חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רקע על הפקות אומנים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חזון יעדים תוכנית עבודה תהליכי בקרה

נושא המאמר: מעגל החיים בארגון - חזון יעדים ותוכנית עבודה
מאת: אתי פרימן   שמור מאמר למועדפים

מעגל החיים בארגון - חזון יעדים ותוכנית עבודה

מה תפקידם של חזון ויעדים ? הרבה פעמים פגשתי אנשים שהסבירו לי שבמקרה הטוב - כן יש להם חזון או יעד אישי שרוצים להגיע אליו, אך ההתנהלות היום יומית שלהם לא כוללת פעילות לקידום לעבר היעד.

אני רוצה לספר סיפור קטן ששמעתי מתייר שסייר בעיירה ספרדית. אחרי שהלך כברת דרך, הגיע לאתר בנייה שבו עבדו במרץ פועלים רבים בפעילות קדחתנית. סקרנותו של התייר התעוררה והוא שאל את אחד העובדים : "מה אתם עושים כאן?"

הפועל ענה – "עבודה קשה, סיתות באבן, בניית קירות והנחת לבנים. עבודה קשה מאד.

התייר המשיך בדרכו ולאחר מספר שעות מצא עצמו שוב באותו אתר בנייה, אלא שהפעם הגיע אליו מכיוון אחר. התייר עדיין לא הבין מה בונים כאן במרץ רב כל כך ? פנה התייר ושאל פועל שפגש – "מה אתם עושים כאן ?"

השיב הפועל בגאווה : "אני חלק מצוות שבונה קתדרלה מפוראת" !!!

ההתנהלות שלנו כאנשים מגולמת כולה בסיפור הקטן. שהרי כשהיינו ילדים החלומות שלנו היו הכי גדולים שיש : להגיע לירח, ללכת על העננים, ולעוף כמו סופרמן.

ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו מרשים לעצמנו פחות ופחות לחלום, משכנעים את עצמנו שאי-אפשר, ושכבר מאוחר מידי, ובכלל, שחלומות הם דבר ילדותי, ולא עניין לאנשים מבוגרים.

הפחד מכישלון, הקושי להתמודד עם מה שאנשים יגידו, ועוד שורה של חסמים שונים ומשונים עוצרים אותנו בדרך לשינוי הגדול, בדרך להגשמת החלום שלנו, בדרך להצלחה.

לטעמי - חיים ללא יעדים מוגדרים הם כמו הליכה בחושך מוחלט. חיי היום יום מתנהלים אך אין כוון, מיקוד, אין "מגדלור" מאיר, האנרגיה מבוזרת לכוונים שונים, ולא נצליח להתמקד ולהרגיש תחושה של סיפוק על "הגשמת חלום" או "עמידה ביעד".

בעבודתי כיועצת ארגונית אני מלווה ארגונים עסקיים והרבה פעמים ראיתי שהעדר חזון שמוגדר על ידי ההנהלה גורם לבזבוז משאבים בתוך הארגון, למתחים, כל מנהל מושך לכוון שלו ופועל על פי אמונתו ויעדיו האישיים, תחושת ה"ביחד" נפגמת והרבה זמן יושקע ב"יישור הדורים".

לעומת זאת הגדרה ברורה של החזון ויעדי החברה (קטנה כגדולה) ממקדת את העשייה, עוזרת לצוות הניהולי לבנות סדר עדיפויות משותף ולגזור ממנו תוכנית עבודה ממוקדת מטרה.

הנהלת הארגון, עם הגדרת החזון ובחירת הכוון והיעדים, מחליטה על דרכים לפעילות. המטרה היא לשתף העובדים בהתלהבות למימוש החלומות. לבנות תוכנית הטמעה שתכלול פרוייקטים ליישום החזון והיעדים. תוכנית זו תבחן העשייה עצמה לאורך זמן.




תחושת הסיפוק האישי, גיבוש הצוות סביב רעיון מרכזי ומתן אפשרות לעובדים להיות שותפים במימוש הרעיונות שלהם הוא רווח נקי לחברה ככלל ולעובדים כפרטים בתוכה. התחושה של "השארנו חותם", "גרמנו לשינוי" "הבאנו להתייעלות וגידול ברווחים" היא תחושה משכרת הנותנת מוטיבציה למימוש החלום/פרוייקט הבא.


כתבה אתי פרימן, יועצת ארגונית, MA בניהול כלכלי, BA במדעי ההתנהגות, עוסקת בלווי ניהולי, ייעוץ ארגוני והנחיית סדנאות לארגונים ולאנשים פרטיים.





www.freeman.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אתי פרימן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]