חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
א א אינסטלציה - אינסטלטור בתל אביב





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עיצוב אתרים עיצוב גרפי גרפיקאי מעצב גרפי

נושא המאמר: עיצוב בצבע
מאת: שיר מנור, מעצבת גרפית וקופירייטרית, מנהלת "מילת הקסם", www.milat-hakesem.co.il    שמור מאמר למועדפים

על חשיבותו של הצבע בתכנון הקונספט הגרפי, על טכניקות ואופנים לשילובי צבעים, על המראה הנקי, על הקשר בין צבע לתרבות ועל המשמעויות המיוחסות לכל צבע בעיני הצרכן

--------------------------------------------------
מבין כל צורות התקשורת הלא מילוליות, צבע הוא אחד הכלים המיידיים להעברת מסר ומשמעות. זמן רב לפני שלמדנו להעריך את המרכיבים האסתטיים של הצבע, ההישרדות של המין האנושי הייתה תלויה, בין השאר, ביכולתנו לזהות אובייקטים הכרחיים וסימני אזהרה, בין אם זו חיה, ירק או תופעת טבע – הצבע הוא מרכיב מרכזי בתהליך הזיהוי.
אדום, לדוגמה, צבע הדם והאש, שזיהויים הוא עניין של חיים ומוות, מעורר את תשומת לבנו ברמה הפיזית (היחשפות לצבע גורמת לייצור ההורמון אפינפרין שמעודד עוררות – עליית קצב הלב, לחץ הדם וכו') והרגשית, והסיבה לכך היא כנראה הישרדותית**.
הצבע מזמן למוחנו עולם שלם של ריחות, צלילים ותחושות – הוא מגרה את כל החושים ופועל בשיתוף עמם, הוא מסמל רעיונות אבסטרקטיים ומחשבות, מזכיר לנו זמן ומקום אחרים, ויוצר אצלנו תגובה אסתטית או רגשית**.

חשיבות הצבע למיתוג
בהתאמה, בחירת הצבעים שעליהם יתבסס קונספט גרפי דורשת חשיבה מרובה. הוא הבסיס לכל מיתוג - מותגים רבים מזוהים אצלנו בזכות צבעם (הכתום של אורנג', הסגול של סלקום, האדום של קוקה קולה, הכחול של פלאפון ועוד רבים).
הצרכן תופס במוחו את הצבע עוד לפני שהוא מעכל את הטקסט השיווקי, בכל כלי שיווקי ויזואלי (אתר אינטרנט, מודעה, לוגו, מעטפה וכו'). הצבע הוא הראשון המעביר ללקוח מסר, אווירה ורגש*. הוא נועד ליצור עניין/סקרנות של הלקוח הפוטנציאלי, ולהציע לו את מגוון המשמעויות והערכים שמסמל הצבע (מוצר כחול/ירוק מסמל קרירות ורעננות, מוצר ורוד מבטיח מתיקות או ריחות מתוקים וכן הלאה)**.

מעדיפים את זה נקי
לאחר שהבנו כמה צבע חשוב לכולנו, אציין בקצרה כמה צבע חשוב לי, באופן אישי. צבעוניות משמחת אותי. אם אני רואה פריט צבעוני בחלון ראווה, אני נמשכת אליו כחתול לטונה, ורק לאחר מכן בודקת אם הוא יפה וראוי לרכישה. מסיבה זו, הדירה שלי נראית כבית הממתקים של עמי ותמי, ובהתאם גם המלתחה שלי.
כאשר אני ניגשת לחשוב על קונספט גרפי, אני נאלצת להתפרע פחות. מעטים הלקוחות שאוהבים צבעוניות לא שגרתית. רובם יבקשו עוד בשיחת הטלפון הראשונה "מראה נקי, היי-טקי". כאשר הם אומרים זאת, הם מתכוונים לרוב לעיצוב מינימליסטי, שמכיל שפע חללים ריקים, ומתבסס על צבע אחד בלבד, לגווניו השונים, בשילוב עם שחור/לבן/אפור.
במידה שיש לחברה לוגו או מיתוג גרפי כולל, יעדיף הלקוח שאשתמש בצבע הלוגו, ושאמנע משימוש בצבעים אחרים.

צבעוניות מהולה
גם כאשר אני משתמשת בצבעוניות עזה, אני מקפידה למתן אותה באמצעות שחור/לבן/אפור במינון דומה לזה של הצבעוניות. במידה שמדובר בברושור או בעיתון, לדוגמה, כל כפולה המכילה עמוד צבעוני, כדאי למתן בדף המכיל טקסט בלבד, ברקע לבן/שחור/אפור ועיצוב מינימלי. זו הדרך האולטימטיבית להשתמש בצבעוניות, על שלל יתרונותיה, להבליט אותה על דרך הניגוד, ועדיין לשמור על המראה הנקי.

