חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מיומנה של קוסמטיקאית





    קישורי טקסט (לפרטים)




 

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רומניה מיזם נדל"ן מיסים

נושא המאמר: פעילות ישראלים ברומניה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]

רוב אנשי העסקים הישראליים המשקיעים ברומניה עסוקים באיתור וברכישת קרקעות לשם הקמת פרוייקטים נדלניים, אם בתחום הבניה למגורים ואם בתחום הנדל"ן המניב. בימים אלו אנו עדים להתפתחותה של מגמה חדשה בקרב אנשי עסקיים ישראלים, המבינים את הפוטנציאל האדיר הגלום בהקמתם של מיזמים למתן שירותים נלווים לישראליים המעונינים להשקיע בתחום הנדל"ן ברומניה. כך לדוגמא, מעניקים מיזמים כאלה סיוע באיתור עסקאות, תיווך, ליווי, עזרה בקבלת אישורים והיתרים מסוגים שונים, יעוץ משפטי, עזרה בשינוי ייעוד הקרקע, סיוע בקבלת מימון פיננסי, בדיקת כדאיות כלכלית של העסקה הנדל"נית, איתור קבלנים מבצעים, פיקוח על הבניה, ניהול פרוייקטים, מתן שירותי שיווק לפרוייקטים הנדל"ניים וכד´, כאשר הרעיון המסתתר מאחורי המיזם הוא העובדה, כי ישראליים רבים, מעדיפים, בסופו של יום, לעשות עסקיים עם ישראליים בעלי מנטליות דומה, ללא הקשיים הכרוכים בביצוע עסקאות שלא בשפת האם.

בטרם מחליט היזם הישראלי להקים חברה רומנית מקומית על מנת לספק שירותים אלו ואחרים, ראוי כי ישים ליבו למספר סוגיות הכרוכות במיסוי פעילות שכזו, ברומניה ובישראל. על פי הדין הרומני, חברות המאוגדות על פי הדין המקומי ו/או חברות המנוהלות מרומניה נחשבות כחברות רומניות. חברה תושבת רומניה חייבת במס על כל הכנסה שנצמחה לה, ללא קשר למקום הפקתה, בעוד שחברה זרה חייבת במס ברומניה אך ורק בגין הכנסות שנצמחו ברומניה (בסיס חיוב זה דומה לבסיס החיוב הנוהג בישראל). חברות רומניות כפופות למס אחיד בשיעור של 16%. שיעור מס זהה (16%) מוטל על הכנסה מדיבידנדים, בידי אותן חברות.

לישראל אמנה למניעת כפל מס עם רומניה, על פיה חברה רומנית חייבת בניכוי מס במקור בשיעור 15% בגין העברת דיבידנדים לבעלי מניותיה הישראליים (היזמים). כמו כן, דיבידנד זה חייב במס ישראלי בשיעור 25% (בהנחה שמקבל הדיבידנד הוא יחיד), תוך מתן זיכוי בגין המס הזר שהוטל על הדיבידנד (כאמור מס בשיעור 15% לפי האמנה למניעת כפל מס עם רומניה). לפיכך, בסופו של יום, ישלמו היזמים בגין הדיבידנד מס כולל בשיעור 25% (הגבוה מבין השניים), זאת בשל העובדה כי יקבלו זיכוי בגין הניכוי במקור שבוצע ברומניה.

היזמים אף יכולים להחזיק את מניות החברה הרומנית באמצעות חברות ישראליות שבבעלותם. חברה ישראלית, המקבלות דיבידנד מחברה זרה בבעלותה, רשאית לבחור להתחייב במס חברות בשיעור מלא (29% בשנת המס 2007) אך לזכות כנגדו הן את המס שהוטל בחו"ל על הדיבידנד והן את מס החברות ששילמה החברה הרומנית, ברומניה. הואיל, ובענייננו יוטל ברומניה מס חברות בשיעור 16% (עפ"י הדין המקומי) ומס על הדיבידנד בשיעור 15% (עפ"י האמנה בין ישראל לרומניה), ניתן יהיה לזכות כנגד המס החל בארץ (מס חברות בשיעור 29%) את המסים הנ"ל, כך שבסופו של יום יהא שיעור המס הסופי שיחול על הכנסות אלו, בידי חברה, נמוך משיעור המס הסופי שיחול על הכנסות כאלה, בידי ייזם יחיד. יחד עם זאת, יש לזכור, כי משיכת הרווחים מהחברות הישראליות ע"י היזמים תהווה אירוע מס נוסף הכפוף לשיעור מס בגובה 25% בגין משיכת דיבידנד, כך שאחזקת מניות ע"י חברה ישראלית מומלצת במקרה בו לחברה הישראלית תוכן עסקי ממשי, אשר מאפשר לה שימוש עסקי בכספים.

חשוב לזכור, כי כדי להקטין את התמריץ לפעול באמצעות חברה זרה שתפיק הכנסות פטורות ממס בישראל שמקורן במשלח-ידו של בעל השליטה בה, נקבע בפקודת מס הכנסה, כי החיוב במס יחול גם על הכנסה ממשלח-יד או מעבודה שמבצע הנישום בעצמו, והמופקת באמצעות חברת משלח-יד זרה. התוצאה היא כי גם הכנסה ממשלח יד שמבצע הנישום באמצעות "חברת משלח יד זרה" תהיה חייבת במס בישראל. הואיל ועיסוק בפעילות של תיווך, יעוץ עסקי וכד´ מהווים משלח יד זרה, בהתקיים מספר תנאים מסוימים, עלולה חברה רומנית הנמצאת בשליטת תושבי ישראל, להיתפס כחברת משלח-יד זרה כך שלעניין הכנסתה ממשלח-היד ולעניין דיבידנד המחולק ממנה, החברה תיתפס כחברה שהשליטה על עסקיה וניהולם מופעלים בישראל.

לאור מגוון היבטי ושיקולי המס שיש לקחת בחשבון עת מחליטים לפתוח חברה מקומית ברומניה למתן שירותים נלווים בתחום הנדל"ן או שירותים אחרים כלשהם (שיקולים הנוגעים בין השאר לשיטת המס במדינה הזרה, קיומן של אמנות למניעת כפל מס, השקעה באופן ישיר או באמצעות חברה, חברת משלח יד זרה וכד´), יעשו טוב היזמים הישראלים אם בטרם יפעלו בכיוון, יקבלו ייעוץ מקצועי מהעוסקים בתחום.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]