חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אימון אישי וקוד אתי של לשכת המאמנים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צה"ל בסיסים שמירה אבטחה

נושא המאמר: מי ישמור על השומרים?
מאת: גרשון אקשטיין   שמור מאמר למועדפים

מי ישמור על השומרים?

לאור האירוע האחרון של החדירה למחנה צריפיו והפרסומים על מצב השמירה הגרוע במחנות צה"ל, מסתבר שהעולם כמנהגו נוהג. הקונפליקט המתמשך זה שנים, בין הצורך באבטחה ושמירה נאותה לבין עייפות,חוסר שינה ורצון מצד החיילים לשמור כהלכה, צרכים להביא כיווני מחשבה נוספים ולהדיר שינה מהאחראים.

מאת:גרשון אקשטיין

ראשית דבר

עוד בתקופת האבן,כאשר יצאו הציידים ממחנה השבט למסעות כדי לצוד למחייתם,הם השאירו את הנשים והילדים תחת השגחת שומרים מבני השבט שנקבעו לכך,
אותם שומרים ידעו בברור, שאם יהיה אובדן של נפש או רכוש מצד אויבים אחרים כל שהם בעת משמרתם, הם ישלמו בראשם.לכן הם ביצעו את תפקידם הכולל שמירה על הרכוש והנפש בחירוף נפש גם במחיר חייהם אם היה צורך בכך.
לצערנו הרב,אין הדבר דומה לשמירה על מחנות צה"ל,בו יוצאים מדיי יום אלפי חיילים ויותר למשימות שמירה ואבטחה ככורח בבסיסם, וניכר גם לאור האירועים האחרונים,כי יש הזנחה כרונית וויתור על טיב ואיכות ביצוע המשימה מזה עשרות שנים וללא פתרון מעשי.

שאלות לדיון
בהמשך לפרסומים האחרונים בכלי התקשורת מתאריך ,19.10.08 ,על אירוע בו חדרו שני אלמונים ללא קושי מתחת לפרצה בגדר המקיפה את בסיס צריפין,הלמו בשומר וגנבו את נישקו האישי באין מפריע, כאשר למזלנו זה לא נגמר באירוע חמור יותר,רצח או חטיפה או ריקון מחסני התחמושת, אך המשמעויות ברורות.
הבעיה באבטחת מחנות צה"ל אינה באירוע בודד ונקודתי,אלא מדובר בתופעה כרונית,
זהו קונפליקט קבוע ומתמשך בין הצורך לקיים שמירה נאותה לבין הצורך להתגבר על שעמום,חוסר שינה ועייפות כדי לבצעה.קונפליקט שאין הצבא מצליח להתגבר עליו מזה שנים וכתוצאה מכך מגיע נשק ואמל"ח לידי ארגוני הפשע,
חמור מכך, הם מוצאים את דרכם לארגוני הטרור גם תמורת בצע כסף.
כעת,לאור הפרסומים בעיתונות מספר שאלות הקשות, וזאת מניסיוני כראש ענף אבטחת פנים במטכ"ל- אג"מ, בעבר:
א.מהי תוכנית האבטחה בבסיס?מדוע תוכנית השמירה בבסיס לא משנה את סיור
הפטרול מדי יום?
ב.מדוע השומר לא צויד מכשיר קשר? ומתי לאחרונה ירה בנשקו?
ג.היכן הייתה כתת הכוננות? כיצד הוזעקה ופעלה?
ד. מדוע בכלל הייתה פרצה בגדר ההיקפית. ומדוע לא תוקנה?
ה.במחנה רב- בסיסי,כדוגמת צריפיו נקבע בזמנו, שמפקדה בכירה עם זיקה מבצעית ,
תהיה האחראית לאבטחה הכוללת,מי זו המפקדה ומה עשתה בנושא אחריותה?
ו.מפקד הבסיס היה אמור לבצע ביקורות אישית מעת לעת,כדי לוודא ביצוע הפעילות על פי תוכנית אבטחה שהוא ערך וחתם עליה, האם זה נעשה?
ז.מה מסלול ההכשרה שעבר אותו שומר לקראת ביצוע תפקיד השמירה ?מי תדרך אותו ובאישור מי?
ח. המפקדות הממונות מרחבית על האבטחה כמו:הפיקוד המרחבי, המחוז, ממפקדת האם של הבסיס, היו אמורים לבצע ביקורות אבטחה מעת לעת מטעמן כמוגדר בפקודות, האם הן בוצעו?