איך משלבים צבעים?
כאשר אני מקבלת "יד חופשית" לשלב צבעים כאוות נפשי, אני מחפשת צבעים שייצרו הרמוניה מוצלחת עם צבע הלוגו.
אם אין לי השראה באותו יום באשר לשילוב הצבעים האולטימטיבי, אני יכולה לשאוב אותה מ-Adobe, חברת התוכנה שעומדת מאחורי מרבית התוכנות הגרפיות הפופולאריות היום (פוטושופ, אילוסטרייטור, אינדיזיין, פלאש, דרימוויבר). Adobe מעניקה מגוון כלים להתאמת צבעים המוטמעים בתוכנות השונות שלה, במיוחד באילוסטרייטור, ובאתר האינטרנט המדהים http://kuler.adobe.com – כל מי שעוסק בעיצוב או רוצה להתאים צבע שטיח לספה בבית או חולצה לגרביים, חייב לעצמו את חוויית הגלישה באתר. אני ממליצה בחום. מהאתר אפשר להוריד ספריות צבעים, שבהן אפשר להשתמש בתוכנות הגרפיות השונות.
תוכנת אילוסטרייטור מתקשרת ישירות עם האתר – היא מציעה חלון "kuler" (תפריט window>Adobe Labs>Kuler) ובו כל שילובי הצבעים היפים שבאתר, על שמותיהם המעניינים. לחיצה על כל אחד מהשילובים מובילה אל האתר, לתצוגה מרשימה ולאפשרות להורדת ספריית הצבעים.
תוכנת האילוסטרייטור מציעה גם את חלון color guide, אשר מציג לכל צבע נבחר את גווניו (המשתמש קובע את מספר הגוונים הרצויים), צבעו המשלים, צבעים חמים או קרים שמתאימים לו ועוד.

מה משדר כל צבע?
בחירת הצבע צריכה לקחת בחשבון את התגובות שנרצה שהמותג/מוצר/שירות יעורר אצל הצרכן. רגע לפני שניגשים לבחירת הצבעים, כדאי לדעת כיצד הלקוחות הפוטנציאליים צפויים להגיב לכל צבע.
אומנם חלק מהתגובות תלויות תרבות (כתום-התנתקות בארץ, בזמנו, סגול המסמל מלוכה בתרבויות אסיאתיות שונות, ירוק המסמל הרמוניה עבור מיסטיקנים הודים), אך מתברר שחלק גדול מהן אוניברסאלי.
במחקר** שבו נשאלו נבדקים לגבי האסוציאציות שמעוררים בהם הצבעים השונים, נטו הרוב להשיב כך:
אדום בוהק – מרגש, מעורר, סקסי, חם, דינמי, מגרה, פרובוקטיבי, דרמטי, אגרסיבי, עוצמתי, אזהרה
ורוד בהיר – רומנטי, רך, מתוק, ילדותי, עדין
בורגונדי – עשיר, אלגנטי, מסוגנן בטוב טעם, יקר, בוגר
סגול אדום – מרגש, חושני, יצירתי, צעקני, ייחודי
פוקסיה – מרגש, כיף, חם, אנרגטי, חושני
כתום – כיפי, ילדותי, שמח, זורח, חי, זריחה, חם, עסיסי, מעורר, ידידותי, צועק, גחמני, בעל ניחוח מיוחד
צהוב בוהק – מאיר, קורן, זריחה, שמח, ידידותי, חם, אנרגטי
צהוב ירקרק – לימוני, פירותי, חמוץ
ירקרק – טרי, עשב, אירי, מלא חיים, אביב, עלים, מחוץ לבית
ירוק כהה – טבע, אמינות, מרענן, קריר, נינוח, יער, שקט, מסורתי, כסף, מפואר
בז' - קלאסי, חול, אדמתי, נייטרלי, רך, חם, נעים
שזיף עמוק – יקר, קלאסי, אלגנטי, עוצמתי, מלכותי
לבנדר – נוסטלגי, עדין, מתוק, פרחוני, מבושם
כחול שמיים – מרגיע, קריר, שמימי, קבוע, נאמן, אמיתי, שמח, נינוח, מהימן
כחול נייבי – אמין, סמכותי, בסיס, קלאסי, שמרני, חזק, מהימן, מסורתי, מדים, שירות, ביטחון, מקצועיות, שקט, ימי
תכלת – רגוע, שקט, שלו, קריר, מים, נקי
שחור – עוצמה, אלגנטיות, מסתוריות, כבד, בסיסי, בולט, קלאסי, חזק, יקר, קסום, יוקרתי
טרקוטה (חום כתום) – ארצי, חם, מיטיב ומועיל, כפרי, מקדם בברכה
אפור פחם – מקצועי, קלאסי, יקר, מתוחכם, יציב, שקול, נצחי
כסף – קלאסי, קריר, יקר, כסף (money), בעל ערך, עתידני

אז, שיהיה לכם יום צבעוני...

* מבוסס על קטעים נבחרים מהספר Color Graphics – the power of color in graphic design של Karen Triedman ו-Cheryl Dangel Cullen בהוצאת Rockport
**פורסם ב-The Pantone Guide to communicating with color מאת Leatrice Eiseman בהוצאת Grafity Press

www.milat-hakesem.co.il/homepage.html


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שיר מנור, מעצבת גרפית וקופירייטרית, מנהלת "מילת הקסם", www.milat-hakesem.co.il שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]