חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפול בחרדות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גלי צבי ויס צלילות הערפל כתיבה יוצרת

נושא המאמר: גלי צבי ויס - 4- צלילות הערפל – כתיבה בשני גופים
מאת: אריקה ברץ   שמור מאמר למועדפים

לבחירת הגוף בו ייכתב ספר, יש משמעות ויש כוונה מסויימת של הסופר, בבחירה האם יכתוב בגוף ראשון או שלישי.
הכתיבה בגוף שני, היא די נדירה בכתיבת רומן שלם. אנו ננסה להתבונן על היתרונות של כתיבה בגוף שלישי וכתיבה בגוף ראשון.
כתיבה בגוף שלישי, מעניקה פרספקטיבה רחבה יותר לסופר, הוא המספר הכל יודע ובידיו גמישות רבה יותר. עדיין ניתן לחוש את דעותיו ומחשבותיו של הסופר, מבין המילים.
כתיבה בגוף ראשון, היא יותר אינטימית. היא מעין יומן, תיאור חוויות אישיות המתוארות מגוף ראשון ונוגעות ישירות בקורא, יוצרות בו הזדהות.
בספר "צלילות הערפל", עשתה הסופרת שימוש בשני הגופים האלה. חלקו הראשון של הספר, מתאר את אירועי המלחמה (מלחמת העולם השלישית), חודר אל חייה של מיה שוורץ במקלט האטומי. הוא מאפשר לסופרת לעבור מעברים מיידיים מהמקלט אל ההתרחשויות החיצוניות בעולם, לעבור מדמות לדמות ולתת סקירת-על לכל הנעשה.
הסופרת עשתה כאן בחירה בשפה פיוטית משהו, היוצרת מעין אגדה או הגדה, כמבקשת לצלול אל המעבדה הספרותית שיצרה ולא לתפוס את הכתוב כנבואת-זעם המנסה לחזות את עתידו של העולם.
"חמישה סבלים טרחו ועמלו על העברת חפציה של מיה שוורץ אל המקלט האטומי, שהותקן עבורה שנים אחדות קודם לכן.
האם חזרתה היא את המלחמה, זו שההיסטוריונים הכתירוה כ'מלחמת העולם השלישית'? אין לדעת. אך ללא ספק אמונתה הבסיסית של מיה שוורץ – שחקנית תיאטרון מן המפורסמות בעולם – בדבר הרוע הנטוע עמוק בכל אחד, הייתה הגורם לכך שתחזיותיה מעולם לא ניחנו באופטימיות יתרה..." (צלילות הערפל עמוד 3).

לעומת החלק הראשון, הכתוב כולו בגוף שלישי, נכתב חלקו השלישי של הספר- בגוף ראשון. המעבר אל גוף זה ואל דמות שלא נכחה עד כה בספר כולו, היא מפתיעה ויוצרת סקרנות רבה אצל הקורא.
החלק השלישי הוא כולו סיפורו של שאול, פיסיקאי גאון הנקרא אל הטירה-הנעלה, ללמד את ג'ג'ינה את סודות הפיסיקה המתקדמים ביותר. שאול תר אחר דבר מה ולא יודע לכנותו בשם. הוא מרדן בבסיסו ואינו מקבל את נטרול הרגשות שמדינת-מיה מחייבת. הוא מחפש משהו. מחפש אהבה וכולו גוש רגש אחד גדול.
"ידעתי שאיני יכול לדחות את הקץ, אך קיוויתי שתמצא לי הדרך להתמודדות עם ג'ג'ינה. בעיקר התמודדות מכובדת יותר עם המפגש הראשון עמה, זה המעורטל. שהרי אני 'בעייתי'בענין זה, כפי שהגדיר מטפל-הרגש שלי. הכינוי הזה שהודבק לי מכעיס אות מאוד...אני אכן מוכן להודות שאני שונה, אך בעייתי היא מילה מעט חריפה להגדרת מצבי.
"אני מחפש דבר מה אחר," אמרתי למטפל הרגש שלי והוא גיחך.
מהו שאני מחפש, איני יודע. איני מסוגל להגדיר זאת באופן חד וחלק." (צלילות הערפל עמוד 137)
זהו שאול על השונות שלו. זוהי הכתיבה בתשלובת מרתקת של שני גופים.
כך ב"צלילות הערפל", וכך גם בספרה השלישי של הסופרת "שושן צחור", (ספרית מעריב), שמצוי בימים אלה בחנויות סטימצקי וצומת ספרים.





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אריקה ברץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]