי רשלנות רפואית.

3. " ללימודים בהם יש לשפר את המיומנויות הדרושות לו דרך כלל ללימודים שהוא נדרש להם לפי כל דין"- יתכן כי באם תתקבל ההצעה יוכרו הוצאות לימוד של ראיית חשבון לעוסק המספק שירותים חשבונאים ללקוחותיו שכן על מנת לעסוק בראיית חשבון נדרשת הסמכה של רואה חשבון.

4. " ללימודים שיש בהם כדי לשפר את המיומנויות הדרושות לו דרך כלל לקיום השירותים הניתנים על ידו"- לפי תנאי זה אדם אשר רוצה לשפר את שירותיו בתחום בו הוא עוסק יהיה מורשה לעשות כן ולנכות את הוצאותיו. מדובר לדוגמא בעורך דין אשר על מנת לשפר את רמת שירותיו ילמד בלימודי תואר שני ואף יותר מכך. תנאי זה דומה מאוד לתנאי מספר 1 ונראה כי ניתן לראות בשני תנאים אלו מקשה אחת.

5. " והכל גם אם יש בהוצאה זו השבחה או שיפור למקצועו הנוכחי" - כלומר עוסק יוכל לשפר את ידיעתו האדמאית גם בתחום עיסוקו שלו ואין מדובר בהצעת החוק רק בתחום שהוא חיצוני לעיסוקו של האדם. כך שאדם העוסק בתחום מסוים יוכל להגיע לדרגה הלימודית הגבוהה ביותר במקצועו ולנכות זאת.

הסדרים פרוצדורלים:

1. " ניכוי הוצאות לפי פסקה זו יותר על אף האמור בסעיף 32(15) לחוק זה"- סעיף 32(15) אינו מתיר ניכוי הוצאות לימודים , חלק זה בהצעת החוק בעצם מהווה פסקת התגברות על איסור זה. כיום מורשה אדם בניכוי השתלמות מקצועית וזאת לצורך שמירה על הקיים בלבד ,כלומר, שאדם יערוך קורסים מקצועיים אשר הוא מחוייב לעבור על מנת "לא להישאר מאחור" בעיסוקו. לימודים אקדמאים ורכישת מקצוע אינם מורשים בניכוי כלל גם לפי הפסיקה שקבעה כי כאשר מדובר ביתרון של קבע, אשר כזה הוא תואר, אין הדבר מותר בניכוי.

2. "תחילת חוק זה בשנת הכספים 2009"- האלמנט היחיד בחוק אשר לא מספק מחלוקת בנוגע למשמעותו.


אם כן , הצעת החוק מאפשרת ניכוי הוצאות ללימוד רב תחומי לבעלי מקצועות שונים, וזאת על פי דרישת השוק - "לקוחותיו", דרישת החוק- "על פי כל דין", או רצונו להשתפר בעיסוקו- "מיומנויות הדרושות לו כדרך כלל בעיסוקו".

נראה כי הצעת חוק זו יכולה להרים את רמת השרות והמקצועיות של בעלי עסקים לרמה גבוה מהקיימת כיום ואף לפתח מקצועיות בתחומי עיסוק בהם עסקו בדרך כלל בסיוע גורם חיצוני. דוגמאות לכך הן הסתייעות במשפטן או רואה חשבון. הגיוני לחשוב כי אדם יעדיף לשפר את שירותו ואו להרחיב את אופקיו האקדמאים במקום להעביר את כספו לרשות המס.

האם ניתקל בתופעה של ריבוי תארים ואו עליה ברמה האקדמאית הממוצעת של נותני השירותים?

אין ספק כי שתי התוצאות ברוכות וכי הרחבת השכלת המגזר העסקי תוביל לשיפור בטווח הארוך. השאלה אותה צריכה לשאול המדינה היא עד כמה יפגע בסיס המס כאשר אנשים יעידיפו לנכות כנגד הכנסותיהם לימודים אשר אינם מוגבלים בתקרה כספית.




רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]