חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרחים, משלוחי פרחים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יחסי ציבור לקוחות יעל לוטן לוטן תדמיות

נושא המאמר: 10 הדיברות ללקוח יחסי ציבור
מאת: יעל לוטן - מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ   שמור מאמר למועדפים




10 הדיברות ללקוח יחסי ציבור

כל חברה צריכה יחסי ציבור! כל חברה אשר הוקמה, רוצה שיידעו עליה ורוצה לקוחות.
חברה לא צריכה בהכרח מחלקת שיווק שלמה היא צריכה משרד טוב שילווה וידריך לגבי התנהלות החברה מול המדיה ומול קהל היעד.
המשפט הידוע אומר "צריך שניים לטנגו" והוא נכון גם לגבי חברה אשר שוכרת משרד יחסי ציבור,לפעמים ישנה נטייה לחשוב שמרגע שנשכר משרד היח"צ עליו לשאת בכל ולנהל את הכול ובכן לא כך הדבר ואפרט זאת במספר שלבים להם אני קוראת:

10 הדיברות ללקוח יחסי הציבור:

1)אל תנוח על זרי הדפנה – משרד היח"צ עובד בשבילך אך בראש ובראשונה איתך!
סיוע במחקר יעזור למשרד לתכנן תכנית אסטרטגית המותאמת במיוחד לצרכיה הספציפיים של החברה.

2)הבן את חשיבות יחסי הציבור – מנכ"ל החברה צריך להיות מחובר לנושא היח"צ על בסיס יומיומי, ולאשר ידיעות בזמן המהיר ביותר.
א.על מנת שיהיה בשליטה מלאה שכן אלו יחסי הציבור של החברה.

ב.מהירות אישור החומרים נדרשת מכיוון שבסופו של דבר המדיה עובדת לפי לוח זמנים משלה ובמערכות העיתון קיים ה"דד ליין" הנודע אשר מגביל בזמנים ויש צורך להספיק להכניס כתבות או ידיעות בזמן הרלוונטי להם.

3)חומר שיווקי – למשרד יחסי הציבור המייצג את החברה צריכים להיות בהישג יד חומרים זמינים ליח"צ. הכוונה לתמונות עדכניות של הבכירים ,תמונות מפרויקטים או אירועים של החברה , תמונות של מוצרי החברה ועוד.
לא מומלץ להסתפק בחומר תיאורטי שכן ידוע שתמונה אחת שווה אלף מילים.

4)מסרים ברורים ורהוטים – לעיתים השפה המקצועית כל כך שגורה בפי הלקוח עד שהוא שוכח שקהל היעד חייב להבין מה הוא מוכר. על מנת שיוכל לקנות זאת. מילה לא מובנת היא המחסום העיקרי בתקשורת ומכירה שלמה יכולה להתפספס בגלל העברת המסר בצורה מסובכת. כמו כן, אם למדיה מועבר חומר לא ברור המסרים כלל לא עברו וכל המטרה מתפספסת על משרד יחסי הציבור יחד עם אנשי החברה לתרגם את החומר המקצועי למסרים ברורים אשר יגיעו אל קהל היעד.

5)מנה למשרד יחסי הציבור איש קשר – מאחר וברור וידוע שמנכ"ל החברה לא אמור לקפוץ בכל פעם שאיש היח"צ מטלפן על מנת לברר משהו יש למנות איש קשר מטעמו אשר ידאג להעברת המסרים, החומרים ,תיאום הפגישות ולעניינים האדמיניסטרטיבים אשר נדרשים לעיתים.


6)כמו בכל מקום לפעמים ישנם גם שינויים – הצרכים היחצניים משתנים לעיתים גם בחברה לפעמים נדמה כי יש צורך רק בתוכנית עבודה ולאחר מספר חודשי פעילות מתבקש ניוזלטר(מגזין אלקטרוני) ,אירוע ,או פרויקט ,אשר לא דובר עליו קודם על החברה לדעת שהשוק הוא המכתיב את הביקוש ומאחר ויש צורך בחידוש תמידי גם שינויים צריכים להילקח בחשבון.




