חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חובת מעסיק לתת תלושי שכר מפורטים לעובד





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אלרגיה אסטמה-קצרת תזונה דיאטה

נושא המאמר: אלרגיה – סוגים וגורמים \ קובי עזרא
מאת: יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר – 0528567140   שמור מאמר למועדפים

אלרגיה – סוגים וגורמים

מאת: יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומדריך כושר מוסמך מוסמך. מומחה לתזונה טיפולית, דיאטות הרזיה, עיצוב וחיטוב הגוף. פרטים: 052-8567140.


מהי אלרגיה ?


אלרגיה הינו תהליך אשר גופנו, או יותר נכון יהיה לומר כי מערכת החיסון שלנו מרוגשת יתר על המידה מגורם זר כל שהו. כלומר שמערכת החיסון שלנו מגיבה בתגובתיות-יתר, כנגד גורם זר.



ישנם סוגי אלרגיה שונות, בדרגות חומרה שונות והן:

1. נזלות, עיטושים וגרד.

2. קוצר נשימה (אסטמה).

3. דלקות אוזניים.

4. עיניים אדומות, עיניים דומעות ומגרדות.

5. דלקות עור מגרדות (אסטמה של העור ודלקות עור אחרות).

6. אלרגיה למזון, עשויה להתבטא בפריחות, קוצר נשימה והפרעות עיכול.

7. אלרגיה לתכשירי קוסמטיקה ובשמים, העשויה לגרום לרוב לדלקות עור.

8. רגישות יתר לתרופות.



עונות השנה והאלרגיה מרבית מקרי האלרגיה מוצאים את ביטויים בעיקר בעונת האביב. היות ובעונה זו, אבקת הצמחים האלרגנית מתעופפת לה ברוח, על כן ניתן יהיה לצפות למצבים של קדחת השחת (hay fever), שביטויה בעיניים דומעות, נזלות ועיטושים. או אסטמה שביטויו בעיקר בצפצופים וקוצר נשימה.

אלרגנים צמחיים ידועים הינם: מעץ הברוש ומעץ הזית, דגנים, פקאן, דשא ואחרים.

עונת הקיץ נחשבת לרגוע בהשוואה לשאר עונות השנה (למעת החורף). אך ישנה בעיה עם שינויי הלחות והטמפרטורה, כמו גם, לחצים ברומטריים.

עונת החורף נחשבת לעונה הרגוע ביותר, היות והגשמים מנקים את החומרים האלרגנים המתעופפים באוויר. אך ישנה עלייה בשכיחות למחלות זיהומיות (בעיקר וירוסים = נגיפים).

אלרגיה למזון

אלרגיה למזון הינה התגובה לאכילת מזון כל שהוא. לרוב התגובה מתרחשת תוך מספר דקות ועד לשעות אחדות, מהחשיפה – המזון.

מזונות אלרגנים שכיחים הינם: חלב פרה, דגים, ביצים, פירות ים, שקדים ובוטנים, אגוזי קשיו, שומשום ומוצרי חיטה. יש לציין, כי האלרגיה לדגים, לשקדים ולבוטנים מאופיינת בתגובות אלרגיה קשות העשויות להסתיים במוות. כמו כן, אלרגיה לחלב פרה היא האלרגיה השכיחה ביותר, המתפתחת בגיל ינקות. הדבר תלוי כמובן מתי נחשף הפעוט לראשונה ?

האלרגיה למזון ניתנת לגלוי בקלות יחסית ע"י תבחיני עור, או מה שניקרא: "טסטים". או ע"י בדיקות דם בהם בודקים את רמת הנוגדנים ige, נוגדנים אילו עשויים לגרום לתגובה אלרגית.

טיפולים במחלות אלרגיות

הטיפול במחלות אלרגיה משתנה בהתאם לסוגי האלרגיה. למרות כי הטיפול היעיל ביותר הינו הימנעות האדם אם גורם האלרגיה, לא תמיד ניתן באופן ראלי לבצע זאת?!

טיפול חיסוני (אימונותרפיה): בסוג זה של טיפול פשוט מזריקים את האלרגן אשר מחולל את האלרגיה ונוגדנים אימונוגלובולינים מסוג e או בקיצור ige. כתוצאה מטיפולים אילו מערכת החיסון מגיבה בעוצמות פחות חזקות וכך הביטוי האלרגי יהיה יותר חלש.

הטיפול החיסוני יעיל במספר מצבים, כמו: חוסר אפשרות להימנע מהאלרגן ולאחר שהוכחה האלרגיה לגורם מסוים, ע"י תבחין עור ובדיקת מעבדה. או כאשר הטיפול התרופתי אינו יעיל.


