חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
האם לימודי אנגלית או שפה שנייה בגיל הרך פוגעים או מעכבים את רכישת השפה הראשונה?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: איורוודה ניקויים רפואה אלטרנטיבית חוקנים

נושא המאמר: ניקויים ברפואה ההודית
מאת: ליטל סימון   שמור מאמר למועדפים

ניקויים באיורוודה – לטפל בבעיה מהשורש

איורוודה – מדע החיים, התורה שמלמדת אותנו כיצד להישאר בריאים ומרפאה אותנו כשאנו חולים.
איורוודה מטפלת בכל האספקטים של החיים – תזונה, שינה, מצב נפשי ועוד
כאשר ההתמקדות בטיפול האיורוודי במערב הוא בתזונה, צמחים, אורח חיים וניקויים.

הניקויים באיורוודה מהווים חלק חשוב בטיפול, בעזרתם ניתן לזרוק פסולת המצטברת בגוף במשך שנים ובכך לטפל בשורש של הבעיה – הניקוי אוסף את הרעלים ברמה התאית ומעביר אותם לאזור ממנו אפשר "לזרוק" אותם.
הניקוי מאפשר התחדשות של הגוף (rejuvenation) בתוך זמן קצר יחסית וביעילות מקסימלית.

יש חמישה סוגי ניקויים באיורוודה (פאנצ'ה קארמה):
Vamana – ניקוי ליחה מהגוף, טוב לבעיות נשימה, סכרת, בעיות עור, אלרגיה
Virechana – ניקוי של הכבד, טוב לבעיות עור, מגרנות, קוליטיס, עודף חום בגוף
Nasya – ניקוי של אזור הראש, טוב לסינוסיטיס, אלרגיות, כאבי ראש, מגרנות, בעיות אוזניים
Rakta mokshana – הקזת דם, טוב לבעיות עור קשות, גאוט, לחץ דם גבוה
Basti – חוקנים, הטיפול המשמעותי ביותר, יש סוגים רבים של חוקנים וההתאמה האישית שלהם מאפשרת לפתור מגוון רחב של בעיות כמו בעיות מחזור, בעיות עיכול ועוד

חוקנים באיורוודה – זה לא מה שאתם חושבים
כששומעים את המילה חוקן מיד עולה הקונטציה המלחיצה של החדרת נוזלים דרך פי הטבעת ואחריה איבוד שליטה מוחלט שמחייב אותנו "לרוץ לשירותים" ואכן ישנם גם חוקנים כאלה, אך באיורוודה החוקנים נעשים באופן שונה לגמרי.

המשמעות של המילה Basti בסנסקריט היא "זה אשר נשאר בפנים"
המחשבה באיורוודה היא שלמרות שאנחנו מחדירים חומר לאיזור המעי גס, העבודה היא הרבה יותר נרחבת והחומרים יעברו לשאר הגוף וישפיעו באופן מהותי על התיפקוד שלו.
בכתבים האיורוודיים – משווים את התהליך לטיפול בעץ גדול, אנחנו משקים רק את השורשים אבל כל חלקי העץ מקבלים את ההזנה, למרות שאנחנו לא משקים אותם ישירות. המעי הגס הוא "השורשים" שלנו באיורוודה ואותו צריך להזין.

החוקנים מאזנים את יסוד האוויר בגוף (ואטה), זהו היסוד האחראי לכל התזוזות המתרחשות בגוף, במערכת העיכול, ובשאר המערכות בגוף שבהן יש תזוזה. ומכאן שבאמצעות איזון האוויר נאזן את כל הגוף – שהרי כולו בתזוזה.