7)יחסי הציבור מתחילים בבית – החל ממראה המשרד אשר משדר טעם טוב או לחילופין חוסר טעם...

מקום נקי ומעוצב משרה אוירה של איכות, מקום מוזנח או לא נקי משקף חוסר רצינות או מקצועיות. לבוש העובדים וחזותם החיצונית חשובה מאוד לתדמיתה של חברה אם וכאשר מוחלט על קונספט מסוים בין אם זה הסגנון הצעיר (הג'ינס והטישרט) ובין אם זה הסגנון הסולידי יותר ואפילו מחויט אזיי כל העובדים בחברה צריכים להיות לבושים באותו קו הרי יהיה זה מצחיק לראות עובד אחד מחויט ומעונב בעוד העובד השני עם ג'ינס וכפכפים... אלו הם פרטים קטנים המרכיבים תמונה גדולה לגבי חברה ואין להקל בהם ראש גם בנושא זה מייעץ משרד יחסי הציבור.

8)מי אמר אמת ולא קיבל? – יחסי ציבור בהגדרתם הם הבאת דברים טובים לידיעת הציבור ולכן אוסיף אך ורק דברים אמיתיים. תחום היח"צ מושפע מקיבעון האומר שיחסי ציבור הם סוג של "לדחוף משהו שלא הולך" טעות מחשבתית יסודית היא הנחת יסוד זו. יחסי הציבור מתוקף היותם המתווכים בין החברה לציבור חייבים להעביר מסרים נכונים ואמיתיים ,אם המשרד מוציא הודעה לעיתונות על שירות לקוחות מצוין שהחברה מעניקה אז על החברה להיות אכן מוכנה לספק את השירות המפורסם שכן אם לא כל תוכנית יחסי הציבור יורדת לטמיון.

9)שותפים לאורך כל הדרך – על הלקוח להבין שמדובר בשותפות וכל הצלחה היא הדדית. אין כזה דבר " אני עשיתי את זה" ו" אתם עשיתם את זה" את הכל עושים יחד והתוצאה המתקבלת היא שילוב של שני הגורמים. אם קורים דברים טובים בעסק סימן ששיתוף הפעולה הוא מפרה וחיובי.איש יחסי הציבור שלך הוא חבר וחלק מהצוות שתף אותו בכל שינוי ,דילמה ,רצון או גחמה על מנת לשמור אותו מעודכן ומעורה באופן תמידי בכל המתרחש בעסק.

10)תתכונן לחשיבה יצירתית – תצפה מאיש היח"צ שלך לדברים שלא חשבת עליהם קוראים לזה חשיבה יצירתית והיא הדבר הנדרש כדי לקדם עסק.הרי לשם כך שכרת אותו כדי שיחדש וימציא כיוונים חדשים ואופציות חדשות לקידום. לפעמים קיבעונות לגבי "איך צריך להיות ולהיראות" מעכבים ומשבשים את עבודת היח"צ שמטרתה העיקרית היא לגדול ולפרוץ קדימה!

נכון לכאורה הכול ברור וידוע אך תמיד צריך לזכור שיחסי ציבור נבנים מתוך מחשבה עמוקה ומקצועית לטווח הארוך והשפעתם היא לאורך תקופה לכן יש צורך בשיתוף פעולה מלא תוך "שחרור החבל" למשרד יחסי הציבור ונתינת אמון במקצועיותו.
הרי בתור מנכ"ל לא תוכל להיות איש יח"צ ואיש היח"צ לא יוכל להיות מנכ"ל כאשר כל אחד מבצע את תפקידו התוצאה המתקבלת היא הצלחה מסחררת!

www.lotan.org.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעל לוטן - מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]