חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רעיונות לעסקים - הימנע מטעויות בתקופת משבר כלכלי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תוכנית עסקית הסכם מייסדים

נושא המאמר: הסכם מייסדים – למה, מתי וכיצד
מאת: [email protected]   שמור מאמר למועדפים

הסכם מייסדים – למה, מתי וכיצד



בין אם אתם יזמים צעירים שרק סיימו צבא ויש בידיכם רעיון מבריק ובין אם אתם "כרישים" ותיקים שכבר ראו ועשו דבר או שניים בעולם העסקים בכלל ובעולם היזמות בפרט, חשוב שתדעו מספר עקרונות בסיסיים אך מאוד חשובים על החיה שנקראת "הסכם מייסדים" שכולם סביבכם מדברים עליה, ולא בכדי.



כבר בתחילת הדרך, עלול למצוא עצמו היזם בסביבת עבודה חדשה לגמרי שאינה מוכרת לו - סביבת העבודה העסקית. מטרתו העיקרית של הסכם המייסדים היא "לעשות סדר" בסביבה זו ולהסדיר את מערכת היחסים בין השותפים לבין עצמם ובין השותפים לבין החברה, במישור המסחרי והמשפטי.

הסיכונים והאינטרסים בעולם העסקים מגוונים והידע הנדרש ממך ומשותפך בזירה הלא מוכרת הזו רחב.

הסכם המייסדים אמור לענות על שאלות רבות; מהי חלוקת התפקידים בין השותפים המייסדים והאם היא מוגדרת היטב, מי ייקח את תפקיד המנהל בפועל, באילו תנאים ומהן סמכויותיו, מה הם קווי היסוד האסטרטגיים של החברה, מה הן מטרותיה, האם השותפים זהי מחשבה באופן ניהול העובדים ותגמולם, גיוס ההון, הזמן הנדרש להשקעה במיזם וכד' .

השאלות הללו ועוד רבות אחרות, לרוב אינן נשאלות במועד הנכון, קרי טרום כניסה למיזם באשר הוא. במקרים רבים, התייחסות מוקדמת לשאלות אלו עשויה הייתה למנוע את כישלונו של המיזם, מעבר לגורמים טכנולוגיים, שיווקיים ומסחריים אחרים אשר עליהם שליטתו של היזם פחותה.

עריכתו של הסכם מייסדים מונעת חילוקי דעות בעתיד לגבי אופן ניהול החברה העתידי. היא מספקת את הזירה הנכונה במועד הנכון להעלאת כל אותן שאלות קרדינאליות ומכשירה את הקרקע לתאום ציפיות מהמיזם ומהשותפים ואת האפשרות להציף אל מעל לפני השטח שורה ארוכה של נושאים שבדרך כלל נשכחים מפאת חוסר היכרות עם הנושאים אותם יש ללבן בשלב זה, מפאת חוסר זמן, חשש מעימותים או אפילו סתם מתוך עצלות.

רצוי שעורך הדין אליו פונים היזמים לצורך כתיבת ההסכם יכיר את עולם היזמות על צדדיו השונים, הן העסקי והן האנושי, ויהיה בעל ניסיון בהתמודדות עם הדינאמיקה העדינה בין השותפים.

הנה כמה עצות חשובות ושיקולים מרכזיים שמומלץ לקחת בחשבון בעת הכנת הסכם מייסדים:

מקום ההתאגדות - לבחירת מקום ההתאגדות ישנה חשיבות בעיקר לעניין השאלה באם היזמים מעוניינים בבוא מן הימים לבוא בקשרים עסקיים עם מדינה זרה כלשהיא, להנפיק בבורסה זרה, לשווק את המוצר לשוק זר או למכרו מיד לחברה זרה, לבקש סיוע כספי מהמדינה או מימון מקרנות פרטיות ועוד כהנה וכהנה שאלות – לכולן ישנה השלכה לגבי בחירת מקום ההתאגדות של החברה החדשה שתוקם. בין לבין מועלית גם שאלת המיסוי, שמהווה לעיתים רבות שיקול מוביל בבחירת מקום ההתאגדות. בחירה נכונה של מקום ההתאגדות המתאים לאופי החברה העתידה להיווסד, יכולה לחסוך סיבוכים עתידיים מיותרים.



