חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כמה טיפים לנישום הנעזר במייצגים לצורך הכנת דו"חות שנתיים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מכס מס ערך מוסף עוסק מורשה רשם החברות

נושא המאמר: סירוב מע"מ לרשום חברה כ"עוסק מורשה" - מס ערך מוסף - רשם החברות - עוסק מורשה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

סירוב מע"מ לרשום חברה כ"עוסק מורשה" - מס ערך מוסף - רשם החברות - עוסק מורשה


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] ביום 26.04.06 נדחה בבית משפט המחוזי בבאר שבע ערעורו של אבו מדיעם מחמד נגד מנהל מכס ומע"מ, במסגרתו ביקש המערער לרשום את חברת מ.ח.ש. כוח אדם בע"מ כ"עוסק מורשה" (ע"ש 1552/05). המערער הקים חברה שמטרתה אספקת עובדים לענף העופות ונרשם ברשם החברות בחודש מרץ 2005. בחודש יולי 2005 החל המערער לפעול וכחודש ימים לאחר מכן הגיש בקשה לרשום את החברה כ"עוסק מורשה" במע"מ. בספטמבר 2005, עוד בטרם התקבל אישור הרישום ממע"מ, קיבל המערער עבודה והוציא בגינה חשבונית מס. המשיב, בהתאם לסמכותו הקבועה בסעיף 52 לחוק מע"מ, החליט ביום 11.10.05 לדחות את בקשת המערער בהסתמך על שני נימוקים: 1. המשיב לא שוכנע באמיתות כוונותיו של המערער להקים את העסק. עפ"י סעיף 52 (ב) לחוק : "אדם שהוכיח, להנחת דעתו של המנהל, שהוא מקים עסק, רשאי להירשם כעוסק ומשנרשם דינו לכל דבר ועניין כדין עוסק". המשיב ערך שלוש חקירות למערער טרם מתן הכרעה בעניינו, מהן לדידו עולות מספר עובדות תמוהות לכאורה: האחת, רשימת העובדים הפוטנציאליים שהוגשה למע"מ כוללת נשים בדואיות אמהות לילדים קטנים שניתן לפקפק ביכולתן לשווק ולהעמיס עופות. השניה, מעורבותו המוגברת של אחי המערער בתהליך הקמת החברה והגשת הבקשה למע"מ. השלישי, היעדר ניסיון מוכח של המערער בסוג העבודה המדובר, שכן עסקינן בבחור בן 25, סטודנט ללשון שעסק עד כה אך ורק בהוראה. 2. המשיב חשש שמא החברה תעסוק בפעילות בלתי חוקית. סעיף 52 (ג) לחוק : " המנהל רשאי שלא לרשום עוסק, מלכ"ר או מוסד כספי, אם יש לו יסוד סביר לחשוש שהוא יעסוק בפעולות בלתי חוקיות". בית המשפט קבע כי המשיב לא הביא מספיק עובדות מוצקות לנימוק זה, ולכן התבסס בעיקר על נימוקו האחר של המשיב בדבר אי התקיימותו של "עסק" כנדרש. נקבע, כי חובת הרישום המנויה בסעיף 52 לחוק מע"מ הנה חובה כללית שמאחוריה עומד הרצון ליצור מנגנון פיקוח על גביית המס הנעשה על פי חשבוניות מס המשמשת לניכוי מס תשומות, שרק עוסק מורשה מוסמך להוציאן. לחובת הרישום חשיבות מכרעת בחיי העסק שכן הבאים במגע עם מי שאינו עוסק מורשה מנועים מלנכות מס תשומות, שכן החשבונית שקיבלו ממנו אינה כדין. בית המשפט פסק כי סעיף 52 לחוק המע"מ אכן פוגע בחופש העיסוק כפי שנקבע בחוק יסוד: חופש העיסוק, אך הפגיעה עומדת בתנאי פסקת ההגבלה ולפיכך הינה מותרת. בית המשפט היושב כערכאת ערעור על רשות מנהלית אמון על בחינת סבירות ההחלטה בלבד, בהתאם לעובדות ונסיבות המקרה בעת שהרשות קיבלה את החלטתה נשוא הערעור. לפיכך קבע בית המשפט בעניין הנדון כי רשות מע"מ פעלה בסבירות בהחלטתה שכן לא הוכח כי החברה הינה "עסק". רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל) טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449 חיפה: שדרות המגינים 58 טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976 שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל: [email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]