חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מס קנייה על מחיר סיטונאי - דיני מיסים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חברה ברומניה חברה בקפריסין עו"ד רומניה עו"ד קפריסין

נושא המאמר: חברת מיקרו רומנית מול חברה קפריסאית
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)[email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)[email protected]

אחת הדרכים הנפוצות בהם משקיעים ישראלים מחליטים להשקיע במדינות האיחוד האירופאי, היא באמצעות הקמת חברה בקפריסין או באמצעות הקמת חברת מיקרו קמפני ברומניה. לאור זאת, החלטנו לסקור עבורכם את ההבדלים הקיימים בין חברה קפריסאית לחברת מיקרו רומנית מבחינת השלכות המס.
חברת מיקרו רומנית:

חברת מיקרו רומנית הנה חברה המקיימת את התנאים הבאים:
1. המחזור השנתי של החברה אינו עובר את הסך של 100,000 יורו.

2. החברה מעסיקה עד תשעה עובדים (היא מחויבת להעסיק לפחות עובד אחד).

3. מעל ל – 50% מהכנסות החברה נובעות מפעילות אקטיבית שאינה פעילות של ניהול וייעץ.

חברת מיקרו כפופה למס בשיעור 2.5% על כלל הכנסותיה (שיעור המס יעלה ל – 3% החל משנת המס 2009) הן ברומניה והן מחוצה לה. באופן כללי, הוצאות חברה רומנית מוכרות כהוצאה לצורכי מס באם הוצאו על ידי החברה לשם ייצור הכנסה. יחד עם זאת, ככל שמדובר בחברת מיקרו, הרי שזו משלמת ברומניה מס בשיעור של 2.5% (לשנת המס 2008) מכלל הכנסותיה ולא מרווחיה, כך שנושא ההכרה בהוצאות לצורך חישוב ההכנסה החייבת במס אינו רלוונטי ככל שמדובר בחברת מיקרו.

משכורת – בהתאם לאמנה למניעת כפל מס בין ישראל לרומניה, הרי שיחיד תושב ישראל הנהנה ממשכורת ברומניה בגין עבודה המבוצעת במדינה זו, חייב שם בתשלום מס בהתאם לדין המקומי, המטיל על משכורתו של יחיד ברומניה מס בשיעור של 16% (מעבר למס הכנסה מוטלים על השכר מסים נוספים כגון ביטוח לאומי וביטח בריאות). בהתאם לאמנה בין ישראל לבין רומניה, משכורתם של תושבי ישראל כפופה אף למס בישראל בהתאם לשיעורי המס הפרוגרסיביים להם הנישום כפוף, תוך קבלת זיכוי בגין המס הזר ששולם על ידו ברומניה בגין אותה הכנסה.

דיבידנד – בהתאם לאמנה למניעת כפל מס בין ישראל לרומניה, הרי שיחיד תושב ישראל המקבל דיבידנד מחברה רומנית כפוף למס בשיעור 15% ברומניה. כמו כן, בהתאם להוראות האמנה, בשל הדיבידנד שמקבל תושבי ישראל כפוף אף הוא למס בישראל בשיעור של 25% (בעל מניות לא מהותי – 20%), תוך קבלת זיכוי בגין המס הזר ששולם ברומניה בגין אותה הכנסה.

עוד נציין, כי בהתאם לדין הרומני כל חברה רומנית חייבת להיות בעלת כתובת רשומה, ועל מנת להוכיח את אמיתותה של הכתובת הרשומה, תידרש החברה להציג הסכם שכירות, הסכם שכירות-משנה או הסכם רכישה, כמו גם אישור ממנהל הבניין (כל שמדובר בבניין מגורים).

חברה קפריסאית:
מיסוי חברות - חברה תושבת קפריסין לצורכי מס הנה חברה המנוהלת ונשלטת מקפריסין (מבחן מהותי ולא פרוצדורלי). חברה תושבת קפריסין חייבת במס בקפריסין על כלל הכנסותיה, ללא קשר למקום הפקתן או צמיחתן, בעוד שחברה שאינה תושבת קפריסין חייבת במס בקפריסין אך ורק בגין הכנסה שהפיקה ו/או שנצמחה לה בקפריסין. על חברות מוטל בקפריסין מס חברות אחיד בשיעור של 10%.

בהתאם לאמנה למניעת כפל מס בין קפריסין לרומניה, חברה קפריסאית המפיקה רווחי עסקים ברומניה אינה חייבת במס ברומניה אלא בקפריסין בלבד (מס בשיעור 10% על רווחיה), זאת ככל שהחברה הקפריסאית אינה מקימה מוסד קבע ברומניה, אז חייבת היא ברומניה במס בשיעור 16% על הרווחים אותם ניתן לייחס למוסד הקבע הקיים ברומניה.
דיבידנדים המשולמים על ידי חברה קפריסאית לתושבים זרים אינם כפופים לניכוי מס במקור בקפריסין, כך שדיבידנד אשר ישולם לתושבי ישראלי ע"י חברה קפריסאית פטור ממס בקפריסין. יחד עם זאת, הדיבידנד שמקבל התושב הישראלי כפוף למס בשיעור של 25% בישראל (בעל מניות לא מהותי - 20%). נציין, כי בקפריסין לא קיימות דרישות חוקיות מיוחדות לגבי כתובתה הרשומה של החברה.

מיסוי יחידים - יחיד שאינו תושבי קפריסין כפוף למס על הכנסותיו שהופקו/נצמחו בקפריסין אלא אם אמנת המס הרלוונטית מציינת אחרת.

יחד עם זאת, משכורתם של תושבי ישראל כפופה אף למס בישראל בהתאם לשיעורי המס הפרוגרסיביים להם הנישום כפוף, תוך קבלת זיכוי בגין המס הזר ששולם על ידו בקפריסין בגין אותה הכנסה. נציין, כי בין קפריסין לישראל אין אמנה למניעת כפל מס.

לסיום נציין, כי אין לראות באמור לעיל כתחליף לייעוץ משפטי או כתחליף לחוות דעת משפטית. שכן, המאמר מעלה אינו ממצה את התייחסותנו לשיטת המס בקפריסין, ברומניה ובישראל עד תום.


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]



www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)[email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]