חלוקת אחוזי ההחזקה בחברה והון המניות: - שאלה זו משמעותית בעיקר משתי בחינות:

האחת, המסחרית, היא שמבנה ההון קובע את אופן חלוקת שווי החברה, קרי הזכות לרווחים עתידיים. כמו כן נקבע סוג המניות והרכבן – מניות הנהלה, בכורה או מניות רגילות, בעלות ערך נקוב או ללא ערך נקוב.

בקביעת כל האמור נלקחים בדרך כלל פרמטרים כגון תרומתו של כל שותף למיזם בשלביו המוקדמים יותר – בידע, ביכולות או בתרומה כספית.

השנייה, המשפטית, הינה שלמבנה ההון ישנה השלכה ישירה על תהליך קבלת ההחלטות בחברה במהלך התקין של אורך חייה, קרי זכויות ההנהלה וקבלת ההחלטות באסיפה הכללית ובדירקטוריון החברה וכן קבלת החלטות במקרה של קיפאון, למשל במקרה של סכסוך מתמשך בין השותפים (קביעת מנגנון בוררות או פנייה לבית המשפט).

ניתן בהחלט לומר אם כן, באופן כללי, שככל שחלקך במיזם כשותף יהיה גבוה יותר, כך תגדל יכולתך להשפיע על התוויית דרכה של החברה ועל עתידך בחברה. בנוסף, יש להיזהר ממצב של חלוקה שוויונית לחלוטין בין שני שותפים, שכן אז במקרה של אי הסכמה יכול להיווצר מצב של אי יכולת קבלת החלטות כלל בחברה, מצב שאינו בריא לעתידה של החברה.



השקעה חוזרת – ההשקעה בחברה יכולה להתבצע במספר דרכים. יש לזכור שבמקרים רבים ההשקעה הראשונית אינה ההשקעה היחידה בחברה וכי לעיתים נדרשת השקעה נוספת/חוזרת. ניתן לעגן סיטואציה זו כבר בהסכם המייסדים וניתן גם להשאירה פתוחה לכשתתעורר סוגיה זו בעתיד.

ההשקעה יכולה להתבצע מהון עצמי של החברה, כהלוואת בעלים (בתנאים שיוגדרו בהסכם המייסדים – אחוז הריבית, מועד פירעונה, סוג הכספים מהם ניתן יהיה לדרוש לפרוע את ההלוואה או המועד שממנו ניתן יהיה לדרוש את פירעונה) או לחילופין בשווה כסף - הזרמת קניין רוחני לתוך החברה כנגד התחייבות לעבוד בחברה למשך זמן מסוים או כנגד העמדת משאבים אחרים לרשות החברה (כוח אדם, משרדים, שירותים משפטיים ואחרים).



חלוקת התפקידים בין השותפים – שאלה זו מהותית ביותר והנה בעלת השלכות משמעותיות מאוד על עתיד החברה ועל אופן ניהולה. זה המקום להחליט מי יוביל את החברה מן הפן הטכנולוגי ומי מן הפן המסחרי, שיווקי, אסטרטגי. לאחר שהוחלט מי עושה מה, ניתן אף להסדיר את נושא העסקת השותפים בחברה, קרי מהו התגמול שיקבל כל אחד מן השותפים תמורת עבודתו בחברה, דבר שחושף בהכרח את מידת האמונה של כל שותף במיזם, היקף המחויבות אליו, מהן המגבלות העתידיות שכל אחד מהשותפים מוכן לקחת על עצמו (למשל בנושאי אי תחרות ועבודה בחברה אחרת במקביל, שמירה על סודיות ונושאי קניין רוחני), כיצד ניתן לפטר שותף כעובד החברה בבוא העת , מיהו מורשה החתימה בחברה וכד'.





לסיכום, ניתן לראות כי הסכם המייסדים הינו אבן דרך משמעותית ביותר בצאתו של מיזם לדרכו החדשה, גם במובן השימושי שלו במקרה הצורך (בתקווה שלא יהיה בו כלל צורך), אך גם במובן "יישור הקו" בין השותפים למיזם. הסכם זה עתיד להיות שקוף בפני משקיעים עתידיים, ישמש כבסיס להדברות עתידית עם גופים מסחריים שישקיעו בחברה וישקף את כוונת השותפים ואת האופן בו תנוהל החברה כולה.

www.gonogo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]