חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מנעולנים לרכב





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פוליגרף מכונת אמת עו"ד פלילי

נושא המאמר: פוליגרף - אמת או חובה ?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]


לא פעם מבקשת חברת הביטוח, כי המבוטח ייבדק "במכונת אמת" או בעגה המקצועית בפוליגרף לצורך הוכחת תביעתו.

הפוליגרף – POLYGRAPH - מקורו ביוונית - רב רישום, פועל על ארבעה ערוצי רישום: שני ערוצי נשימה, ערוץ מוליכות חשמלית של העור, ערוץ לחץ דם וקצב דופק.כל ערוץ מחובר לחיישן, המוצמד לנבדק בזמן הבדיקה. אמנם המבוטח רשאי שלא להסכים אך במרבית המקרים המבוטח זקוק לסכום הכסף הנתבע ויפעל ככל שיונחה ע"י חברת הביטוח על מנת לזרז את מהלך התשלום.

במקרים בהם מבקשת חברת הביטוח להפעיל את בדיקת הפוליגרף פועלת חברת הביטוח להחתים את המבוטח על טופס המאשר כי אם ימצא דובר שקר בבדיקה – הוא מוותר בכך על תביעתו. למעלה מכך, במסגרת הטופס הנ"ל שני הצדדים מסכימים כי תוצאות הפוליגרף יהוו ראיה בלעדית ומכריעה בבית המשפט. במקרה בו תוצאות הבדיקה הן כי המבוטח נמצא דובר שקר, חברת הביטוח תוכל ואף תעשה שימוש בהן.
נזכיר כי, לא בכדי שולחות חברות הביטוח את המבוטחים לעשות בדיקות פוליגרף. אלא נראה כי, חברת הביטוח חושדת כי משהו במקרה הביטוח אינו מתיישב עם גרסת המבוטח או שמא הבדיקה תוכל להוכיח כי גרסת המבוטח תתגלה כשיקרית. מעבר לבעיה שכרוכה בחתימה על המסמך, עלול בודק הפוליגרף להכשיל את הנבדק בגלל ניסוחן הלא זהיר של השאלות.

על מכשיר הפוליגרף דובר רבות הן בארץ והן בחו"ל. אף לגבי מהימנותו של מכשיר הפוליגרף ככלי להוכחת דבר מה בבתי משפט נאמר רבות. כך, למשל, בפס"ד ת.א. (צפת) 1033/03 בוקאעי הלאל נ' נאדר תופיק בוקעאי נכתב מפי השופט: "נקודת המוצא היא, כי לעת עתה, קיימת מחלוקת ממשית בקרב אנשי הקהילה המדעית שלעניין בכל הקשור למהימנות ואמינות טכניקות הבדיקה של מכשיר הפוליגרף ותוצאותיה". קרי, ישנם זרמים בקהילייה המדעית אשר טוענת כי קיימים טכניקות של שאלות בכדי שנוכל להכשיל את האדם שנבדק.

כך, לדוגמא, בעל חברת משאיות ביטח את המשאיות אשר היו בחברתו. חברת הביטוח דרשה להתקין התקן מיוחד המונע את הנעת הרכב ללא מפתח מיוחד. ואכן בעל החברה התקין ע"ג המשאיות את ההתקן המבוקש. אלא שלאחר זמן מה, נגנבו שתי המשאיות. בעל החברה, הסכים להיבדק בבדיקת פוליגרף. בבדיקת פוליגרף שערך בעל החברה על חשבונו נמצא דובר אמת ואילו בבדיקת פוליגרף שהייתה מוסכמת על הצדדים נמצא דובר שקר, דבר אשר הכריע את התיק לרעתו.

יוסבר כי המבוטח אינו מחוייב כלל ועיקר להיענות לדרישת חברת הביטוח לערוך בדיקת פוליגרף. יתרה מכך, ברוב המקרים יעשה נכון המבוטח אם יסרב לעבור את בדיקת הפוליגרף ואם הוא משוכנע כי הוא "צודק במאת האחוזים" נכון יעשה אם ייוועץ אם עורך דין, אשר יסביר לו את כל ההשלכות הנובעות מכך.

שנית, יש לשים לב ולהיות ערניים לשאלות הנשאלות על ידי החוקר בבדיקת הפוליגרף. כך, לדוגמא, כאשר עובד ישאל אם הוא קיבל טובת הנאה או תמורה כל שהיא מעבר למשכורתו. יש ליתן את הדעת כי גם אם הלקוח הביא לך עט או פחית שתיה במתנה הדבר נמצא בגדר טובת הנאה. ניתן להבין מכך, כי השאלות אשר ישאלו חוקרי חברת הביטוח יהיו ברובם שאלות כלליות אשר לא נוגעות למקרה הספיציפי, אלא על מקרים דומים אם ישנם כאלו. יתרה מכך, בכדי לצלוח את הפוליגרף על החוקר לשאול שאלות סגורות בהם התשובה היא "כן" או "לא". שאלות פתוחות הינם לכשלעצמן פותחות פתח "להסתבכות" ולסיכוי, ולו הקלוש ביותר, כי המבוטח יצא דובר שקר.

שלישית, באם הסכמתם להגיע לבדיקת פוליגרף עמדו על כך שלא תחוייבו לחתום על ההסכם. זאת בכדי שאם תצאו דוברי שקר, הדבר לא יחייב.
אין לראות באמור לעיל כתחליף לייעוץ משפטי. עו"ד גיל מור נמנה על משרד עורכי דין דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי.


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]