חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיולים לגיל הזהב לטוסקנה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מפשר עורך דין מגשר בורר

נושא המאמר: שיקולים בפתיחת ו/או המשכו של ההליך השיפוטי
מאת: ספי ברושי, עו"ד, מגשר,בורר ומפשר   שמור מאמר למועדפים

במאמר זה אעסוק בנושא חשוב ומורכב והוא " ההליך השיפוטי".
אנסה להסב את תשומת ליבכם לחשיבות הטמונה בקבלת ההחלטה באם לפתוח בהליך משפטי.

ההליך השיפוטי הינו הליך שמתנהל בבית דין ו/או בבית משפט ו/או במוסדות מעין שיפוטיים כגון ועדות חקירה וכדומה.
המאפיין להליכים אלו הוא עצם קיום סדרי דין מיוחדים על פי רוב לכל מוסד שיפוטי.

חשוב לזכור שכל ההליכים שנמנו לעיל, מתנהלים בדומה לבית משפט, והם כוללים: פרוצדורה, עדים, תובע/נתבע וגוף, שמכריע או קובע מסקנות.

ההליך השיפוטי הינו הליך, שבו אדם יודע מאין הוא התחיל, אך לעולם הוא לא יוכל לשער כיצד והיכן הוא יסתיים. אף על פי כן, ניתן להעריך את רמת הפגיעה הפחותה ביותר עבור פותח ו/או ממשיך ההליך.

נשאלת השאלה: במה דברים אמורים?

אסקור בתשובתי מספר בחינות:

1. הבחינה המשפטית:

ככלל ההליך המשפטי הינו מורכב, וכאן המקום להסביר את כוונתי.
ייתכן מצב שבו אחד הצדדים פתח את ההליך השיפוטי בידיעה שהמצב המשפטי נוטה לטובתו, אולם לאחר מכן הורע מצבו המשפטי. למצב זה יכולות להיות מספר סיבות:

שינוי דין:

שינוי דין עשוי להתרחש בעקבות פסיקה חדשה ו/או חקיקה חדשה שנכנסה לתוקף.

מצב הראיות:

ייתכן ובתחילה היו לפותח ההליך עדים ועד למועד הבאת הראיות הם נפטרו, ירדו מהארץ וכו', או שהיו לו מסמכים התומכים בטענותיו והם התבלו ו/או אבדו.

2. הבחינה הכלכלית:

בפתח ההליך ו/או בהמשכו הצד הפותח ו/או הממשיך ידע להעריך את סכום הכסף עליו יהיה להשקיע לצורך זה. לשם כך הוא בחר עו"ד שכימת לו את שכר הטרחה בגין ההליך (מדובר כאשר שכר הטרחה נקבע מראש והינו קבוע ואינו נמשך לכל דיון), כמו כן הוא ידע כמה כסף הוא תובע (במקרה של תביעה כספית). אולם הצד הפותח לא חישב את ההוצאות הצפויות לו בהמשך ההליך. בהליך השיפוטי עשויות להיפתח בקשות ביניים שעלולות לגרום לעלויות נוספות. במקרה שהצד לעיל מפסיד בהליך ו/או בבקשות הביניים, בית המשפט יכול להטיל עליו הוצאות משפטיות.

3. הבחינה הפסיכולוגית:

ההליך המשפטי לא רק מורכב, אלא גם עלול להימשך זמן רב מהמשוער .
במהלך המשפט ייתכן ויהיו מקרים שבהם הצד הפותח את ההליך ו/או הממשיך אותו ייפגע מבחינה פסיכולוגית ולכן צריך אותו הצד להצטייד בכוחות נפש עד לסיום ההליך (אציין כי ידוע שיש אפקט פסיכולוגי בהליך שיפוטי, אך לגבי פן זה אני ממליץ למתעניינים להתייעץ עם מומחה בתחום).

4. הבחינה התקשורתית:

ההליך השיפוטי בד"כ גלוי, ועל כן התקשורת (בין אם היא כתובה ובין אם דיגיטלית) יכולה ולעיתים אף מעוניינת לחשוף את הצדדים לציבור. כמו כן לכולנו ידוע שיש לה השפעה אדירה על הסביבה וכן על ההליך עצמו (אף אם לא במודע).

לאור סקירת בחינות ההליך השיפוטי המפורט לעיל, אני ממליץ טרם נקיטת הליכים משפטיים או המשכם, לבדוק בדיקה יסודית ומעמיקה את הסיכויים, היתרונות והחסרונות של ההליך הנ"ל.

גם בהליכים משפטיים אליהם אדם נגרר בעל כורחו (כגון נתבעים/עדים /נאשמים), יש לקחת בחשבון את האמור לעיל ולנסות ביחד עם בעל המקצוע, להפחית את הסיכונים עד למינימום האפשרי או לחילופין להגיע לפתרון מהיר על ידי הליכים אחרים כגון גישור, בוררות ופישור המפורטים בהרחבה באתר האינטרנט.

אוסיף ואסיים, כי כל האמור במאמר זה הינו דעתי האישית, שנסמכת על ניסיוני בתחום.

** אין באמור במאמר לעיל, משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין הכותב אחראי לנזקים שיגרמו במידה ויגרמו בעקבות השימוש במאמר זה.


www.sefibroshi.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ספי ברושי, עו"ד, מגשר,בורר ומפשר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]