טיפול תרופתי: ישנם מספר תרופות לטיפול מאלרגיה, ולהלן הן:

1. תרופות אנטי-היסטמיניות: כמו: אסטמיזול, דימתינידן, דימנהידרינאט, מקלוזין, פרומתאזין. תרופות אילו מפחיתות את שחרור ההיסטמין h1 מתאי מאסט (תאי הפיטום), המצויים בעיקר בסמפונות (ברונכים) של מערכת הנשימה התחתונה, בסינוסים (מערות האף) במערכת הנשימה העליונה ובעור. במקרה זה הפרשה עודפת של היסטמין גורמת להגברת רמת גורמים פרו-אינפלמטוריים (גורמי דלקות). יש לציין, כי לתרופות אילו תופעות לוואי שונות, והשכיחות ביותר הן הרדמות ועייפות.

2. תרופות סטרואידיות, או יותר נכות ממשפחת הגלוקו-קורטיקו-סטרואידים: כמו: בטאמתאזון, דקסאמתאזון, הידרוקורטיזון, פרדניזון. תרופות אילו הן העלות פעילות אנטי-דלקתית חזקה ביותר! בהשוואה לשאר התרופות הקיימות כיום. תופעות הלוואי בתרופות אילו הן מהמסוכנות ביותר, וניתן למנות את השינויים והדיכוי ההורמונלי בבלוטת האדרנל בעיקר, התפתחות מחלת סוכרת, אוסטאופורוזיס (התדלדלות העצמות), בצקות בעיקר בפנים ובקרסוליים, אקנה ועוד.

3. תרופות אנטי-דלקתיות אחרות: כמו: סודיום כרומוגליקאט (טיילד מינט). התרופה גורמת למניעת שחרור חומרים גורמי דלקת מתאי מאסט, וע"י כך נמנעים התופעות האלרגיות.


אלרגיה מי את?

אלרגיה היא תגובה מוטעית של המערכת החיסונית, לחומר זר שמקורו מחוץ לגוף. המערכת מזהה בטעות חומר לא מזיק כמסוכן. החומרים שגורמים לאלרגיה יכולים להיות מכל הסוגים- כימיים, מאכלים, אבקות פרחים או כל חומר ביולוגי אחר. ישנן תגובות שונות לאלרגיה, והן תלויות באלרגן.

הרופא הראשון שהשתמש במושג אלרגיה היה רופא הילדים האוסטרי קלמנס פירוקט שחי בשנים 1929 - 1874. ד"ר פירוקט התייחס לתגובה של המערכת החיסונית למגע עם החומר (האלרגן).

האלרגיה מופיעה אצל אנשים שונים, והיא עלולה להופיע בכל גיל ובכל מצב.
כתוצאה מהמגע עם האלרגן מופעלות כל ה"אזעקות" של הגוף, והמערכת החיסונית מתחילה לייצר נוגדנים לחומר, כדי שינטרלו אותו ויסלקו אותו מהגוף. בדרך כלל המערכת החיסונית מזהה את המחלה או הזיהום ומייצרת את הנוגדן שיהרוס אותו. לכל מחלה וזיהום יש את הנוגדן המתאים, לכן למערכת החיסונית לוקח זמן עד שהיא מוצאת את הנוגדן המתאים ומייצרת אותו. אבל למערכת החיסונית יש זיכרון ארוך, כדי שבפעם הבאה שהיא תיתקל במחלה או בזיהום היא תוכל מיד לשלוח נוגדנים. במקרה של אלרגיה הגוף מייצר נוגדים מסוג ige.

בהיתקלות הראשונה עם האלרגן תהיה התגובה קלה, אבל הפעם הבאה בגלל שהמערכת החיסונית זוכרת את החומר, התגובה תהיה מהירה יותר וחזקה בהרבה.

אלרגנים נפוצים:

אחרים תרופות סוגי מזון בעלי חיים אבקות פרחים, אבק פנצילין לסוגיו דגים חתולים זית, עובשים שונים סולפה לסוגיו פירות ים כלבים ברוש, צמחים שונים (סרפדים למשל) מוצרי קוסמטיקה חלב-פרה ציפורים אקליפטוס, מתכות (בעיקר ניקל) כימיקלים שונים ביצים עכבישים דשא, צבעים חיטה (גלוטן) דבורים, לאטקס (סוג של גומי) סויה

התגובות לאלרגיה עלולות להיות מתופעות קלות, ועד לתופעות לוואי קשות.
לעיתים אף מוות (במקרה של אלרגיה חמורה לעקיצות דבורים או עכבישים או רגישות לפניצילין). לרוב תופעות הלוואי הן עיטושים, שיעול, דמיעה בעיניים, דלקות עיניים, חום גבוה, דופק מואץ וגירוי של העור או פריחה.
הקשר של אסטמה לאלרגיה הוא שאצל חולי האסטמה הסובלים גם מאלרגיה, אחד הגורמים להתקפים הם מפגשים עם האלרגן. התגובה למפגש תהיה התקף אסטמה, אך ישנם גם גורמים נוספים להתקפים.

