חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
איפיון אתרים באינטרנט





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ילדים עובדים סיפור אישי סיפורים מהודו ילדות עובדות הודו

נושא המאמר: ילדים עובדים
מאת: אבי ראסטה "העולם הגדול"   שמור מאמר למועדפים

לפעמים נדמה לך, שברגע שאתה נוסע למקום אחר בקצה אחר של העולם, אתה משאיר מאחוריך את כל הבעיות. ויוצא לקראת עולם פשוט, ברור, טבעי יותר, ללא התעכבות מיותרת בשאלות מוסריות ואדיאוליגיות עמוקות מדי. אתה מצייר לעצמך תמונה יפה של חוף-ים עם חול ושמיים ושמש וכל זה, ולשם אתה רוצה להגיע. אך דווקא שם בעולם השלישי קיימת מציאות שהיא לא תמיד כל כך יפה, שאחת מהתופעות העצובות בה היא : ילדים עובדים.

ישבתי ברכבת הודית צפופה, חולם על החופים השקטים שאליהם אני נוסע, מחכה לרגע שבו אני אניח את התרמיל, אשים את הכסף באיזה מקום בטוח, ואצא רק עם בגד ים ומאתיים רופי לחוף.

הטיסה הייתה נוראה. המלון עוד יותר מזעזע. והרכבת פשוט קטסטרופה, אנשים דחוסים בכל מקום, תרנגולות, תיקים, שטיחים, בכל תחנה רבים על מקומות ועשרות זוגות עיניים בוהות בי – התייר היחידי בקרון. נרדמתי לשעה, עד שצלילים מוזרים העירו אותי, פתחתי לאט את העיניים וראיתי ילדה בת שמונה או עשר שרה, ומלווה אותה בריקודים, בקולות רקע, ובהתעללות סאדיסטית בתוף מרים שבור – ילד יותר צעיר, אולי אח שלה. זאת הייתה הופעה מזעזעת, חשבתי שהם ישירו וימשיכו הלאה, אך לא, אחרי הnumber- הראשון הם עמדו שניהם והסתכלו לי בעיניים כשהיד של הילדה מושטת קדימה כלפיי, מסתבר שההופעה הייתה בשבילי, עדיין לא יצאתי לגמרי מהשינה ונשארתי בוהה בילדה הזאת, העיניים שלה לא זזו ממני כאילו היא מנסה להפנט אותי. הוצאתי מטבע מהכיס ונתתי לה, זה לא הספיק, היא נשארה באותו מצב, דממה השתררה ברכבת, כל העיניים הופנו אלי ולמרות שאף אחד לא דיבר, הרגשתי שכולם אומרים דבר אחד "איך אתה לא מתבייש, שני ילדים כל כך עניים עושים הופעה במיוחד בשבילך, וזה כל מה שאתה נותן?!". הוצאתי עוד מטבעות ונתתי לה, עכשיו היא התרצתה, ספרה את הכסף ומיד פצחה בעוד שיר, יותר נועז ויותר מזעזע והפעם מלווה בריקודי בטן. כשהבנתי שזה לא הולך להיגמר עצמתי עיניים ועשיתי את עצמי ישן, עד שהם הבינו את הרמז והלכו לקרון אחר.

הרכבת הגיעה ליעדה, חשבתי שזה נגמר – הפרק של הנסיעות, ההעברות והלוגיסטיקה. אך לא, כשיצאתי מהתחנה להקה של ילדים הקיפה אותי, לרגע הרגשתי כמו אינדיאנה ג'ונס אחרי שהציל כפר שלם מרעב. אלו לא היו ילדים שיצאו מבית-ספר לשיעור של"ח, הם התחרו מי יסחוב את התיק שלי ומי ייקח אותי לאכסניה שהוא מכיר. ניסיתי להתעלם מהם אך זה לא עזר

הם ליוו אותי חלקם עם עגלות משא קטנות. במצב כזה, למדתי, שכדי להיפטר מכולם חייבים לבחור באחד, היה ילד אחד צולע שהשתרך בסוף השיירה, שמתי את התיק על העגלה שלו, והשאר הלכו חזרה לתחנה לחפש תייר אחר.

כששכבתי על הלונגי בחוף, חשבתי : "מי מרוויח מהניצול הזה של הילדים?", "האם ההורים שלהם הם אלה ששולחים אותם?", "או אולי זו הדרך של הילדים להשיג אוכל", "ואם ילד לא עומד בציפיות מה עושים לו?" "ולאן הולך הכסף?" – החלטתי שלא להעסיק את עצמי בשאלות גדולות מדי וליהנות מהשקט שבשבילו עברתי חצי עולם.

אבל זה לא נגמר, עוד ילדה קטנה בגיל בית-ספר מגיעה. היא עמוסה כולה בבדים למכירה, היא פשוט קורסת ליד הלונגי ונאנחת "אולי יש לכם מים?, אולי אתם רוצים לקנות?, כל היום אני מסתובבת בשמש, אף אחד לא קונה, אבא שלי יהרוג אותי". זה עובד חזק מאד על בחורות –הן רואות איזה בגד, מתחילות למשש את הבד, פורסות אותו על החול, מתווכחות על המחיר, ואז כמחווה לילדה המסכנה – קונות. בערב כשיושבים במסעדה עולה השאלה הגדולה

- האם כשנותנים כסף לילדים האלו, בעצם מעודדים את התופעה של ניצול ילדים, או שהכסף עוזר להם לצאת מהמצב שבו הם נמצאים.

עוד ילד מגיע לשולחן לקחת הזמנות, ילד מלצר, כולם יודעים שצריך להזמין משהו פשוט ולקוות שהוא לא ישכח את זה עד שיגיע למטבח, שם הוא יעביר את ההזמנה לילד טבח, הם אף פעם לא רושמים, הם לא יודעים לכתוב, כי במקום ללכת לבית-ספר הם עובדים.



"העולם הגדול" bigo.co.il

www.bigo.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אבי ראסטה "העולם הגדול" שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]