חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
המשך למגמת הפסיקה בעניין צמצום זכות קיזוז הפסדי עבר - קיזוז הפסדים - הפסדי עבר - מס הכנסה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דם טבורי תאי גזע קריוסל הריון

נושא המאמר: איך לבחור בנק דם טבורי פרטי
מאת: קריוסל ישראל - בנק דם טבורי   שמור מאמר למועדפים

ההחלטה על שימור דם טבורי לתינוק בעת הלידה יכולה להתברר כמצילת חיים. ההורים יכולים לבחור באחת משלוש אפשרויות – לשמור בבנק פרטי, לתרום לבנק הציבורי של מד"א (במידה ומתקיים מבצע התרמה בבית החולים) או לא לשמור את הדם הטבורי כלל.
חשיבות השימור וההתפתחויות המדעיות במחקר תאי גזע הנם נושא בו עוסקים מאמרים וספרים רבים. המודעות הציבורית לחשיבות השימור גדלה גם היא ואך באחרונה נחקק "חוק הדם הטבורי". במאמר קצר זה אתייחס ל"איך" ולא ל"מדוע" תוך התמקדות באפשרות הראשונה – שימור פרטי.

בחירת בנק דם טבורי היא משימה הדורשת הכרות עם תחום שהינו בחלקו רפואי ובחלקו טכני. יחד עם זאת, אין זה אומר שהבחירה דורשת ידע מדעי או ידע טכנולוגי מוקדם – הגיון בריא בדרך כלל מספיק.

כנקודת פתיחה ראוי לציין כי כל אלטרנטיבה המגובה בשמירת הדגימה בבנק דם טבורי שמאחריו עומד בית חולים הינה ראויה ככלל. יחד עם זאת, אם נבחן את ההבדלים בין נותני השירות השונים נמצא כי הבדלים בין החברות שמציעות שימור פרטי של דם טבורי עלולים להיות משמעותיים ביום בו חלילה נזדקק לדגימה לצורך השתלה או טיפול אחר.

הגב' אורנה דריזין ששימשה בעבר כמנכ"לית הרשות הלאומית לאסמכת מעבדות בישראל ויו"ר וועדת בנקי מח עצם ובנקי דם טבורי, הטיבה לפשט במאמר שפרסמה בעיתון הארץ והמיועד להורים המתלבטים שלושה קריטריונים בסיסיים אותם עליהם לבדוק בבואם להחליט היכן לשמור את הדגימה היקרה של תינוקם:

1. האם הדגימה מעובדת בסטריליות מרבית? – בחדר נקי ו/או במערכת סגורה כדי לוודא שהדגימה לא תפגע מזיהום.
2. האם הדגימה מוקפאת בקצב מסוים ובתנאים מבוקרים? – תהליך ההקפאה הינו החלק החשוב ביותר לאחר הפרדת תאי הגזע. תהליך זה יקבע את איכות הדגימה בעת ההפשרה. לפיכך חיוני להקפיא את התאים באופן ממוחשב ומבוקר לשמירה על איכותם.
שיטת הקפאה מכנית מהירה מטמפ' חדר למינוס שמונים מעלות צלסיוס בבת אחת, כפי שהיה נהוג בעבר ואף היום במקומות בודדים, עלולה לפגוע באיכות וחיוניות תאי הגזע בעת ההפשרה, דבר היכול להשפיע על סיכויי הצלחת ההשתלה.
3. האם הדגימה מאוחסנת במקום אחד או מופרדת לכמה מוקדי אחסון? – כדי להבטיח שהדגימה כולה לא תלך לאיבוד עקב תקלה טכנית, אסון טבע או טעות אנוש חשוב לפצל פיזית את הדגימה לשתי מעבדות. כיום קיימות שתי אפשרויות הקפאה: בשקית אשר בד"כ מפוצלת פנימית לשני מדורים (80/20) או במבחנות הקפאה מיוחדות.
השמירה בשקית מגבילה את יכולת הפיצול הפיסי של הדגימה והיא תשמר במקום אחד, כמו כן הקפאה בשקית מחייבת את הפשרת כל התאים בשעת צורך ולפיכך השימוש בדגימה יהיה חד פעמי בלבד. במבחנות לעומת זאת הפיצול הפיסי הינו פשוט כמו גם האפשרות להפשיר חלקי דגימה עפ"י צורך.

גילוי נאות - דבר נוסף שמומלץ להתייחס אליו הינו הגילוי הנאות בו נוהגת החברה ואמינות המידע הנמסר על ידה, למשל- באיזה מחלות ניתן להשתמש בתאים כיום ומה טומן בחובו העתיד, מהן מגבלות השימוש במנת הדם הנשמרת, מהו טווח ההקפאה לדגימה (מוכח כיום מדעית ל 20 שנה) והאם הגילוי מגובה בסימוכין מדעיים כתובים ככל שנחוץ.

ביטוח השתלות - חברות מסוימות מציעות ביטוח השתלות תאי גזע פרטי למקרה בו יש צורך לעשות שימוש בדגימה. אין ספק כי בעת הצורך חשוב שיהיה כיסוי פיננסי נרחב ככל הניתן לשימוש בדגימה ולכן צריך לשקול אופציה זו בכובד ראש. חשוב לציין שמרבית ההשתלות של תאי גזע מדם טבורי נעשו בין אחים ואחיות בתוך המשפחה ולכן חשוב לברר האם הביטוח הינו משפחתי ומה כולל הביטוח, בין היתר כדאי לבדוק – מהו סכום הכיסוי בפוליסה, האם הצטרפות מחויבת בהצהרת בריאות של מי מבני המשפחה ו/או כולם באופן המאפשר לחברת הביטוח לדחות את דרישת הביטוח בקרות מקרה, האם הינו מכסה השתלות בארץ וגם בחו"ל וכדומה.

לאחר שברשותכם התשובות זה הזמן לפנות להשוואה הכספית בין החברות השונות ולהחליט איזה נותן שירות יספק לכם את התמורה הטובה והמקיפה ביותר תמורת כספכם. המלצתי היא לבדוק את הקריטריונים הנ"ל לגופם ולא להתפתות רק על פי המחיר, החיסכון הנובע ממחיר אטרקטיבי זה או אחר בטל בשישים במהלך שנות הקפאה ארוכות לעומת החשיבות של הקפאת הדגימה עפ"י קריטריונים של איכות.

cci.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י קריוסל ישראל - בנק דם טבורי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]