אלה הם רק חלק מהשאלות, ואני מניח, שמשטרה הצבאית והמפקדות הממונות, יחקרו את הנושא ויוציאו שוב מסקנות למפקדים,בטוחני שהם יהיו חופפות למסקנות מאירועים קודמים דומים,וחוזר חלילה שוב ללא נגיעה בליבת הבעיה שנובעת מהגורמים הבאים:
א.כל עוד השמירה היא משהו משני אם כי חובה מוטלת והחיילים נקבעים לבצעה כמטלה נוספת על תפקידם הייעודי ביום, לרוב הם רואים אותה כעונש או נקבעים למשימה זו כעונש על מחדל שעשו - התמונה לא תשתנה.


ב.כל עוד מקצוע האבטחה לא יוגדר בברור כמקצוע לחימה לכל דבר עם הדרכה ותורה ומסלול הכשרה ואימונים, וזה יהיה היעוד העיקרי של אותם חיילים המופקדים על השמירה והאבטחה- לא ישתנה דבר.
אומנם בשנים האחרונות נקבע מקצוע של "מאבטח מתקנים" אבל ההכשרה אינה הכשרה מבצעית מלאה.
חשוב לציין כי "הימצאותו " של המקצוע מאפשרת שילוב חיילים וחיילות שאימלא כן לא היו חיילים אלה משרתים בצבא כלל אבל ללא ספק יש לכך מחיר מבצעי.

ג.כל עוד מפקדי מחנות ובסיסים שמתמנים לתפקידם בכל הדרגות, לא ברור להם, שאם נעלם או נגנב אצלם נשק, תחמושת, או אמל"ח וציוד אחר, הם כשלו בתפקידם, יושעו מיידית מתפקידם ויוחלפו לאלתר- לא ישתנה דבר.
כמדומני שבפקודות המשטרה מצוין במפורש, שאם מפקד תחנה או מתקן משטרתי, אין בידו אמצעים לשמור על הרכוש ונפש ויש פריצה ,עליו באופן אישי לשמור עד בוא הסיוע,
כך צריך להיות גם בצה"ל.

מהלכה למעשה.

*לא תמיד יש צורך בחשיבה חוזרת מחודשת לאופן אבטחת הבסיס, נראה שלא חסר הוראות נכונות לאבטחה ולשמירה החל בפקודות מטכ"ל וכלה בתיק אבטחה מאורגן ומסודר עם תוכניות שמירה ומאושר וחתום על ידי הרמות הממונות, אך כאשר לא מבצעים אותן, אלה יהיו התוצאות.

*חשוב להכשיר את כל החיילים בנוסף לתפקידם הייעודי ובפרט במחנות עורפיים,ולוודא שיבצעו מסלול הכשרה מבצעית של מאבטחים כיאות,כדי להיות כשרים למשימות שמירה ואבטחה.

*יש מקום לשקול תקן נוסף של חיילים מאבטחים כהלכה שזה יהיה ייעודם העיקרי, נכון זה עולה כסף לצה"ל אבל המצב הנוכחי גרוע יותר ומביא לתוצאות עגומות.

*לכן נדרש לעשות רוויזיה נוספת בכל הקשור למקצוע האבטחה והשמירה ודרכי ההפעלה ולהתאים את הכשרת המאבטחים לנוכח המשימות והאיומים.

*יש להכליל בכל קורס פיקודי, פרק הכולל את ערכי ומטרות השמירה והאבטחה במחנות ובמתקנים.

*כמו כן לקבוע חד משמעית את אחריות המפקדים לנושא.
מי שאינו מסוגל למנוע גניבת נשק ותחמושת ,אחת דינו- השעייתו והחלפתו.


גרשון אקשטיין, סא"ל בדימוס)
לשעבר, ראש ענף אבטחת פנים וזירת העורף במטכ"ל





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גרשון אקשטיין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]