באיורוודה מכינים את הגוף לקראת החוקן כדי שתהיה השפעה ברמת הרקמות, ההכנה נעשית באמצעות מסז' עם שמן בכל הגוף, שפותח את כל העורקים (ערוצים) בגוף ומאפשר לרעלים לזוז בחופשיות בגוף. לאחר המסז' מתבצעת סאונה בצמחים שגם היא מסייעת להזזת הרעלים בגוף לכיוון המעי הגס. לאחר ההכנה כשהגוף רגוע ופתוח מתבצע החוקן.
בחוקנים האיורוודים מחדירים תמציות צמחים, שמן או חלב עם צמחי מרפא דרך פי הטבעת.
הייחוד בחוקנים האיורוודיים הוא בהתאמה האישית למטופל – כל מטופל מקבל את החוקן שמתאים לו לפי הבעיה שלו, הטיפוס שלו ומצב הגוף הנוכחי שלו, אין טיפול המתאים לכולם ומכאן גם היכולת של החוקן לטפל בבעיות שונות – בעיות פוריות, בעיות מחזור, עצירות כרונית, מיגרנות, סכיאטיקה, שיגדון, , בעיות בדרכי השתן, דלקת מפרקים, שיתוק, אלצהיימר, פרקינסון, אוסתיאופורוזיס, ועוד מגוון בעיות
החוקן יכול להתבצע גם כרפואה מניעתית, פעם בשנה, לניקוי והזנת הגוף, חוקן כזה יטפל במצב הקיים ויזין את הגוף במידת הצורך.

החוקנים באיורוודה מתבצעים כתהליך שאורך מינימום שבעה ימים ברצף – במהלך הימים האלה יש צורך להגיע לקליניקה מדי יום ולקבל שם מסז', סאונה ואחר כך חוקן.
החוקן משתנה בד"כ מיום ליום ויכול לכלול שמן בחלק מהימים ותמציות צמחים בימים אחרים, כמו כן כמות הנוזלים בחוקן משתנה.
במהלך הניקוי יש לעקוב אחרי תזונה פשוטה ובסיסית, גם התזונה במהלך הניקוי תותאם על ידי המטפל באופן אישי.


ישנם שני סוגים מרכזיים של חוקנים:
• חוקן מנקה – זהו חוקן מתמציות צמחים שונות, מטרתו בהרבה מהמקרים היא להוציא ולנקות את המעי הגס ולאחר מכן מערכות שונות בגוף, תלוי בצמחים שנבחרו.
• חוקן מזין – זהו חוקן המורכב משמן או מחלב מעורב עם צמחי מרפא. החוקן הזה נשאר בגוף ומזין את המעי הגס ועוזר לתנועת המעי. החוקן הזה מאוד יעיל גם לבעיות שקשורות לעצמות ולשרירים כמו – אוסתיאופורוזיס, שיתוק ועוד

הניקוי הוא תהליך נפשי עמוק והרבה פעמים עולים ומציפים רגשות בזמן הניקוי, גם הנפש מתנקה ביחד עם הגוף ומדגישה לנו שגוף ונפש הם אחד. יש צורך לאפשר לרגשות לעלות ולהתבונן בהם.

במסגרת עבודתי בקליניקה בהודו, ליוויתי הרבה טיפולי חוקנים רבים ונוכחתי בתוצאות מדהימות כאשר בעיות קשות וכרוניות כמו בעיות עיכול או מחזור שנפסק, טופלו ונפתרו במהירות וביעילות ומשום כך אני ממליצה על הטיפול במידת הצורך.

חשוב להדגיש שאת החוקנים יש לעבור אצל מטפל המוסמך לכך, זהו תהליך עמוק וצריך לקחת בחשבון את ההתאמה האישית למטופל, לטיפוס שלו, למזג האוויר, לאורח החיים שלו וכמובן להתאים את קומבינצית הצמחים הנכונה.

ליטל סימון, מטפלת ברפואה הודית, מתמחה בהריון ובניקויים איורוודיים. בעלת דיפלומה באיורוודה מאוניברסיטת פונה. הקימה קליניקה בפונה, הודו ועבדה שם שנתיים עם ד"ר סאליל ג'וגלקאר. מלמדת בארץ בקורסי מורים ליוגה של ווינגייט ופראנה יוגה. מטפלת בקליניקה ברמת גן.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ליטל סימון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]