השיטות לגילוי אלרגיות:

מבחן עור: הזרקה תת עורית של אלרגנים, ובדיקת התגובה אליהם. מכיוון שהחומר מוזרק לשכבת העור התגובה אם תהיה, תהיה מקומית וחלשה. בדיקה זאת מתאימה בעיקר לבדיקת אלרגיה לגורמים חיצוניים. במקרה של אלרגיות לפרחים, אבק או עובש מבצעים בדיקה על ידי שאיפה. עוד בדיקה לגילוי אלרגיות המתאימה למקרים שונים היא בדיקת דם (מבחן t.s.a.r. ).

הטיפול הטוב ביותר באלרגיה הוא הימנעות ככל האפשר ממפגש עם האלרגן, בעקרון תרופות יכולות רק להקל על התופעות של האלרגיה, ובמידת האפשר למנוע אותם.

סוגי אלרגיה נפוצים התופעות הנלוות אליהם וסוגי הטיפול:

קדחת השחת:

קדחת השחת היא תופעת האלרגיה הנפוצה ביותר בעולם. לפעמים היא מופיעה בעונות מסוימות בעקבות תגובה של הגוף לאבקות פרחים. כאשר האלרגיה נמשכת כל השנה היא בדרך כלל תגובה של הגוף לאבק, עובש…
התופעות העיקריות לקדחת השחת:
• • אף "סתום" (הרבה נזלת).
• • עיטושים דחופים.
• • גירוי באף, גרון ואוזניים.
ברפואה הרגילה הטיפול יהיה אנטי-הסטמינים. ברפואה האלטרנטיבית תוספת ויטמין c, וויטמינים מקבוצת b, וכן טיפולים נוספים מתחום ההומאופטיה וצמחי באך.

אסטמה:

התופעה נגרמת בעיקר על ידי אבקות מצמחים, אבק או אפילו מזונות שונים. הם גורמים לכיווץ הסמפונות ודרכי הנשימה, וכן גירוי של ריריות הריאה, המייצרות יותר ליחה.

התופעות העיקריות של אסטמה:

• קשה לנשום, בייחוד כאשר מוציאים אוויר.
• שיעול ממושך.
• לחץ בבית החזה.

ברפואה הרגילה הטיפול מקובל היא מתן מרחיבי סמפונות ומכייחים שונים. במקביל מומלץ לשתות נוזלים רבים בעיקר חמים, בשנים האחרונות נתגלה מרק העוף של סבתא ביכולותיו, ורופאים ממליצים עליו. ברפואה האלטרנטיבית ימליצו גם לקחת ויטמין c .

נזלת אלרגית:

התופעה מאופיינת בנזלת תמידית, ואף "סתום." הטיפול ברפואה הרגילה הוא אנטי-היסטמין. הטיפול ברפואה האלטרנטיבית כולל שימוש בתה אניס, מרווה או חילבה (גרגרנית). אינהלציה של אדי אקליפטוס, ומנטה ולקיחת ויטמין c.

אלרגיות של העור:

גירוי של העור הוא תגובה אלרגית מקומית, הנובעת ממגע ישיר של האדם באלרגן. במרבית המקרים כשמזוהה האלרגן קל להימנע ממגע איתו. הטיפול ברפואה הרגילה הוא אנטי היסטמינים, וטיפול מקומי בסטרואידים וקורטיזון.

ברפואה האלטרנטיבית תוספת ויטמין b ו-c, וטיפול כולל לחיזוק הגוף (אקופנקטורה, פרוביוטיקה, נטורופתיה, צמחי מרפה, רפלקסולוגיה… )

עובדות על אלרגיה:

• משרד הבריאות האמריקאי מעריך את מספר האמריקאים הסובלים מאלרגיה בכ- 50 מיליון אנשים.

• הנזק הישיר והעקיף הנגרם למשק האמריקאי על ידי האלרגיות מוערך בכ- 10 מיליארד דולר בשנה.

• תופעות האלרגיה העיקריות בארה"ב: קדחת השחת ) 35 מיליון חולים, מתוכם 6 מיליון ילדים( , אסטמה 20) מיליון חולים, מתוכם 5 מיליון ילדים( .

• סוגי האלרגיות הנפוצים ביותר בעולם הם קדחת השחת, אסטמה ואקזמה.

• מספר הילדים הסובלים מאלרגיות בשבדיה הוכפל בתוך 12 שנים.

• תופעות אלרגיה נפוצות יותר בקרב תושבי הערים מאשר בקרב תושבי הכפרים.

• באלרגיה יש גם מרכיבים תורשתיים.

• אנשים יכולים להיות אלרגיים ליותר מחומר אחד.



--------------------------------------

יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
* מנהל האתר: ארגון הבריאות ו
ארגון הבריאות והכושר הישראלי -
www.healthnfit.org
אתר הדיאטות http://www.dietme.co.il/


www.healthnfit.org


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר – 0528567140 שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]