חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
יישום של פורטל ארגוני - חלק 2





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ניהול ספרים פקודת מס הכנסה חקירות מס הכנסה שומה

נושא המאמר: נהלו ספריכם כדין, כמתחייב מפקודת מס הכנסה ובכך נמנעו קשיים אל מול רשויות מס הכנסה ומס ערך מוסף!
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

במבצעי ניהול ספרים מוצאות רשויות המס שלל רב, וניתן להצביע על מחדל זה של נישומים ועוסקים רבים כאחד המחדלים השכיחים ביותר אשר בעטיו הם "מסתבכים" עם רשויות המס. לאור שכיחותו של מחדל זה, במאמר זה נעמוד על סמכותן של רשויות המס להורות על ניהול ספרים כדין, על תכליתן ומטרתן של הוראות אילו ואף נגע בקצרה באחת מיני רבות בנפקויות הנובעות מהפרת הוראות ניהול הספרים.

הסמכות להורות על ניהול ספרים כדין - סעיף 130(א) לפקודת מס הכנסה(נוסח חדש), התשכ"א-1961 (להלן: "הפקודה") נותן לרשויות המס סמכות להורות על ניהול פנקסי חשבונות של הכנסה הנובעת מעסק או ממשלח יד של הנישום, כמו כן נתונה להן הסמכות בסעיף זה לקבוע כללים לשיטת ניהול הספרים. סעיף 130(ב) לפקדה מסמיך את רשויות המס לסרב לקבל חשבונות אשר סוטים מהוראות ניהול חשבונות, או אם הסטיות מהוראות ניהול הספרים או הליקויים שנמצאו בפנקסים היו מהותיים לעניין קביעת ההכנסה אצל הנישום. בתוקף סמכות זו נקבעו הוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות), התשל"ג-1973, בהן משולבות גם תקנות מס ערך מוסף (ניהול פנקסי חשבונות), תשל"ו-1976 (להלן: "הוראות ניהול פנקסים").

תכליתן ומטרתן של הוראות ניהול ספרים - תכלית ניהול ספרים תקין היא לאפשר הערכה נכונה של הפעילות העסקית של הנישום, וככל שנדרש, לשום נכונה את הנישום החייב. מטרתן של הוראות ניהול פנקסים הינן, בין היתר, לקבוע כללים אחידים לשיטת ניהול מערכת חשבונות מקיפה שתחייב את כל הנישומים, להגדיר מונחי יסוד הקשורים לשיטת ניהול מערכת החשבונות, לקבוע דרישות אחידות ומפורשות לצורתם ולתוכנם של התיעוד והספרים אשר מרכיבים את מערכת החשבונות ולהתאים במידת האפשר את חובת ניהול מערכת החשבונות והרכבה לאופי העסק ולהיקפו.

חשיבותו של הסיווג – מסיווגו של הנישום נגזרת הלכה ולמעשה חבותו של הנישום בניהול ספרים, עסק של ייצור למשל חייב בניהול ספר הזמנות, בעוד שעסק קמעונאי פטור מחובה זו. על-פי סעיף 2(ב) להוראות ניהול פנקסים "נישום שבשל חלקים שונים של עסקו חלות עליו תוספות שונות להוראות אלה חייב לנהל מערכת חשבונות לפי התוספת המתייחסת לחלק שהוא עיקר עסקו בתאומים סבירים בנסיבות אותו עסק בהתחשב בתוספות האחרות החלות עליו". להוראות ניהול ספרים ישנן 16 תוספות ענפיות, שבכל אחת מהן קיים תיאור מפורט של הרכב מערכת החשבונות של העסקים בהתאם לאופיים ובהתאם להיקפם.

דעו לכם, כי אם ספריכם חלילה יפסלו, לא תוכלו לדרוש מהמנהל להוציא שומה מבוססת ומדוייקת לכל דבר ועניין ולהצדיק את שומתו לכל פרטיה. שכן, מנהל המע"מ רשאי לקבוע את השומה לא רק על פי עובדות מוכחות ונתונים בדוקים, אלא גם על פי הערכות, אומדנים, וניסיון אישי (ע"א 5709/95 בן שלמה נ' מנהל מס ערך מוסף ירושלים, פ"ד נב(4) 241). לשון אחרת, נישום שספריו נפסלו, רובץ עליו נטל כבד להפריך את השומה כמשוללת יסוד. נציין ונדגיש, כי מגמת הפסיקה בעניין זה הינה, כי נישום שספריו נפסלו אינו יכול להיבנות מכך שבית המשפט יאמין לכל הצהרותיו, ועליו להביא הוכחות אובייקטיביות לביסוס טענותיו (ע"א 112/86 מנהל מס ערך מוסף נ' חכים, פ"ד מה(2) 837; ע"א 352/86 פקיד השומה פתח תקווה נ' עו"ד אורן, פ"ד מד(2) 554).

לסיום נציין, כי אין לראות באמור לעיל כתחליף לייעוץ משפטי או לחוות דעת משפטית משום שהאמור מעלה מכאן נוגע בנושא שבנדון באופן חלקי ביותר.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]



www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]