חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
החלפת ספק הגז בגז מרכזי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הקרנות שירותים פיננסיים

נושא המאמר: השינויים בשוק הפנסיה והשפעתם על מגזרים שונים
מאת: אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]

המצב המשפטי הנוכחי בשוק הפנסיוני, הציב למרבית הקרנות אתגרים מקצועיים ואפשרות לחדור לארגונים וסקטורים בזכות ביצועיהן. שוק הפנסיה הפך במידה רבה למשוכלל יותר. במה דברים אמורים?

המגזר הפנסיוני נתון במשך תקופה ארוכה לשינויים ותהפוכות המתרחשים בתדירות גבוהה.

השינויים המהותיים בשוק הפנסיה החלו בשנת 1995, עת נסגרו קרנות הפנסיה הוותיקות לקליטת מבוטחים חדשים. מאותה עת נפתח עידן חדש – "קרנות הפנסיה החדשות".

בשנת 2002 שונו הנחות היסוד האקטואריות של קרנות הפנסיה החדשות במקביל לשינוי זכויות המבוטחים.

בשנת 2003 התבצעה רפורמה נרחבת בקרנות הפנסיה הוותיקות ושוב תוך שינוי בזכויות המבוטחים.

בשנת 2004 אירע "המפץ הגדול", דהיינו מעבר קרנות הפנסיה ממתכונת של "קרן זכויות" ל"קרן תשואה". מהלך זה מכתיב תנאי חיסכון בקרן הפנסיה ע"פ "כללי משחק" חדשים.

בימים אלו אנו עומדים, כנראה, לפתחם של שינויים נוספים, נרחבים ומהותיים.

שינויים אלו מצטרפים לשינויים נוספים שחלו שהשפעתם על פעולת הקרנות ישירה:

א. חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) 2005 נותן בידי המבוטח את הכוח ואת היכולת לבחור את ההסדר הפנסיוני הראוי עבורו תוך קביעת כללי פיקוח נוקשים על פעילות הגורמים השונים בשוק.

ב. חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני) הניח יסוד ל"כללי משחק" חדשים במקביל לכניסתם הצפויה של הבנקים כיועצים פנסיוניים.

ג. שקיפות השוק.

המציאות משתנה, בעבר הצטרפו מבוטחים לקרנות על פי שיוך תעסוקתי, הסכמים קיבוציים, צווי הרחבה וכו'. לא היה קשר בין ביצועי קרן הפנסיה וטיבם לבין שיעור המצטרפים אליה. רוב השוק נשלט ע"י שלוש קרנות גדולות. היום, החזות שונה, המבוטחים בוחנים את כדאיות המעבר בין הקרנות בעוד בעבר בדיקה זו נעשתה רק ברמת הארגון.

אין ספק שמצב זה גורם בטווח הקצר לבלבול וחוסר יציבות מסוימת אולם המצב החדש מוליד הסדרי פנסיה שבעבר לא היה שום סיכוי שיתבצעו.

כך, לדוגמא, נבחרה לאחרונה קרן פנסיה של קבוצת הראל לבטח את חברי הסתדרות המורים. במסגרת הסכם הפנסיה יינתנו למורים דמי ניהול מופחתים (כיאה למספר הרב של חברי הסתדרות המורים) ואובדן כושר עבודה עיסוקי , המכסה , בין היתר , אובדן כושר עבודה כתוצאה מצרידות ומאפיינים אחרים המתאימים לאוכלוסיית המורים.

לסיכום, המרוויחים הגדולים מכל ההתרחשויות האחרונות הם העמיתים בסקטורים השונים, אך כדי לממש את הרווח עליהם לבחון את הנושא ע"י בעלי מקצוע, יועצים פנסיוניים, ובכך למקסם את תנאיהם הפנסיוניים.




רמת-גן: החילזון 12, (בית הקריסטל) טל': 03-6127446,
חיפה: שד' המגינים 58
טל': 04-8526693,
טבריה: הירדן 100א'
טל': 04-6717201,
רומניה-בוקרשט: רח' דומינטה אנסטסיה 10/2
שאלות נא שלחו למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]