חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קידום אתרים על קצה המזלג





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שי טובלי מורה רוחני

נושא המאמר: שי טובלי על איורוודה (AYURVEDA) דושות - ואטה - פיטה - קאפה
מאת: שי טובלי    שמור מאמר למועדפים

שי טובלי על איורוודה (AYURVEDA) דושות - ואטה - פיטה - קאפה


איורוודה (AYURVEDA) - בסנסקריט: ידע החיים. שיטה מקיפה של רפואה הוליסטית שמקורה בהודו. מדע האיורוודה קיים כבר כ-6000 שנה ומקורותיו הם הידע של חכמי הודו העתיקה. האיורוודה בעלת שני צדדים: מצד אחד היא ידועה כמדע בריאות ואורח חיים נכון המביא את האדם להגשמה מקסימלית, ומצד שני היא רפואה טבעית-הוליסטית רחבה. המסמך המרכזי של האיורוודה נקרא צ'ארקה סאמיטה ומהווה חיבור מדעי אשר כולל כ-500 תרופות שנאספו ונערכו על ידי צ'ארקה תחת שלטון הקיסר הבודהיסט קנישקה. אחת התגליות המופלאות של צ'ארקה היתה האפקט המדהים של הצמח שנקרא שורש הנחש על מצבים של מתח כבר לפני 2000 שנה. האיורוודה מתייחסת לאדם כאל יצור שלם של רוח-נפש-גוף. גישתה היא ש"כמו האדם כך העולם" – כלומר, אותם חוקי טבע פועלים על האדם ועל העולם בו הוא חי. איורוודה מכירה בקיומם של שלושה כוחות ביקום. כוחות אלו מתקיימים בנפשו, גופו, מזונו וסביבתו של האדם. איזון בין הכוחות האלה הוא תנאי לבריאות. שלושת הכוחות הללו מכונים "דושות", ושמותיהם "ואטה", "פיטה" ו"קאפה". ואטה הוא הכוח המניע; זהו כוח החיים האחראי לזרימה של חומרים ואנרגיות. פיטה הוא הכוח ה"משחלף"; זהו כוח האור האחראי לכך שחומר יוחלף בחומר אחר או יצור אנרגיה. קאפה הוא הכוח המחבר; זהו כוח האהבה האחראי לכך שגופים שונים יימשכו זה לזה ושלחומר תהיה צורה. זיהוי קיומם וחוזקם של כוחות היקום הללו הוא תפקידו של מרפא האיורוודי. המטפל מבצע בדיקה גופנית, שעיקרה מישוש הדופק. בעזרת הדופק מחליט המרפא על מצב הכוחות השונים ומסיק ממנה על בריאותו של האדם. בדיקת הדופק מסייעת גם לבחירת הטיפול. תזונה ואורח החיים הם הכלי העיקרי של האיורוודה לשמירת הבריאות. הגישה של האיורוודה לתזונה מבוססת על ההנחה שלעיכול תפקיד מכריע בשמירה על הבריאות. על יכולת העיכול משפיעים גורמים חיצוניים ופנימיים, כגון השעה ביום, עונות השנה, מידת הרעב וגורמים נוספים. טיפול במחלות כולל שינוי דיאטה תוך כדי אימוץ הרעיון שמזון יכול לסלק פתוגנים ומעוררי מחלה אחרים מהגוף. מתוך מילון המושגים הרוחני השלם

www.newsun.co.il/main.php?id=16


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שי טובלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]