חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
התפתחות ירושלים בתקופת בית שני





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אינטואיציה מורה רוחני

נושא המאמר: שי טובלי על מושג האינטואיציה - אינטואיציה - אינסטינקט - אינטלקט
מאת: שי טובלי   שמור מאמר למועדפים

שי טובלי על מושג האינטואיציה - אינטואיציה  - אינסטינקט - אינטלקט


אינטואיציה - אינטואיציה היא צורה לא מודעת של ידע. היא מיידית ולעתים קרובות אינה חשופה לתהליכים מחשבתיים הגיוניים או אנליטיים. אינטואיציה שונה מדעה, כיוון שדעה מתבססת על ניסיון בעוד שאינטואיציה עשויה להיות מושפעת מחוויות קודמות אך בצורה בלתי מודעת. אינטואיציה אף שונה מאינסטינקט אשר אין בו האלמנט של ניסיון קודם כלל. אינטואיציה היא מעבר לאינטלקט, בעוד שאינסטינקט הוא לפני האינטלקט. אדם בעל דעה אינטואיטיבית אינו יכול באופן מיידי להסביר באופן מלא מדוע הוא מחזיק באותה דעה. אך אותו אדם עשוי מאוחר יותר לתת משמעות הגיונית לאותה אינטואיציה על ידי פיתוח רצף הגיוני אשר ידגים בצורה מסוימת מדוע האינטואיציה תקפה. מקורות האינטואיציה הם רגשות, חוויות קודמות וידע. האינטואיציה יכולה לכלול גם את היכולת לזהות פתרונות טובים לבעיות ואת היכולת לקבלת החלטות. בשדה הפילוסופיה, עמנואל קאנט גרס שאינטואיציה היא אחת מהפקולטות המרכזיות של הקוגניציה והיא מקבילה בצורה מסוימת לתפישה. בפילוסופיה שלו, אינטואיציה נתפשת כאחד הכישורים השכליים היסודיים ביותר. קאנט עסק בתורת ההכרה והציע משנה מקורית משלו החולקת הן על הגישה האומרת כי כל ההכרה נגזרת מן הניסיון והן על הגישה האומרת שאפשר להגיע אל ההכרה הממשית של טבע העולם באמצעות התבונה בלבד, בלי להזדקק להנחות נסיוניות. היות ומקור הידיעה האינטואיטיבית אינו מודע, נוצרה סביב האינטואיציה שורה של רעיונות מיסטיים. מיסטיקנים תלו את תחושת הידיעה האינטואיטיבית ברעיונות שונים ומגוונים, וביניהם קשר ישיר עם אלהים, גלגול נשמות ותודעה קולקטיבית. ההסבר הפשוט לתחושות אלה מצביע על הערפול של הזיכרון האנושי, שלא תמיד כולל מקורות מדויקים לנתונים הצפונים בו. ישנן דעות לפיהן אורח החשיבה המערבי הדוגל ברציונליות, מרחיק את האדם המודרני מלהאזין לקולה של האינטואיציה הנתפשת כפרימיטיבית. זאת לעומת תרבויות מזרחיות בהן מרבים יותר להתנהג בהתאם לתחושה הפנימית. נכון הוא, שמחקר וניסוי מדעיים אינם מתבססים על אינטואיציה ולא על קולות פנימיים כלשהם - שהרי מטרת המחקר המדעי להוכיח או להפריך ידיעות, אף כאלו שמקורן באינטואיציה. אך מנגד ניתן לטעון שגילויי היצירתיות הרבים שבמדע - הבאים לידי ביטוי בתגליות, בהמצאות, בתיאוריות מדעיות שונות ובפרצי יצירתיות לא צפויים - נובעים גם הם באופן אינטואיטיבי ולאו דווקא בהליכי חשיבה מסודרים (אם כי לאחר הגילוי יש להוכיח את תקפותו בשיטות מדעיות מקובלות). מתוך המילון הרוחני השלם מאת שי טובלי

www.newsun.co.il/main.php?id=16


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שי טובלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]