חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כשרות חבר אגודה שהורשע לכהן בוועד האגודה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פטור ממס מס הכנסה מניות העברת מניות

נושא המאמר: העברת מניות בפטור ממס - פקודת מס הכנסה - פטור ממס - מס הכנסה - העברת מניות
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

העברת מניות בפטור ממס - פקודת מס הכנסה - פטור ממס - מס הכנסה - העברת מניות


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] מכוח סעיף 97(א)(5) לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א-1961 (להלן: "הפקודה") ניתן להעביר מתנות לקרוב בפטור ממס. ודוק, בכדי שאכן מתנה זו לא תתחייב במס רווח הון, יש לקרוא בעיון את הוראותיו של הסעיף כמו גם את המאמר שלהלן, לצורך עמידה דקדקנית בהוראותיו של הסעיף. סעיף 97(א)(5) לפקודה קובע בהאי לשנה: "רווח-הון יהא פטור ממס אם הוא נובע ממתנה לקרוב או ליחיד אחר, אם שוכנע פקיד השומה כי המתנה ניתנה בתום-לב ובלבד שמקבל המתנה אינו תושב חוץ" מההגדרה הנ"ל ניתן ללמוד, כי רק מתנה שהועברה לקרוב תהיה פטורה ממס. נישומים רבים גורסים בטעותם, כי הם אכן קרובים למקבל המתנה ולכן העברת המניות פטורה ממס. אך בין המשמעות המילולית למונח קרוב לבין המשמעות המשפטית ישנו שוני, לאור הגדרת המונח "קרוב" בסעיף 88 לפקודה: "כל אחד מאלה: (1) בן זוג, אח, אחות, הורה, הורה הורה, צאצא וצאצא של בן זוג, ובן זוגו של כל אחד מאלה; (2) צאצא של אח או של אחות, ואח או אחות של הורה; (3) חבר-בני-אדם שבהחזקת אדם או קרובו, אדם המחזיק בו וחבר-בני-אדם המוחזק בידי אדם המחזיק בו; לענין הגדרה זו, "החזקה" - במישרין או בעקיפין, לבד או יחד עם אחר, ב-25% לפחות באחד או יותר מסוג כלשהו של אמצעי השליטה; (4) נאמן כהגדרתו בסעיף 75ג, לגבי היוצר בנאמנות תושבי ישראל או בנאמנות הדירה וכן נאמן לגבי נהנה בנאמנות נהנה תושב חוץ או בנאמנות לפי צוואה; ואולם לענין פטור ממס לפי סעיף 97 יראו כקרוב רק את המנויים בפסקאות (1) ו-(2);" נציין, כי המונח "מתנה" האמור בסעיף 97(א)(5) מתייחס להעברת הנכס ללא כל תמורה. עמידה תיאורטית בהגדרת המונח מתנה וקרוב אינה מספקת, יש לשכנע את פקיד השומה, כי המתנה שנתנה לקרוב ניתנה בתום לב ולא למטרות זרות ו/או בלתי חוקיות. כך למשל, נישום שהעביר את מניותיו לקרוב, ומייד לאחר ההעברה התברר כי הוא חייב לנושים רבים סכומי עתק, יתקשה לשכנע את פקיד השומה כי המתנה שנתנה לקרוב ניתנה בתום לב ולא במטרה להבריח את נכסיו. כפי שציינו במאמרים רבים וטובים מטעם משרדנו, הגדרת המונח "תושב ישראל" לצורכי מס על פי הפקודה הינה הגדרה רחבה ביותר ולעיתים רבות, נישומים שהיו בטוחים כי הם אינם תושבי ישראל לצורכי מס, מצאו עצמם מתמודדים מול פקיד השומה בקרב לא רק "בזירת" סעיף 97(א)(5) לפקודה אלא גם "בזירת" סעיף 1 לפקודה וקביעתו התושבות של הנישום. לסיום נציין, כי אין לראות באמור כתחליף לחוות דעת משפטית ו/או ייעוץ משפטי, כאשר כל מקרה ומקרה מוכרע לגופו. מומלץ להיוועץ עם עו"ד הבקיא בתחום המיסים, עוד בטרם הנישום מתעתד להעביר לקרובו במתנה בכדי לוודא, כי ההעברה אכן פטורה ממס, בהתאם להוראותיה של פקודת מס הכנסה. רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל) טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449 חיפה: שדרות המגינים 58 טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976 רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל: [email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]