חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מרשם לתרגום רפואי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: איפור סטיילינג טיפוח ויופי סטייליסטית

נושא המאמר: הידעת שגם לתכשיר קוסמטי יש תאריך תפוגה?
מאת: גאלה    שמור מאמר למועדפים



בניגוד למזון, בטריות ומוצרים רבים אשר מחויב על פי חוק לציין את מועד התפוגה שלהם (גם בחיי המדף וגם מרגע הפתיחה שלהם), במוצרי הקוסמטיקה אין חוק שכזה. לפחות לא היה, עד שחה"כ זהבה גלאון החליטה לשים קץ לתופעה והעבירה תיקון לחוק הרוקחים המחייב את משווקי מוצרי הקוסמטיקה להדפיס תאריך תפוגה על כל מוצר. טוב נו, לא ממש על כל מוצר. התבלבלת? בואי נעשה קצת סדר בבלגאן.

מאת: גאלה רחמילביץ' ל- galastyle*


תכשיר קוסמטי מורכב גם מחומרים כימיים וגם מחומרים טבעיים. למרכיבי המוצר יש תוקף מסוים, ולאחר שפג הזמן הם עלולים להתחמצן, לשנות מרקם וריח ולא להיות יעילים. משמע, מוצר שפג תוקפו אינו אפקטיבי, והמטרה שלשמה קנינו אותו- כנראה לא תמומש. למשל, אם קניתי קרם אנטי-איג'ינג והוא פג תוקף- לא בטוח שהקרם יהיה אפקטיבי ואף עלול לגרום לנזק בעור ונזק בכיס.
תעשיית הקוסמטיקה משתמשת יותר ויותר במרכיבים טבעיים, בחומרים פעילים ובוויטמינים. אלה מטבעם פחות עמידים, פחות יציבים ונוטים להתפרק עם הזמן. בנוסף, קטן השימוש בחומרים משמרים כדי שאלה לא יזיקו, אך בד בבד מתקצר אורך חיי המוצר. יש לקחת בחשבון גם שברגע שהמוצר נפתח ובא במגע עם האוויר, האבק, האור ובעיקר האצבע של המשתמש, המרקם שלו משתנה ואורך חייו מתקצר משמעותית!

אז מה עושים?
חה"כ זהבה גלאון החליטה לשים סוף לזלזול המתמשך במדפי הקוסמטיקה והצליחה בשבוע שעבר (5/11/08) להעביר תיקון לחוק הרוקחים שמורה על הדפסת תאריך תפוגת המוצר על אריזתו או עטיפתו. התיקון יכנס לתוקף ב- 1 לינואר. עם זאת, על פי הקריטריונים שנקבעו- לא כל מוצר יחויב בתאריך תפוגה מודפס.
ראשית, יחויבו המשווקים לסמן תאריך תפוגה רק על תכשיר קוסמטי ואיפור שאורך חיי המדף שלו הוא פחות מ-30 חודש (2.5 שנים). שנית, חובתם לסמן את מספר חודשי התוקף לאחר הפתיחה. צורת הסימון היא ציור של צנצנת פתוחה, ובתוכה מספר והאותM . האות M מסמנת את מספר החודשים (Months) והמספר שלצידה מסמן את מספר חודשי התוקף לאחר הפתיחה. לדוגמא: הסימון 6M משמעותו, שהמוצר טוב לשימוש 6 חודשים מיום פתיחתו. הסימון יופיע על האריזה הפנימית והחיצונית.
בנוסף כל תכשיר קוסמטי יסומן בקוד פנימי של החברה, שמעיד על תאריך הייצור. פירושו של הקוד ימצא בידי שירות הלקוחות בחברה ובמשרד הבריאות. חשוב לציין כי תכשירי הקוסמטיקה שאורך חייהם 30 חודשים ומעלה מהווים את מרבית המוצרים ולכן אלה מסומנים בקוד פנימי של החברה בלבד. קוד זה אינו גלוי לצרכנים. לבירור התוקף יש לפנות לשירות הלקוחות של החברה. הבעיה כיום הינה שגם אם תתקשרו לשירות הלקוחות ספק אם אלה יגלו לכם את משמעות הקוד הסודי. נקווה שהחל מהשנה הלועזית החדשה (אשר החוק יכנס לתוקפו), כבר לא נצטרך להתחנן לשירותי הלקוחות שיגלו לנו את האמת- אלא נדע את תאריך התפוגה האמיתי על המוצר!
חשוב לדעת כי המשווקים מחויבים גם לצרף לכל תכשיר תווית בשפה העברית, הכוללת הוראות שימוש, רשימת המרכיבים לפי סדר כמותי יורד ושם היצרן או היבואן וכתובתו.

עד כניסת החוק לתוקפו, היזהרו והקפידו לרכוש מוצרי קוסמטיקה לאו דווקא ב"סיילים" (מכירות חיסול) והקפידו לכתוב על כל מוצר את התאריך בו פתחתם אותו לראשונה.

לעזרתכן, מדריך חיי המדף ותוקפם של מוצרים לאחר הפתיחה, לצורך מעקב אישי:
לעולם הבשמים עמידות רבה. חיי המדף שלו נעים בין 5-6 שנים, ואורך חייו לאחר פתיחתו הינו כ- 3 שנים.
חיי המדף של תכשירים שונים לעור הפנים הם כ- 3 שנים, ומרגע הפתיחה יש לך 6-24 חודשים להשתמש בו (תלוי בסוג התכשיר ומרכיביו). לעפרונות איפור ושפתונים יש חיי מדף ארוכים של כ- 4 שנים אך לאחר פתיחתם יש לך עד כ- 24 חודשים להשתמש בהם. לגבי עפרונות האיפור- מומלץ לחדד אותם בין שימוש לשימוש על מנת להימנע מצבירת לכלוך וזיהומים, ובנוסף יש להימנע להשתמש בשפתון כאשר יש פצעים (הרפס וכו').
חיי מדף של תכשירים רבים על בסיס טבעי (שאינם כוללים חומרים משמרים) הם משתנים (התאם לחומר) ומוערכים בכ- 12 חודשים בלבד.

מתלבטת מה אומרים הקיצורים שמצאת על אריזת המוצר?
האותיות הלועזיות PR הן קיצור של Production day- תאריך ייצור המוצר.
האותיות הלועזיות EX הן קיצור של Expire day – תוקפו של השימוש במוצר.


גאלה רחמילביץ, בעלת חברת galastyle המתמחה באיפור, סטיילינג וייעוץ תדמיתי.
http://www.galastyle.co.il


www.galastyle.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גאלה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]