חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
החלקה במקום ציבורי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שכתוב עריכה יסודית מאמרים עבודות אקדמיות

נושא המאמר: מהי עריכה לשונית? ג. שכתוב
מאת: אלי גיא   שמור מאמר למועדפים

מבוא

זהו הרביעי בסדרת חמישה מאמרים, ועניינו רמת העריכה העמוקה ביותר, השכתוב. בשכתוב העורך מציע שינויים יסודיים במבנה, הוספות במקומות חסרים, השמטות במקרי כפילות ועודפיות, ארגון מחדש של סדר הדברים לצורך הידוק הטיעון, השלמתו ומבנהו ההגיוני והקריא. המאמר הוא חלקו העיקרי של מאמר דומה שפרסמתי באתרי, אך בגלל הצמצום של הכלים הטכניים כאן אין באפשרותי להראות ולנתח את דוגמת השכתוב שהבאתי שם להמחשת הדברים. המאמרים האחרים בסדרה: מקומה של העריכה בשלבי הכנת הטקסט, התקנה: כתיב ופיסוק, מליטוש עד עריכה יסודית, עריכת תרגום.

מבחינת מקומו של השכתוב בתהליך העריכה - אחרי גמר השכתוב עוברים לעריכה ברמות הליטוש: אחדות ודיוק הכתיב והפיסוק, אלגנטיות התחביר, ליטוש טיפוגרפי בסגנונות של רמות שונות של הטקסט וכן הלאה.

בשכתוב טוב נדרש מהעורך להיות רגיש מאוד לשאלת האיזון בין הכותב המקורי לבינו. שכתוב אינו כתיבה בשביל הקליינט, אלא הוא מעין ניתוח פלסטי על הטקסט המקורי. הקורא אינו צריך לזהות את העורך אלא את הכותב. לכן נדרשת מהעורך העמקה רבה בטקסט המקורי, הבנת כל הכוונות, הכלת מכלול הרעיון ומהלך הטיעון, ומשם הוא יוצא להציע את הצעותיו. במקרה אחד ישבתי עם דוקטורנטית כ-30 שעות מול המחשב כדי לדון איתה בעבודה שהייתה לקראת סיום לכאורה, ורק אז התחלתי בעבודתי לבד מול הטקסט!

מבחינת העורך השכתוב הוא עבודה מעניינת מאוד, כי היא אינה נעשית רק מול הטקסט אלא בדיאלוג רעיוני. בשיחות הצליחה הכותבת להבהיר לעצמה ולי דברים רבים שלא באו לידי ביטוי בטקסט, והעבודה הועשרה ברובד חדש של משמעות, לא רק של ארגון.

בשכתוב יסודי כזה הדיאלוג הוא תמצית כל העניין, כי בסופו של דבר ההישג הגדול ביותר הוא שהכותבת אומרת: "סוף סוף אני מרגישה שהצלחתי להגיד בבהירות את מה שרציתי". כלומר היא מדברת בגוף ראשון ואינה אומרת "שאתה הצלחת להגיד בבהירות את מה שרציתי". מסיבות עקרוניות איני כותב עבודות לסטודנטים, וכך גם איני רוצה לעשות זאת במחתרת-למחצה. בסוף הדרך הכותב צריך להרגיש "שאני הצלחתי להגיד מה שרציתי".

eliguy.googlepages.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי גיא שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]