חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מתוך ספר על הבורסה- מפתחות למשקיע - ספר הבורסה - ספרות כלכלית - ספר השקעות - קורס השקעות





    קישורי טקסט (לפרטים)




מדיטציה באי פארוס יוון
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מדיטציה מודעות ויפסנה יוגה

נושא המאמר: עקרונות המדיטציה
מאת: אופיר סלע   שמור מאמר למועדפים

המדיטציה מלווה את בני האדם מאז ומעולם. בתורת היוגה ההודית היא נמצאת בשלב התרגול הגבוה ביותר – ראג'ה יוגה – יוגת המלך. אצל היהודים קיימת המדיטציה תחת המונח כוונה, או התבודדות וזו מונצחת בקבלה היהודית ככלי הכרחי ורב עוצמה. המדיטציה היא עיקר תורתו של בודהה ושל עוד רבים אחרים.
מטרת המדיטציה הינה להביא את האדם לשליטה בתודעה במקום שהתודעה תשלוט בו. כל היום אנו נתונים למרותה של התודעה – כל המחשבות שזורקות אותנו ממקום אחד למשנהו, הרגשות שמכתיבים לנו מתי לכעוס, מתי לשמוח, מתי לאהוב ומתי לשנוא וכו'. בעזרת המדיטציה אנו לומדים להתבונן על פעולת התודעה - על המחשבות השונות שבאות והולכות ואנו לומדים לא להיות כל הזמן בתגובה, אלא רק בהתבוננות פסיבית ללא נקיטת פעולה כלשהי. אנו מצליחים להירגע ברמה הגבוהה ביותר.
המחשבות שלנו תמיד מלוות אותנו ואין דרך להפסיק אותן מלעלות במוחנו – זוהי דרך פעולתו הטבעית – לייצר מחשבות כל הזמן. מה שאנו לומדים דרך המדיטציה זה לא להיקשר למחשבות האלה ולהישאר חופשיים. אנו לומדים להתנתק מהמוח ולאט לאט לחזור ולהכיר במי שאנחנו באמת – זה שנמצא מעבר לגוף, לרגש או למחשבה.
מבחינה פיזית רגעי מדיטציה הם מנוחה מוחלטת לגוף: המוח עובר לתפקד ברמה של גלי אלפא, בדומה למצב של שינה עמוקה ומבחינה אנרגטית הגוף צורך פחות אנרגיה בזמן מדיטציה מאשר בשינה (כל זה כמובן כאשר אנו במדיטציה עמוקה וממשית שמגיע לאחר תרגול רב)!
תנוחת המדיטציה הקלאסית הינה בסיקול רגליים לשם פתיחת מרבית של הגוף. אנו שומרים על גב זקוף על מנת לפתוח את ערוצי האנרגיה לאורך עמוד השדרה. אנו עוצמים עיניים על מנת להקל על הריכוז ואנו מניחים ידיים על הברכיים , או את כף יד ימין בתוך כף יד שמאל בין הרגליים. המשמעות למיקום הידיים תלויה במקורה –
עפ"י עקרונות היוגה נניח את הידיים על הברכיים כשהן פונות כלפי מעלה והאצבע המורה פוגשת את האגודל (יוצרים עיגול), כאשר האגודל מעל האצבע. הסיבה היא שהאצבע המורה מסמלת את האגו האנושי והאגודל מסמל את הנשמה והסמליות היא שהאגו נכנע לנשמה בזמן המדיטציה.
עפ"י שיטת לוסקי נניח את הידיים על הברכיים ונבחר אם כפות הידיים יפנו למעלה או למטה: אם נפנה את כפות הידיים למעלה אזי שאנו נמצאים בנתינה לעולם ושולחים את האנרגיה המצטברת בזמן המדיטציה לטובת הבריאה. אם נפנה את הידיים למטה אזי שאנו בקבלה ואנו מבקשים לשמור לעצמנו את האנרגיה הנוצרת במדיטציה ולהתחזק.
עפ"י גישות מזרח נוספות נניח את כף יד ימין בתוך כף יד שמאל, שכן יד ימין מסמלת את האגו והגבריות ואילו יד שמאל מייצגת את הנשיות, הרוך, האהבה והיקום – לכן אנו נותנים לי שמאל לשלוט ולהכיל בתוכה את יד ימין.
 
בזמן הישיבה אנו נושמים אך ורק דרך האף ואנחנו נשתמש בנשימה כאובייקט לריכוז התודעה. אנו נתבונן בנשימה כל רגע ורגע ונאפשר לעצמנו להיאבד בתוכה ולהניח לכל שאר הדברים.
ניתן להשתמש בספירת קצב הנשימה לשם הגברת הריכוז כמתרגלים מתחילים – נספור
1-2-3-4 עם כל שאיפה ו 1-2-3-4-5-6-7-8 עם כל נשיפה, בקצב קבוע.
לאחר זמן מה של תרגול קבוע, נמצא את עצמנו בריכוז גבוה גם ללא הספירה, ואז נוכל לשחררה.
 
יש לזכור כי הדבר החשוב ביותר בתרגול המדיטציה הנו עצם התרגול
ועל כן להתמיד בו יום יום עפ"י תבנית קבועה בראש

www.orhalev.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אופיר סלע שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]