חיפוש מאמרים

11794 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עיצוב-לוגו





    קישורי טקסט (לפרטים)




 

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אמנות קריירה יעל לוטן לוטן תדמיות

נושא המאמר: אמנות כקריירה
מאת: יעל לוטן - מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ   שמור מאמר למועדפים

אמנות כקריירה

אמנות כדרך חיים היא בהחלט דרך שצריך לדעת לנהל. תחום האמנות "התנפח" קמעה בשנים האחרונות ונראה כאילו אין צורך בלעשות דבר רק ליצור ואז למכור את היצירה בעשרות אלפי דולרים.
נכון היצירה היא דבר חשוב אין לי בכך ספק אך כדי לקצור את פירותיה ישנה דרך ורבותיי, אם הדרך לא מתבצעת נכון אז העבודה כולה יורדת לטמיון.

ישנם המון מיתוסים שהתקבעו בתודעה של עולם האמנות האומרים ש"אמן הוא עני", "אמן לא יודע לשווק את עצמו", "אמן לא יודע למכור", "אין כסף באמנות", "האמנות מדברת בעד עצמה", צריך גם להתפרנס", ועוד מיני פנינים...

נורא קל למצוא תירוצים בסגנון של למה לא הולך, זו התנערות מוחלטת מאחריות ומעבר לזה זו זריקת האחריות על השוק, על היצירה, על הממסד האמנותי, גלריות מוזיאונים, אוצרים חוץ מאשר על האמן.
מכאן אני רוצה להתחיל. מהמקום הזה שאומר שהאחריות הבלעדית והמוחלטת היא בראש ובראשונה חלה על האמן. ואם הוא שקוע עמוק ביצירה עד שאין לו זמן ל"שטויות " כמו שיווק עצמי כדאי מהר שישנה את החשיבה כי ללא ה" שטויות " היצירה שלו שאולי היא הכי מדהימה תעלה אבק בסטודיו.
אחריותו של האמן היא לדעת להכיר בעובדה שהיצירה שלו היא מוצר כמו כל מוצר. כן, כמו לחם וחלב אפילו. היא מוצר שנוצר על מנת להימכר, כדי להגיע לתודעה הציבורית, לבנות מוניטין ועל מנת שהאמן יוכל להתפרנס ממנו ולכן החשיבה לגביו צריכה להיות מאוד מחושבת ומקצועית. זה נכון שיוצרים מהנשמה ועבור הנשמה אבל חברים, הנשמה לא תשלם את החשבונות בסוף החודש....

יחסי ציבור בהגדרה הם הבאת דברים טובים לידיעת הציבור.
הציבור לצורך העניין הוא קהל המטרה אליו רוצה האמן להגיע. ולפני שעושים צעד ראשון ביחסי ציבור צריך לדעת לזהות את קהל המטרה. צריך לדעת שהמסר הנכון מגיע לקהל הנכון ולא נוצר מצב של יריות באפילה.
האמן חייב לבנות אסטרטגיה שיווקית תדמיתית לעצמו וליצירה שלו מכיוון שהוא חלק בלתי נפרד ממנה ובמקרה של האמנות לא ניתן להיות מחוץ לאור הזרקורים מי שנהנה מהיצירה מעוניין להכיר את היוצר ולכן על האמן לעבוד על יחסי האנוש שלו ומלבד אסטרטגיה שיווקית לבנות גם אסטרטגיה תדמיתית אשר תבנה אותו בצורה מכובדת ונכונה.
אסטרטגיה היא דרך פעולה הבנויה שלב אחר שלב לטווח ארוך ואשר מכוונת להשגת מטרות אשר הוגדרו מראש.לפני שבונים אסטרטגיה צריך להגדיר בדיוק איפה רוצים להיות בעוד חמש שנים ( לדוגמא: להציג במוזיאון X , למכור X עבודות בX מחיר, להרים X תערוכות יחיד ועוד)
גם הצורה בה האמן רוצה להיתפס בעוד חמש שנים צריכה להיות מוגדרת מראש אחרת זה כמו "פול גז בניוטרל" רצים רצים אבל אין מושג לאן.
מעבר לאסטרטגיה שהיא ארוכת טווח חשוב גם להכין תכנית עבודה הבנויה צעד צעד לפי האסטרטגיה. תכנית העבודה מיועדת לכך שלא יהיה מצב של בלבול , שבכל רגע נתון האמן יוכל לדעת מה עשה עד כה ומה עוד נותר לו לעשות כדי להגיע למטרה. תכנית העבודה היא כלי מאוד חשוב אשר נבנה בעזרת משרד יחסי הציבור אשר מכיר את השוק ואת קהל המטרה של האמן ויכול בוודאות לדעת לאן לכוון אותו.
הגשמת היעדים והמטרות היא המתנה שכל אחד חייב לעצמו וחייב לעבוד עבורה.
הצלחה של אמן מורכבת לא רק מכישרונו כאמן, אלא בנכונות שלו לקחת אחריות על כל התהליך של היצירה האמנותית שהשיווק ויחסי הציבור שלה הם חלק בלתי נפרד מהמשחק.



כלי עבודה נוסף ואפילו החשוב ביותר של האמן הוא ה-CF .
CF היא רשימת כל האנשים שהאמן היה איתם אי פעם בקשר. כל אדם שאי פעם קנה או התעניין ביצירה הוא חשוב מאוד לבניית הרשימה שחייבת לגדול כל הזמן מכיוון שהיא הכלי השיווקי החשוב ביותר. דרכה ניתן לעדכן לגבי מחירים אטרקטיביים, יצירות חדשות, פתיחות, מפגשים ואפילו השמיים לא הגבול....


לסיכום צריך לפעול מתוך הכרה שמעבר להצטרפות למשרד יחסי ציבור והתחלת דרך משותפת מקצועית צריך לקחת אחריות מלאה ולהיות תמיד בקשר עם כל אותם גורמים שהאמן רוצה שיהיו מעורבים בדרכו וזה אומר הרבה מעבר לשליחת גלויה לפני תערוכה זה אומר ד"ש בחגים , יזומה של ארוחות לאספנים, טלפון מידי חודש רק כדי "לשמוע שהכול בסדר ומה חדש" (ולא ברמה של נודניקיות פשוט לפתח מערכת יחסים חברית מעבר לעסקית) ועוד פרויקטים שמטרתם העיקרית היא לחזק קשרים כל הזמן.




www.lotan.org.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעל לוטן - מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!