חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מעברים שונים במהלך חיינו ? מהות ומשמעות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גלי צבי ויס צלילות הערפל בלי פאניקה כתיבה יוצרת

נושא המאמר: גלי צבי ויס - צלילות הערפל – בימי בחירתו של ברק אובמה
מאת: אריקה ברץ   שמור מאמר למועדפים

בימים אלה, הוזכר שוב ושוב משפטו הנצחי והמרגש של מרטין לותר קינג: "יש לי חלום". אובמה עצמו הפך לדמותו של מושיע המעצמה הגדולה בעולם: אמריקה, ובחירתו עוררה מחדש את המשפט הזה. הקימה אותו לתחייה.
את המשפט הזה מצאתי בספר "צלילות הערפל", במלבוש דומה הנוגע בחלום. חלומו של איש. חלומה של אומה. חלומה של מיה שוורץ ליצור עולם ללא מלחמות. המילים האלה חזרו שוב, בנאומה של נכדתה של מיה שוורץ, בהבנת החלום אך גם בשברו.
וכך אומרת ג'ג'ינה (מלשון "רג'ינה" = מלכה בלועזית), נכדתה של מיה שוורץ בנאומה לפני העם בכיכר העיר ("צלילות הערפל" עמוד 206):
"היה לה חלום...היה להם חלום," חיבקה את אדם במלוא העוצמה, וניגשה אל מיה, "ובחלומם אנשים עשויים ללא חת – מרוכזים בעיקר, בעבודתם, בקידמה," התקרבה אל מיה והביטה היישר לעיניה, "והיא מונעת מהם להיפגע באותם מקומות בהם נפגעה היא," המשיכה ג'ג'ינה ודיברה אל סבתה בלבד, "אוטמת את כולנו מכל רע, למען לא נדע עוד מלחמות...מוזר...אני יודעת שזה נשמע כמו קלישאה. מין אמת אוניברסאלית כזו, שאין מישהו שיכול להתנגד לה. ובכל זאת, היישום, זו הבעיה תמיד..." הסתכלה באדם ובמיה בהערצה, "והרי ההיסטוריה מדברת בעד עצמה, אינכם חושבים כך?" הביטה בסובבים אותה, שהקיפו אט-אט את אדם ומיה והפחידו מעט את הופ (הסוסה, מלשון hope= תקווה), העומדת בתווך.
ג'ג'ינה המשיכה:
"ברור גם לכם גם לי שצריך אומץ. הרבה אומץ לחשוב דברים שכאלה. להגות רעיון מטורף שכזה...ממש מטורף! חצוף אפילו. אולי אפילו לא לגמרי מוסרי, אם אפשר לדבר על מונח שכזה בעת מלחמה (אחרי מלחמה). אבל הם חשבו. וגם מימשו. הלכו נגד הרוח, פעלו כנגד כל הסיכויים," ניגשה אל מיה ואחזה בידה, "רקמו חלום במוחם. פרטו חזון לפרוטות ומימשו. ניסו לפחות," הביטה בהם בהערצה. "חוששים? אולי? אמיצים. בטוח! אף יותר מכל, פועלים! למרות הביקורת שתיארו לעצמם שתתנפץ בפניהם מתי שהוא...יודעים בבטחה שהיא תגיע, והיא אכן הגיעה. ועוד איך הגיעה!! ואף על פי כן..." זלגו הדמעות מעצמן על לחייה של מיה.
מיה הביטה בהערצה בנכדתה מבעד לדוק שכיסה את עיניה, גם אם מגיל חמש לא הזילה אפילו דמעה אחת."

אגב, נאום זה, הוא תוספת מאוחרת לספרה של הסופרת גלי צבי-ויס, אשר הכירה בשונות של ספר זה ובחריגותו. תוספת זו נכתבה ימים ספורים לפני הדפסתו של הספר.
במעין מאמר מסכם זה של הספר כולו, היא מהתלת בעצמה בהומור וכותבת: "ברור גם לכם גם לי שצריך אומץ. הרבה אומץ לחשוב דברים שכאלה. להגות רעיון מטורף שכזה...ממש מטורף! חצוף אפילו..."




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אריקה ברץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]