חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מחלה וריפוי - מתוך הספר "ריפוי בזוהר האור"





    קישורי טקסט (לפרטים)




תמ"א 38
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רשויות המס השגה על שומה מס הכנסה עו"ד מיסים

נושא המאמר: לא קיבלת תשובה מרשויות המס בהשגה על שומה? אל תעיר דובים משנתם
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]



פרק שני של חלק ט לפקודת מס הכנסה עוסק בהשגה וערעור על שומה שניתנה לאדם על ידי פקיד השומה.

סעיף 150 לפקודת מס הכנסה קובע, כי אדם החולק על השומה שנקבעה לו רשאי לבקש מפקיד השומה לעיין שוב בעניינו ולשנות את השומה. השגה כאמור, תיבדק על ידי פקיד שומה אחר מזה שנתנה בתחילה.

במידה והנישום מגיע לשומה מוסכמת עם פקיד השומה, תתוקן השומה בהתאם ותומצא לו הודעה חדשה על המס שעליו לשלם.
כאשר אין הסכמה כאמור, יקבע פקיד השומה את המס הנדרש לתשלום על פי הבנתו. השומה המתוקנת יכול שתהיה אף גבוהה מהשומה שניתנה בתחילה.

פקיד השומה רשאי ליתן החלטתו בהשגה שהוגשה במסגרת הזמן שקבע המחוקק. ערב תיקון 134 לפקודה, היה רשאי פקיד השומה להגיע לשומה מוסכמת עם הנישום או לחלופין לקבוע שומה מתוקנת, במידה ולא הושג הסכם, בתום שנה מיום שהוגשה ההשגה. לא עשה כן פקיד השומה, יראו בהשגה כאילו נתקבלה.

כיום, לאחר תיקון 134, שונה סעיף 152(ג) לפקודה באופן בו שונתה מסגרת הזמנים בה רשאי פקיד השומה להחליט בעניין ההשגה.

בהתאם לסעיף המתוקן, לאחר הגשת השגה על שומה, מתחיל מרוץ התיישנות המחייב את פקיד השומה ליתן החלטתו בעניינה בתוך 12 חודשים מיום הגשתה או לחלופין, ליתן החלטתו בתוך 3 שנים מתום שנת המס שבה נמסר הדו"ח או תוך ארבע שנים באישור המנהל, לפי המאוחר מביניהם.

במצב בו נקבעה השומה לפי מיטב השפיטה, היינו הנישום לא מסר דו"ח לפי סעיף 131 לפקודה ופקיד השומה קבע את סכום הכנסתו החייבת במס של אדם בהתאם למיטב שפיטתו (בהתאם לסעיף 145(ב) לפקודה), רשאי פקיד השומה להחליט בעניין ההשגה תוך ארבע שנים מתום שנת המס שבו נערכה השומה או בתול חמש שנים, באישור המנהל.

הוראת סעיף 152(ג) בנוסח האמור חלה על השגות שהוגשו מיום 1.7.03 ואילך.

נראה, כי לאור העומס על רשויות המס, החליט המחוקק להאריך, הלכה למעשה, את משך הזמן בו רשאי פקיד השומה ליתן החלטתו בהשגות על שומות. יש לשים לב, שלאור התיקון התקופה בה רשאי פקיד השומה להחליט בהשגה, לפי החלופה השניה שבסעיף, מתחילה להיספר מתום שנת המס בה הוגשו הדו"חות.

לדוגמא, דו"ח לשנת 2004 הוגש בחודש ינואר 2006 וההשגה הוגשה בחודש דצמבר לשנת 2006. לפיכך, חרף העובדה שעברו יותר מ- 12 חודשים מיום הגשת ההשגה, טרם חלפו שלוש שנים מתום שנת המס 2006, השנה בה הוגש הדו"ח של שנת 2004. על כן, ההתיישנות לשנת 2004 תחול רק בדצמבר שנת 2009, עת יחלפו שלוש שנים מלאות משנת הגשת הדו"ח.
במידה ולא ניתנה החלטה על שומה בפרקי הזמן כפי שנקבעו בחוק, יראו בהשגה שהוגשה כאילו התקבלה.

לכן, בטרם תנסו לברר מה עלה בגורלה של ההשגה שהגשתם, חכו מעט, אולי יתמזל מזלכם והזמן הקבוע בחוק יחלוף.

מאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ומאמר זה אינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית. אנו ממליצים לכם להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את הסוגיה העולה על כל היבטיה.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]